• Fru R

Göteborgare med BF augusti 2011

Blondie82 skrev 2011-06-08 21:32:55 följande:
    Det har stigit från 120/80 till 140/90 nu i veckan så jag måste kolla det på fredag igen. Nervöst som bara den men det som är jobbigast är nog att man känner att "nu får det vara nog" man orkar liksom inte med hur mycekt som helst. Har varit stressigt nog de senaste veckorna. Sitter och klockar mina SD nu och har äntligen fått ner dem från varannan minut till var 5-10. Alla säger ju att vila och lugn och ro utan stress hjälper... men hur skall man kunna stressa av? Känns som ett hopplöst fall!
    För mig funkar andning och lugn musik. Har du någon lugn favvo låt så sätt på den på låg volym och nynna med. Litet tips bara. Hjälper bra när man blir stressad. Hjärta
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

L86: Va bra att du kollade ändå. Alltid skönt att veta.

Blondie: Gött!! Skål Låter jätte bra ju, nu gäller det att du inte stressar upp dig i onödan så du blir orolig igen.

Myran: Oj då!! Fy fasen va läskigt, men ändå bra att bebisen inte kommit ut ännu. Och att tappen är stängd. Jag antar att de har koll på att det fylls på med fostervatten. Men bra att du mår bra och kan ta det med ro. De är väldigt duktiga på spec på östra!!
    Förstår att det inte är kul att ligga där men bättre det än att den kommer nu.
    Glöm förresten inte att anmäla till ditt försäkringsbolag att du är inlagd, du har rätt till ersättning.

Själv är jag helt slut. Ryggen gör ont igen och fogarna som var så bra under långledigheten är nu värre än förr. Får nog prata med min bm på måndag om ev 100% sjukskrivning.... Suck...
    Imorgon ska vi gå på kalas och kanske köpa en bil. Lite kul ändå.

Trevlig helg tjejer!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

lillahumlan och devotion: så jag inte glömmer, vilket ju inte är heelt omöjligt så lycka till på måndag och tisdag!!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Liisaan skrev 2011-06-10 21:19:21 följande:
    Håller tummarna för att allt ska gå bra myrangbg och bebis vill stanna inne lite till! Var hos min bm idag och gick därifrån mindre glad. Mitt järnvärde är fortf lågt och om det inte är bra tills nästa besök den 4 juli så måste jag komma in en gång i veckan tills förossningen för att sitta me nål i armen i 45 min och få dropp. Hoppas verkligen det stiger för usch det lät inte kul. Busbebis var glad och busig som vanligt så det får en på bättre humör :)
    vad hade du för värde? Det låter väldigt drastiskt! Förvånad
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Liisaan skrev 2011-06-10 21:32:32 följande:
    117, hade lägre för 2 mån sedsn och då har dom sagt att det räcker med en tablett kvinna varannan till varje dag, idag sa hon att jag ska börja med niferex. Hon sa att vi måste ha upp det snabbt nu när förlossningen närmar sig så ja inte förlorar förmkt blod. Tycker tt man då säger till om detta tidigare och försöker höja det än att skrämma upp mig så.
    Ok.... Jag hade 104 sist.... Gulp!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

stoltcissi: visste inte att man kan se om någon är inloggad! Mitt problem är att jag ofta loggar in på morgonen men sedan så lägger jag ifrån mig datorn. Haha

capa: det låter inget vidare det där!! Har funderat lite vart du tagit vägen

Idag har vi variti väg och kollat på bil. Fy fasen va jobbigt, trodde aldrig jag skulle tycka det. De är antignen för dyra, för plstiga eller har gått för långt. Köpa ny är ingen ide känns det som när man snart ska gå på "helvete-är-det-vad-jag-får-ut-lönen" eller månadens förolämpning som jag också kallar den.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Devotion: va skönt att du mår så bra, förkylning till trots. Gillar att höra att någon kan ha en smärtfri graviditet.
    Hmm, honungsvatten funkar mot halsont tror jag... Annars har jag inget tyvärr.

Capa: Namn är jättesvårt tycker vi också! Tycker båda låter jättefint!  Men mitt problem är att A bara ratar alla mina förslag och har inga egna! Haha, skulle också vilja göra så!   Jag gillar Amanda till tjej men killnamn är jättesvårt.

Myran: Härligt!! Nu kan du surfa och härja resten av dagen!

Idag var det BM besök igen. Järnet hade gått upp till 112, ätit på jordgubbar bra!
    Sf ligger på 29,5  så lite över medel och socker bra. Fick känna på huvudet vilket var jättehäftigt!! Men självklart fick jag en liten blödning efter det!! Gahh!!! Skrikandes Men den var jätteliten och var bara en gång på pappret och jag känner bebisen hela tiden. Har valt att inte få panik den här gången eftersom det inte är första gången och att jag hörde hjärtljud och känner bebisen.
    Ligger nu i soffan och tittar på tv, vilket är sköööönt!!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Devotion skrev 2011-06-13 16:21:05 följande:
    Myran skönt att allt såg bra ut! Jag tänkte på dig idag när jag var på östra!

Tack för tipsen mot halsont! Jag ska testa det där med smält smör! ingefära har jag ingen hemma tyvärr!

Lillahumlan: Nu har jag varit på östra o tagit ett nytt cellprov. Hoppas att du också ska till Cecilia Kärrberg! Hon var såå mycket bättre och mer sympatisk än Björg på Sahlgrenska. Tog sig tid att förklara och frågade hela tiden om allt var ok! Såvitt hon kunde se var cellförändringarna oförändrade men jag ska räkna med att få ta bort dem när bebben kommit!
    Va skönt att allt såg bra ut! Nu kan du verkligen andas ut. Bra att läkaren den här gången var bättre.

lillahumlan: lycka till imorgon!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

stoltcissi: det händer alla ska du se!

lillahumlan: härligt att det gick så bra och att läkaren du träffade var så bra! Blir lite avis att du ska åka till Gekås. Men å andra sidan så skulle jag nog inte orka med en dag där även om jag skulle bestämma mig för att åka. Nä, får bli efter förlossningen i så fall.

inda: Men oj, vad är det du fått för något! Förvånad Förstår att du känner att du inte vill veta mera, så länge som det står ordentligt i din journal så de vet vad de ska göra. Antar att det inte är farligt för dig eller bebisen. Det var ingen lång tapp du hade inte! Förstår att du har blandade känslor över att bli sjukskriven, men det är det bästa för er just nu!

Ringde också min bm idag. Min blödning igår gjorde mig frustrerad och jag fick en känsla av uppgivenhet för första gången de senaste veckorna... Ska få tala med läkaren på torsdag och se om hon rekommenderar att jag blir sjukskriven till 100%... Vill egentligen inte, men jag tänker inte riskera något!

~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011