• Fru R

Göteborgare med BF augusti 2011

hej tjejer. Har massor att läsa ikapp, men jag är hemma igen i alla fall.
    De kunde inte se varifrån jag blödde och därför blev jag kvar över natten för observation. Riktigt tråkigt, tycker lite synd om dig Myran, men samtigit så hade du ju att göra!

Ska läsa ikapp efter en liten tupplur tror jag. Sjukhussängar lämnar en hel del att önska!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Myran: bra jobbet med korten. Kan tipsa om fujifilms hemsida för framkallning och jag tror att de har album också. Bra pris per kort och jag har för mig att man får de första 100 gratis. Bra kort och snabb leverans i alla fall.
    Trist att du inte får komma därifrån ens en liten stund, men man får väl lita på dem. Får du gå ner? I så fall kan vi ju fika där nere om du känner för det. Jag är hemma nu 100%.

JenJen: va kul att ni redan känner er som hemma i lägenheten! Förstår att det känns skönt att få iordning allt, men som du skriver, man är tröttare. Ta inte ut dig bara!!
    Bra att du kan få/låna en massa saker även om det är kul att få shoppa nytt... Drömmer
    Hoppas också jag slipper fler blödningar, men jag är beredd på allt just nu.

inda: härligt att bebisen var igång! har hört av en del som dricker teet, men inte provat själv. Likt Capa så har jag nog tänkt att göra det den här gångne, för det är 10 veckor kvar och den är välkommen om 6-7 veckor för mig!

lillahumla84 skrev 2011-06-17 09:17:23 följande:
    Jag tyckte den här va lite bra. se.babycenter.com/i/Antenatalclasses/hospital...
    Den va ju skitbra! Får se när jag ska börja packa de första sakerna. Alla mina 50-56 kläder är ju hos syster min, så det får komma sist men allt annat kan man ju faktiskt börja förbereda eller i alla fall tänka på.

stlotcissi: gud att du orkar!! Vi hade diskussionen här hemma igår att mannen får åka till Borås djurpark och sånna saker själv med dottern i år. Finns inte en chans att jag orkar om jag inte har rullstol och det lockar inte!

capa: vila nu ordentligt!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

myran: förstår dig helt och hållet. Det var så lugnt där uppe och jag hann faktiskt också vänja mig vid det. Va en stund på stan idag och åt lunch med en kompis och nu är jag helt slut. Fördelen är att Alicia faktiskt får gå på dagis som vanligt. De är jättebra!!
    Har redan talat med min handläggare på FK och hon såg inga problem alls. Ska bara få lite papper som jag måste fylla i, men det är ju knappast ovanligt för dem!

Blondie: Neeeejjjj!!!! Hur ser CTGn ut och har du värkar? Hoppas de släpper ut dig. Ha ha. Lyssna bara liite på de bredvid dig och gör som du gör nu, se mållinjen och priset på andra sidan. Hjärta

Capa: ja idag vart det inte så mycket vilande... Hade en lunch med en kompis och hämtade sedan ut presenten jag beställt till systerdotterns dop. Sedan en liten present för vi ska på grillfest imorgon (om jag orkar)
    Sedan hittade jag ett kafe i Haga som säljer kanelbullar i en ENORM storlek. Den är säkert 25 cm i diameter!! OCh den är helt min. {#emotions_dlg.djavulsk} Men nu ska jag sitta ner.

Devotion: nej men dumma hosta! Jag har ett litet recept på hemmagjord hostmedicin som är jättebra, men det låter jätteilla. Hacka en lök fint och varva löken med socker i en liten burk. Lägg lock/folie på och låt stå varmt så saften släpper. Det är den du ska dricka. Det låter jätteilla, men du ska ha så mycket socker att det inte ska smaka stark lök. Funkar jättebra och man hostar upp det som finns. Ett litet tips bara.

Liisaan: va härligt det låter! Förstår dig helt och hållet ang trotsen, man blir tokig och det gäller att bara sysselsätta dem och andsas själv.
    Va duktig hon är som går utan blöja. Det är väldigt skönt att vara förbi det stadiet med första barnet! Hade inte velat ha två blöjbarn hemma samtidigt om jag hade fått välja heller!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    lawendel skrev 2011-06-17 15:20:38 följande:
    Vad är hallonbladste bra för?
    att sätta igång förlossningen säger de.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    lawendel skrev 2011-06-17 15:48:20 följande:
    Jaha då ska man inte dricka det än då :)
    Lite osäker när man ska börja faktisk. Ska fråga "de visa" och återkommer med svar.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Capa skrev 2011-06-17 16:20:24 följande:
    Vecka 35 har jag ju sagt Flört Det har pratats om det tidigare i tråden på fb och då kom det svaret fram. Nu är för tidigt då bebisens lungor inte är utvecklade riktigt. Räknas jag som halvvis nu tro Tomte
    Förlåt Du Visa! *bugar mig och rättar mig i ledet*
    lawendel skrev 2011-06-17 16:30:48 följande:
    Åå jag avskyr fkassan!! De har fortfarande inte fattat beslut om g penning. Nu har de 30 dagarna gått ju!!!
    Fy va jobbigt!! Får erkänna att jag har en jättebra handläggare som jag kan prata bra med och hon fattade beslut om min bara på någon vecka. Väldigt skönt.

Blondie: va bra att CTG är bra och att bebisen dansar macarena där inne. Nu för tiden gillar jag det!

Själv har jag just bakat klart morgondagens tårta. Lägger ut en bild snart, e helt slut i ryggen., men det var det värt! {#emotions_dlg.djavulsk}
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Dagens tårta fylld med lemoncurd och hallongrädde.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    stoltcissi skrev 2011-06-18 10:05:11 följande:
    inatt vaknade ja upp,svetten rann på mig,mådde illa.,gck på toa,ja slutade ej må illa.. spydde,samtidigt som ja fick så ont i hela magen..slutade ej svettas,de ba rann på mig.. var alldeles yr o gick på toa en til gångl gå tänkte nu e dt nåt som e fel.. urk
    nu mår ja bra igen..
    har ni nån aning vad de var som gjorde det hela?
    Oj, har själv inte kännt av det men känn efter hur du mår och som de andra skriver så kanske det just är magsäcken, ring in och fråga annars.
    Skönt att du får hjälp med fläkten!

Capa: Nej men va fan!! Hade nog också försökt hitta nummer och ringt. Har du kanske skickat mejl med uppgifter till dina föräldrar och har kvar det i utboxen?! Skitkasst av dem! Köpa en ny del är inget alternativ?
    Ha ha, får väl baka till er nån dag!

Nu har vi köpt bil! Skönt att kunna stryka det från listan och veta att jag inte kommer att vara "fast" här hemma nu när jag är sjukskriven 100% eller när Bönan tittar ut.

Myran: du får väl gå ner till fiket och storhandla! Eller har de kanske stängt på helgen!? Tycker i så fall synd om dig, du får ringa din langare så får han ladda upp tills han kommer!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Devotion: fy fasen för en sån hosta. Eller egentligen är ju hostan inte det stora problemet är ju att man inte får sova ordentligt och är helt sömndepriverad!! Hoppas verkligen hostan går över och du får sova!

Ok, får återkomma med resen jag skulle skriva, Alicia vill titta på You tube!! Dagens barn...

~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011