• Fru R

Göteborgare med BF augusti 2011

Oh, har helt tappat bort att FKs hemsida brukar bråka. Men en fråga... Hur lägger ni in dagar nu när ni inte vet när bebisen föds? Eller tar ni ut föräldrardagar redan?
    Måste räkna lite på hur få dagar i veckan vi klarar oss på.

Själv ska jag också till bm idag. Men jag har en vikarie för min vanliga bm har semester.

Välkommen Jessica82! Jobbigt att du har varit dålig! Sköldkörteln kan ställa till det rejält.

lillahumlan: va irriterande!! Skrikandes Varför kan de inte bara göra det de säger att de ska göra och som fkatiskt ingår i deras  jobb!?!? På han bara!

Jelli:; ja, flytten närmar sig nu! Va kul. Gör bara inte som vi, försöka intala er att ni ska sortera och slänga före flytten men inse att ni börjat för sen och det hela slutar med att man får "va-fan-ska-jag-göra-med-dig" kartonger.... Haha! De kartongerna har vi ännu inte kommit till!

Capa: visst har det varit lite lätt (!) syrefattigt de senaste dagarna!?! Men jag gillar faktiskt värmen, även om jag ser ut som Klumpfot! (vilket min kära man också kallar mig) Haha

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Liisaan skrev 2011-07-05 13:23:34 följande:
    Angående fikan imorgon, är det någon mötesplats som gäller eller är det utanför?
    Vi sa väl utanför eller hur!? Rätta mig någon om jag har fel. Annars kommer jag att stå där själv! Ha ha.

Nu har jag varit hos bm. Min vanliga var på semester så jag fick en annan. Gick hur fort som helst, bara in och ut. Blodtryck 100/55
    Socker 5.9
    HB 108
    SF 33! Jag kommer att vara stört av alla imorgon trots att jag har längst tid kvar!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Capa: tråkigt att du inte kommer, men sov så gott!

Devotion; härligt att vara på landet, hoppas du har mer luft där än vad vi har här. Snacka om att lungorna får jobba!

blondie: Lägstanivådagarna kan du ta ut först efter att du tagit ut 180 (tror jag) dagar av de andra. Jag gjorde så att jag tog ut några varje månad när jag väl fick det, just för att deras inverkan skulle bli så liten som möjligt.
    Det är väl inte så konstigt att du känner så! Man har en mental bild av hur detta ska gå till, oftast helt orealistik, men ändå. Tror också på iden att du behöver få pratat av dig för att få släppt på frustrationen. Bär du på den för länge så kan det sluta ganska illa. Fick själv en släng efter Alicias födsel för det gick inte så som jag hade föreställt mig, vare sig förlossningen eller när man väl kommit hem.

Jelli och JenJen: ang babysim så kan jag tipsa om att Frölunda badet som ligger vid Frölunda Torg har babissim.

Liisaan: jag har också fått en personlig handläggare i och med sjukskrivningen, men av det jag minns från förra gången så får man inte det när man är föräldraledig. Tyvärr för det hade varit skönt att veta vem man ska vända sig till och att man faktiskt vet att man får hjälp inom en rimlig tid.

Är det någon mer som har märkt att bebisen blir mer livlig om man har datorn i knät??

Ang utdrag för att bekräfta sin lön så fick jag också göra det förra gången. Antar att de gör det som stickkontroller.

Snart fika tjejer!!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Liisaa: vi gjorde så att vi sparade ner anmälan om fp när man gjort klart den på nätet. Samma sak med vab. Bara för att ha alla papper själv också.

Jelii: haha, jahg har också en kudde bakom ryggen och en mellan benen. Nu har jag inte amningskyddar utan en vanlig bakom ryggen och en stor cylinderfonmad framtill. Funkar jättebra!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Tack för en trevlig fika tjejer och så fick jag shoppat lite också!! Aldrig fel.

Stoltcissi: hur går det för dig?

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

stoltcissi: hur har det gått för dig? Håller tummar och tår.

jenjen: fy vilken omänsklig tid att vara vaken! Hoppas duschen hjälpte. En fläkt kan helt klart vara värt för dig att skaffa, väldigt skönt även utomhus.
    Japp, det blev en klänning! Dock inte den färgen som var i fönstret utan en blå istället. Det var fin-fina priser där! Gillar en bra rea.

devotion: va skönt att du mår bättre i ryggen! Skönt att kunna röra på sig lite och få lite motion. Jag tänkte utmana ödet och ta cykeln ner till affären och köpa bröd. Någon motin i alla fall.

Capa: haha, kan tänka mig att hon var hög på socker! Inget kul för henne att sitta still så länge. Vi borde fika i slottsskogen så hon kan springa. Å andra sidan hade vi (läs jag) inte kunnat komma upp utan en gaffeltruck så...

Undra om det är dags att resa sig och hänga upp tvätten.... Obestämd

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Myrangbg skrev 2011-07-07 16:49:23 följande:
    Det är så mysigt att vara mamma, vi har nog dock världens mest tacksamma kille! Vägde idag 2050, alla sladdar och slangar borta och hemsjukvården tycker vi kan börja gå på vanliga BVC!
    Skönt!! Han verkar vara en riktig kämpe.

Devotion: Ohhh, AC.... *dreggel*. Vi har det ändå rätt så behagligt, runt 21 grader för vi har ett suturäng hus, men det är ett par grader mer än vad vi brukar ha så det är ändå varmt.

Blondie: kan inte ens tänka mig hur jobbigt det är att lämna honom, men försök att komma ihåg att han blir bra omhändetagen där han är och du mår nog bättre av att inte bli störd hela natten och faktiskt få sova! Det är dags att bli friskt nu!!
    Jo, de där gråthormonerna som kom ett par dagar efter att mjölken runnit till är helt knas. Det är nog lika bra att bara tillåta sig själv att gråta och släppa ut det. Det går över om ett par dagar!

Igår hade jag en vila dag och ska nog ta en till idag. Det enda som finns på schemat är att sätta på en tvätt och cykla till affären. Ska hämta ut ett paket från apoteket och handla för att göra en efterrätt för att fira att A jobbar sista dagen idag!!!  Wiiiiiiiiiiiiiii!

Capa: GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!!!!!!!!!! Skål
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

stoltcissi: som de andra redan skrivit så kan detta bara inte stämma. Jag var just inne på fk:s hemsida och kan inte hitta någon info om det. Å andra sidan kan jag inte hitta mycker info om man skulle ha ensam vårdnan heller. Håller med de andra, ring imorgon och hör efter! Bättre att ha fått klara besked av dem än att spekulera och bli stressad!

blondie: va skönt att ni ska få familjerum!! Verkligen på tiden också. Tror även jag att pojken din kommer att ha ökat fin-fint i vikt tills imorgon.

Ego: Idag har vi spenderat i princip hela dagen i trädgården. Rensat rabatter lite, klippt till lite buskar och bara suttit ute och läst bok!! Helt underbart. A tog också Alicia med sig på en cykeltur till Torget och var borta i nästan 1,5 timme så jag fick lite tid för mig själv vilket var skönt. Helt underbart att han har semester nu!!
    Imorgon ska vi rensa ut det sista från bebisens rum och måla literna. Sedan återstår det bara att tapetsera och köpa möbler.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Blondie82 skrev 2011-07-10 15:32:42 följande:
    Nu ligger vi på föräldrarummet! Känns som ett litet hotellrum :) ligger nu placerad i sängen med ett stycka 1730 g (!!!!!!) son på min mage och bara myser :) såå skönt att han är över gränsen nu. Har vi tur och allt känns bra så kanske vi får med honom hem imorgon eller på tisdag! Hjälp mig håll tummarna :)

Om det blir fika denna vecka kanske jag kan komma en stund också! Beroende på när vi får komma hem och så :) skulle vara så kul att få se er och alla magarna igen :)
    Wiiiiiiiiiiiii! Härligt med både rummet och vikten. Duktig kille ni har!
    Devotion skrev 2011-07-10 16:35:15 följande:
    Hej tjejer!

Nu har vi precis varit och hämtat ett stort lass babysaker på Mölndals baby o barn. Vi hade lagt undan nästan allt vi behöver där. Barnvagn, babyskydd, skötbord, skötbädd, balja, bärsele, täcke, kudde, lakan plus en massa småsaker! Så nu börjar vi också bli redo!

Bara lite småsaker kvar!!
    Va skönt att allt är inhandlat, men jäklar va dyrt det låter! Ha ha, vet inte varför man inte tänker på att det är samma kostnad när man köper lite i taget som om man köper allt på en gång. Bra att jag kan lura mig själv så!

Vi har haft en helt underbar helg måste jag erkänna! Igår var vi i princip ute i trädgården hela dagen och rensade och badade i poolen och bara tog det lugnt. Idag har vi varit på Sjöfartsmuseet och sedan har jag gjort egna Dammsugare! Gott var det.
    Snart dags att sova och försöka planera in när bebisens rum ska tapetseras. Förhoppningsvis til helgen. Wiii! Solig
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Jenjen: va mysigt med vaggan! Önskar vi hade något sånt som familjen. Det låter som om ni har koll på det mesta.

~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011