• Fru R

Göteborgare med BF augusti 2011

Blondie: visst hade det varit underbart att få hoppa ut ur sin kropp och ta ett glas viinnnn och bara sitta på en uteservering utan att ryggen gjorde ont efter en kvart.
    Du får ta en efter-giftemål-möhippa när bebisen har kommit tycker jag.
    Fär dagen är mitt enda råd att sätta en klänypa över näsan och leka rökdykare!

Capa: Det roligast är väl ändå att de oftast inte märker att det är någon som stöter på dem!! Inte de skarpaste knivarna i lådan de där killarna!
    Nej nej, inga kvackande ankor tack.

lawendel: skumt att må så. Bra att det gått över i alla fall.
    Jag tror att vi alla måste inse snart att vi är såpass långt gångna att det börjar bli lite "riktiga" krämpor nu.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Myrangbg skrev 2011-06-20 03:54:18 följande:
    Hej alla!
    Nu är jag mamma . Har haft rätt mycket sammandragningar under helgen och igår visade ett blodprov att jag började få infektion så då planerades det direkt för snitt. Känns helt fantastiskt att ha fått ut honom och kunna se att han mår som en prins. Han var 42,5 cm lång och vägde 1820. Det gick smidigt att få ut honom men sen hade jag en ordentlig blödning som de hade svårt att få bukt på, men nu är det över och alla tankar och känslor gör det omöjligt att sova!
    Kram till er alla och kämpa på, snart är era små också ute!
    Oh, grattis, grattis, grattis!! {#emotions_dlg.flower}HjärtaSkål  Lill-gubben alltså!!
    Bra att de fått ordning på blödningen och se till att de tar hand om er ordentligt!!
    MASSOR av kramar och grattis!!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Jelli: skönt att ni fått en lägenhet här i Götet! Ok att det inte blev innan bf, men ändå!
    Och grattis till lill-tjejen!! Helt otroligt vilka bra bilder man får ut därifrån!!

TantKerstin: Sluta joina den skaran! Skönt att det gick över, men jag kan tänka mig att han fick panik ja! Hade jag nog också fått!

Stoltcissi: jag tror inte att jag har märkt något på Alicia att hon har blivit mammig. Nästan så hon är inne i en lite pappig period...Men det kan å andra sidan vända vilken dag elle minut som helst! Ha ha. Andas djupt och ta en dag i taget.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Capa: lycka till hos läkaren nu! Håller tummar och tår att du ska få gå hem.

Ego: idag var jag och städade mitt arbetsrum lite. Plockade bort lite kort och rul bilder och så. Känns bättre att min stackars vikarie, som fick hela två (!) dagar med mig ska få inreda det själv. Tycker verkligen synd om henne, men samtidigt har det dåliga samvetet släppt och jag kan nu känna att det är ganska skönt att bara släppa jobbet och koncentrera mig på mig själv och magen! Dags att bli lite ego.
    Så då är frågan, ska man gå ut på altanen och lägga sig i en solstol eller sätta på en film och äta lite kladdis?!!? Svåra val här i livet!!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

stoltcissi: nej, kanska inte så konstigt då nej. Japp, soffa, kladdis och nana!

Behöver lite akut hjälp tjejer. Alicia ska gå på 6-års kalas som vi i allt som skett de senaste dagarna tappat bort lite, så jag måste panikköpa en present imorgon. Någon som har tips på vad man köper till en flicka som fyller 6 år?? E lite lätt desperat!!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Åh Blondie, förstår dig verkligen att du är orolig och ängslig över det här. Vågar jag ens skriva att jag håller med Jonas att du måste försöka se det positivt, en dag till är en dag närmare dagen D. Sedan att det känns jobbigt och stressigt förstår jag!!
    Men alla som ska komma på söndag är ju verkligen insatta i er situation och skulle förstå om ni fick göra en annan version av dagen.
    Se det positivt, J får sköta all tvätt för bebisen!

Om allt annat skulle bli jobbigt så tänk på vad som är viktigast! En frisk bebis och en inte alltför sönderstressad mamma går före. Massor av kramar och jag tänker på er!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Jenjen: vilket fint kort!!

Greta: Long time no hear!! Allt bra med dig?

Devotion: smart trick att ha en extra telefon som du kan nå honom på! Nu är inte Andreas svår att få ta på, men en riktigt bra ide annars!
    Bläää för att ha svårt att sova, eller i ditt fall inte sova alls.
    Ang förlossningen så håller jag med, man har börjat tänka en hel del på den. Speciellt nu när jag har lite mer tid.

Tack alla för tipsen, ska ta tag i mig själv och åka till Torget när de öppnar och se vad jag hittar. Blir nog panduro som första stopp, får se vad jag hittar där, den är inte så stor här borta.
    E trött, men lill-tjejen är lämnad på dagis och jag har bänkat mig framför tvn i fggläge. Måste nog köpa hem lite frukt, annars kommer jag att rulla härifrån till förlossningen...

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Capa: kom på att du för ett tag sedan lovordade ett Sushiställe i Partille. Vart ligger det? Ska till syster yster imorgon och vill köpa med mig sushi. Mmmmm, ser fram emot det!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Capa skrev 2011-06-21 09:39:45 följande:
    Lovordade vet jag inte men helt okej är det, haha Iofs det enda stället där jag ätit mammasushi och jag älskar det!! Men har som sagt inget att jämföra med haha
    Det ligger på kyrktorget, mittemot Swedbank om du vet var det ligger?? Samma lilla gata som skopunkten. Jag åt där igår faktiskt, smaaaskens!! Tungan ute Ska du få gosa med bebis imorron då??
    stoltcissi skrev 2011-06-21 08:30:40 följande:
    devotion att din hemska hosta ej går över,fnns de inget som kan hjlpa ?stackare så ska du ej ha det.i
    idag bär de av t  sarhlgrenska för min del nu på morgonkvisten,för cellprov nr 2 .. vill verkligen ej de ska där o kolla.. urk.. de räcker med kommande förlossning
    riktigt trött på allt som rasar i mitt hem.. vantrivs-.. urk...
    Allt förfaller hos mig med, så jäkla skitigt och äckligt så man blir ännu mer deprimerad och stresad över alla högar av skit som växer Rynkar på näsan Men kan inte göra allt som man gjorde innan, får värkar bara av att tvätta för tusan ju. Hooppas på att man ska få ork och lust att fixa när man är mammaledig och liten är ute, men vi som har barn sen innan vet ju att DET lär ju hända mellan matningar och blöjbyten haha
    Tack, ja jag vet vart det är! Ska bli gott!

Själv ser jag gärna att högarna växer, det är liksom ett kvitto på att jag gör det jag ska, dvs vila!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Blondie82 skrev 2011-06-21 12:25:32 följande:
    Tack för allas tankar :)
    Nu har jag fått ny information! Imorrn blir det STOR koll med alla tänkbara prover man kan ta och sen ett ordentligt tillväxtultraljud på eftermiddan. Nu har de helt plötsligt vänt i tankarna och frågan är inte längre om jag får vara kvar här utan frågan är istället hurvida jag får lov att åka hem eller inte. Verkar som att det blir ett kejsarsnitt här på Gotland efter en tids inläggning på förlossningen här. Har dubbla känslor om allt detta men känner att jag helt enkelt får lita på vad läkarna säger och göra det dom tror är bäst! Försöker köra ett helt oplanerat liv och låta andra bestämma åt mig för det är nog enda jag kan göra nu.

Känner mig lite ledsen att det verkar bli ett snitt och inte en förlossning men viktigast är att man gör det som är bäst för bebisen!!

Trösten i allt är också att vi kanske snart får träffa vårt lilla hjärta :)
    Oj oj va de svänger! Kan tänka mig att det är jobbigt för dig att det ändras så från dag till dag, kan inte ens föreställa mig. Men du tänker nog rätt att lita på dem och ta ett steg i taget. Men det låter ju ändå bra inför söndagen!!

Nu har jag varit och flängt i halva Frölunda.. Köpte det diademkittet, inte för att jag vart så imponerad av det, men det blir nog bra. Kan tipsa om att ÖoB har bra glitterpennor för ett väldigt bra pris.
    Ska sätta mig och äta lite lunch och sedan har jag bigaroer och persikor!!  Mmm, ska bli gott.

Capa, fika den här veckan kan bli svårt att få in, beror lite på vilken tid det blir, men nästa vecka är jag heeeelt ledig!

Myran; e också nyfiken på namn och en liten bild på underverket hade inte heller varit fel... Drömmer
    ~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011