Göteborgare med BF augusti 2011
Myran: Willys har billigare än både coop och ica.
Var det god mat?? Vi var där igår. ![]()
Myran: Willys har billigare än både coop och ica.
Var det god mat?? Vi var där igår. ![]()
Den var gudarsänd. Liisaan: färdknäpp alltså!?! Kommer jag aldrig att få med mig mannen på. Han tror att jag kommer att gå sönder så fort han bara rör vid mig. Inte så konstigt kanske med tanke på att jag blödde sist... Men men, blir läget desperat så.
TanktKerstin; roligt med lite nattligt besök!?
Nej men det är ju faktiskt riktigt läskigt!
Stoltcissi; alla barn får spel, speciellt där de känner på sig att man som förälder inte kan säga till dem på samma sätt som hemma. Folk som tittar konstigt eller kommenterar har antingen inga barn eller så har de glömt hur det var själva!
Capa: Oj då, det var inte dåligt!
Kom igen bebis, det ska ju funka!
lawendel: det vet man aldrig... Det kan komma före bf även om det är första barnet.
devotion: en bb träff låter jättebra tycker jag!
jenjen: lite jobbigt att skala, men helt klart värt besväret. Fråga min mage, 1 kg senare och jag är nööööjd!
Va skönt att de på förlossnngen trodde att det var på g.
Tisdag är dagis stängt så jag får nog problem. Beror nog lite på vart fikat ska vara. Har ni bestämt något?
Jelli: har också kikat på den Trotsboken. Ingen som har någon erfarenhet av den?
TantKerstin: Grattis i förskott! 
Jenjen: Härligt att det har börjat! Försök verkligen att vila för detta kan ta lite tid.... Heja bebis!!!
Capa: skönt att min första förlossning ses som skräckexemplet!
Men du har ju helt rätt, det kan gå riktigt fort!
Myran: Öppningsfasen kan ta lång tid! Det längsta jag har hört var en kompis som höll på i över två dygn. Försök vila då... Men nu hoppas vi verkligen inte att det tar så lång tid för Jenjen.
Liisaan: va skönt att få åka hem! Hungrig liten du har.
Bara som en reflektion, Vilka tider är ni vakna egentligen!?! Huga!
Själv har jag Alicia hemma idag och imorgon då dagis har stängt. Det märks verkligen att man inte är van vid detta! Trött och har värk i ryggen.
Capa: jag bjuder på den!
Åhhhhh, vill ha choklad.... *dreggel, dreggel*
Capa: du fick mig att åka till affären!! En chokladkaka och lite smågodis blev det... Nu fick jag dåligt samvete.
stoltcissi: Härligt S!! Ont i magen alltså... Hade nog provat med dropparna.
Devotion: nej visst hade man inte velat göra heldagar på jobbet just nu. Fattar inte hur folk som jobbar tills dagen innan förlossningen klarar av det!? Hatten av till dem!
Jenjen: ok, men försök vila och annars åk in så kan du ju få hjälp med smärtan! <3
hej tjejer. Får läsa in mig sedan, har haft en hemsk natt. Är så trött så ögonen går i kors...
Heje Jenjen!!
Blondie: grattis grattis!!
Devotion: Å herregud vilken hemsk sak med din syster!! Förstår att du inte vill gå över tiden. Jag hade nog också bett om extra kontroller i ett sånt fall. (läs krävt!)
Men visst börjar det bli riktigt segt?!!? Själv har jag fördelen att mina fogar är lite bättre så jag kan röra mig bättre än vad jag kunnat på evigheter. En liten smak av frihet....
capa: gott med lite hemleverens av fika!!
jenjen: Kämpa på, det kan inte hålla i hur länge som helst! Men jag tycker ändå att du inte ska vänta alltförlänge med att åka in om det drar ut på tiden. Du ska ju gärna ha kraft kvar tlll det som komma skall. Alltså själva förlossningen...
lawendel: hur trivs ni i huset förresten??
Idag är en seeeg dag. Har sovit jättedåligt och verklingen inte hittat någon position som passar både mig, min rygg och mage samtidgt.
Kan tänka mig att det är som du känner Greta.
lawendel: en sak i taget. Huset kommer att finnas kvar och det kommer att finnas saker att göra läääänge till. Jag lovar....
Blondie: gud så härligt det låter!! Hoppas kvällen blir minst lika bra som dagen har varit!
Jelli: andas!! Men jag tror att du gör helt rätt, välj dina strider ochförök att få henne att hjälpa till och känna sig behövd. Det jobbigaste är ju när ens egna tålsmod tryter pga trötthet. Andas och räkna till tio. (och påminn mig om dett om några dagar/veckor)
L86: kräkbebis!! Mmm, nu börjar minnena komma tillbaka! Alicia kunde få riktiga kaskadkräkningar i sängen. Mindre roligt, men ine så mycket att välja på. Tur att man har tvättmaskin och affär i närheten!
Idag fick jag smaka på min egna medicin. Vi har alltid sagt till Alicia att hon måste prova innan hon kan säga att hon inte kan något. Så idag när jag sa att jag inte kunde åka ner för rutschkanan på lekplatsen så tittar hon strängt på mig och säger "men du måste ju försöka först".
Bajs också, det var ju bara att lyfta på sig och åka nerför den... Mindre trevligt, men hon hade ju rätt.
Devotion och Jenjen: nej, det finns inga bildbevis. Tacka gudarna för det!
Andras skrattade som en galninge för han menade på att det fanns ett gupp i mitten av rutchkanan ... Förtal säger jag!
Städa låter som en bra ide!
Jenjen: nej men kom igen nu bebisen!! Sluta plåga mamma och pappa (och alla oss andra
)
Ang oro så tycker jag att man har rätt att känna sig oräker och fråga om råd. Det är ju ändå det man har en bm för! Devotion, be om ett ul för att kolla blodflödet till moderkakan. Det har jag gjort då vi också har haft komplikationer i släkten. Inga problem alls och både bm och läkaren tog min oro på strörsta allvar. Bättre en gång för mycket än en för lite.
Jag har också sovit jättedåligt i natt. Började må jätteilla vid 1 tiden och trodde jag skulle kräkas! OCh så märkte jag att mitt underliv är svullet.
Någon annan som har känt av det??
Får fråga min bm imorgon.
Capa: lever du?? ![]()
Bra gjort Devotion ! Tycker du gjorde helt rätt att ta upp det, bättre att få kolla upp det. OCh vem vet du kanske inte ens kommer att behöva tiden utan får en bebis före!
Jenjen: hoppas du mår bra! Nu får vi verkligen hoppas att du har en liten tjej i famnen.
Själv är jag hemma idag med en liten sjukling, så för min del får bebisen gärna vänta lite till med att komma ut så Alicia får bli frisk. Som på beställning en vecka efter dagisstart kom den första sjuk-dagen. Men hon är på bra humör i alla fall, alltid något.
Capa: jag kommer nog att undvika artikeln för jag gråter över allt och inget just nu.
Devotion: titta på tv och käka glass och de nybakade bullarna!
Devotion: Stort grattis!! Ni såg jättefina ut på bilderna och nu hoppas vi på att alla knepen funkade!!
Capa: Haha, jo det är nog din tur nu va?!? Förutsatt att Devotion tycker att det är ok att du får före henne!
Men annars tycker jag nog det kan vara kul med två bebiar samma dag!
Nu har vi varit iväg ett par timmar och tittat på långhåriga kor. Det var min söndag det!
Nej, men det var faktiskt kul. Träffade några kompisar och fikade och fick tjötat lite skit också. Skönt att ändå hitta på något och inte bara sitta hemma. Men oj, va många kommentarer man får!! En tjej praktiskt taget stannade och tappade hakan och utbrast "men oj, vilken mage" (nej, inget barn) och en äldre man på cykel tyckte det var passande med kommentaren "men att du vågar dig hemifrån!"
Jag bjuder på dem, men funderar samtidigt på hur stor jag egentligen är! ![]()
Men va roligt!!!! Stort grattis och alla tummar hålls nu! Jäklar va de kommer göra ont tills jan.
Capa, din lilla lurifax!!
Vad är det mina ögon skådar?!?! Kul att fler planerar verkstad!!
Jag vidhåller, ALDRIG mer.
Ha ha, vad gör ni här inne??! 
Gisses va avlägset detta känns. Vissa har bytt namn ser jag.