• Fru R

Göteborgare med BF augusti 2011

Capa: heja heja!! Men hoppas ändå du fick sovit lite om det är den stora dagen idag!

Devotion: jag har tänkt komma fortfarande! Haha, tänkte just skriva att jag gillar att läsa dina inlägg för du orkar fortfarande vara så aktiv och har inte fått några vidare komplikationer ännu. Men ser att du börjat få svårt att sova. Tycker personligen att du får börja sova bra igen, för det behövs en solskens-grav här i tråden!

Blondie: ta du den tid du behöver. Härligt att allt verklar gå så bra för er.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Blondie: va fin han är!! Och faktum är att han ser inte så liten ut heller på den här bilden.

Devotion: mig peppar du oerhört! Sedan är jag likt dig också envis så visst gör jag saker som jag kanske inte borde, men jag hade ju kriverat om jag skulle bara ligga raklång utan att få göra något alls.

Capa: Lämna du bort L så du får vilat ordentligt eller om han vill komma ut idag så ännu bättre.

Tack för en trevlig fika tjejer!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Myran: jag är helt med på att du ska ha present!! Skål Men jag räknar kallt med att jag får pris för sista plats för den här bebisen kommer med all säkerhet och likt sin syster, att komma sent. Om priset är bra så kanske jag ska avstå att be om en hinnesvepning när bf har kommit och gått!

stoltcissi: håller med de andra, om du känner att det är jobbigt med frågorna så säg till eller fråga varför hon frågar det. Men jag kan tänka mig att eftersom han är så tidig så hör det mer till rutinen men vi fick också frågon om hemmet och familj när A föddes.

Igår var vi en heldag på stranden i princip och jag brännde mig lite lätt (läs: rätt så bra!) men oj va skönt det var! Gick in till magen, sedan blev det för kallt... Jag är en hemsk badkruka!! Men skönt var det. Får se om jag får börjat baka imorgon för att försöka fylla frysen inför bebisent ankomst.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Emelielj: GRATTIS!!! Skål Härligt att du inte gick över tiden så mycket heller! Hoppas ni alla mår bra! 16 timmar alltså... huga.

Devotion: för oss är det havet, vi bor så nära. Nu senast var det Amundön, man annars blir det mest Fiskebäck eller Askim för vår del. Lite mer barnvänligt. Sedan är jag en badkruka så jag behöver långgrunt!

Vi har just spenderat förmiddagen med att dra ut roten från helvete. Eller ja, A gjorde det, jag tittade mest på och försökte rensa smårötter. Men helt slut är man. Kanska ska ta ett dopp efter lunch...
    Imorgon har jag BM och lunchgäster tyvärr.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

stoltcissi: Hoppas allt är bra med honom och er!

Devotion: det låter ju helt underbart att ha en strand så nära huset.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Myran; va skönt att ha det gjort! Det är ju verkligen så, vissa saker måste man helt enkelt göra även om det vare sig är roliga eller lätta. Själv är jag ganska glad att vi har en försäkring som automatiskt övergår till en barnförsäkrign när bebisen fötts, för de kan inte neka oss. Det löser sig säkert, han har ju inte haft några vidare bekymmer efter födslen.

juliaa: visst går tiden fort! Hon kommer säkert att bli jättebra snart, det viktiga är ju att ni och de har koll på henne.

Liisaan: urk va jobbigt för dig!! Själv har jag inte lidigt väldigt av värmen idag, även om det var skönt när det kom lite regn. Svalkande bad är bra, men kan även tippsa om att det räcker långt att bara sätta fötterna i en balja med kallt vatten.

Vi började just att prata om vi skulle åka och bada när regnet kom så det blev till att rulla köttbullar istället! Hade nästan glömt hur gott det är att göra egna!
    Dags att krypa till kojs tror jag.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

stoltcissi: va skönt att han åt så bra! Men ang bm/bvc tanten så skulle mitt råd vara att försöka att inte lägga något krut på det, utan på det faktum att de vill hjälpa din lill-kille. Kan förstå att det är svårt att inte ta åt sig, men försök göra det för er skull.

Devotion skrev 2011-08-02 21:54:40 följande:
    Hej på er!

Hojta till om det är någon mer som vill hänga på vår lilla bad-fika imorgon!! jag har skickat vägbeskrivning på FB!
    Hmmm, låter inte helt fel du...  
    Vilken tid har ni tänkt?
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

L86: Oh va spännande!! Hoppas nu verkligen hjälper. Själv kommer jag också att vilja ha en när bf kommit och gått, har redan pratar med bm om det så det står i journalen.

Capa: Slämmisen alltså! Men inget mera blod? Hoppas att det kommer igång snart för dig, det låter verkligen inte kul att gå dagarna i ände med förvärkar.

Devotion: tack för en underbar förmiddag! Skööönt att få badat (äntligen) och få svalkat kroppen och fötterna speciellt.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

oj va här skrivs....

devotion: antagligen en nerv som kommit i klämm. Min bm sa också att man bla kan svullna olika på olika sidor av kroppen beroende på hur bebisen ligger, så det är nog en stor möjlighet att det är samma med bortdomnade ben.

blondie: tror nog att ni behövde sova mer än vad han behövde äta den ena gången. Han lär ta igen det!

L86: låter mycket bra med slemmisen för din del!!

stoltcissi: va skönt att du fick byta mvc tant och att han gått upp så bra under er vistelse på östra! Heja S!

jenjen: bra att ni åkte in, bättre en gång för mycket än en gång för lite!

ego: hade en riktigt dålig dag igår, såg ut som en spärrballong och fötterna är fortfarande stora som hus. Det här är inte kul längre!
    Ang fika så har jag bm tid på tisdag kl 11... Typiskt om det blir den dagen. Men men, det kommer fler fikor i så fall.

Hmm, vad har jag glömt att kommentera,.....??

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Fika onsdag kl. 13 kanske?
    jenjen
    lawendel
    fru r

jenjen, tyvärr ingen ändring på svullnadfronten. Eller jo, nu är fingrarna värre! Tänk vad man går igenom för dessa små! Hjärta Njurbäckeninflamation låter inte(!) kul!

Nu har jag bakat muffins för hela slanten.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011