Göteborgare med BF augusti 2011
Det var skönt att bli positivt överraskad av vården, känner mig nöjd med det! Tänker som så att efter tillräckligt många motslag måste man ju få lite tur också :)
Känner mig ganska trygg bakom datorn!
Känner mig ganska trygg bakom datorn! Jag använder färdiga bottnar för att jag är lat. Fyller med de två nedanför och spacklar med den tredje. På lägger jag marsipan som jag har köpt på nätet. Man kan köpa färdiga i affären, men dem har jag aldrig använt. Dekorerar med lite blommor eller annat i marsipan och fäster med kristyr. (1 äggvita som man rör ihop med ca 4 dl floursocker, ev lite citronsaft)
Chokladganache
Chokladganache kan göras på de flesta chokladsorter
Ca 180gram choklad av valfri sort
3 dl vispgrädde
Hacka chokladen
Hetta upp grädden men låt den inte koka
Rör ner chokladen och smält den på svag värme, får inte koka
Häll över i en skål (gärna en du kan vispa i)
Och låt stå kallt i minst 6 timmar (gärna över natten)
Vispa upp till ett härligt fluff.
LEMONCURDGRÄDDE
1 lager
160 g lemon curd (en halv burk)
3 dl vispgrädde
Gör så här:
Vispa grädden och rör ner lemon curd.
VIT CHOKLADSMÖRKRÄM (bra att spackla tårtan med)
1-2 tårtor
100 g osaltat smör
100 g philadelphilaost
100 g vit choklad
ev smak
Gör så här:
Ta fram smöret så att det blir rumsvarmt. Smält chokladen och låt den svalna något. Vispa ihop alla ingredienserna med elvisp.
Tips: Tillsätter du lite florsocker kan du använda krämen som frosting och spritsa på cupcakes.
Enjoy!! 
Blondie: Men va jobbigt med så mycket förvärkar!! Förstår verkligen att han var orolig, speciellt som du har haft dem så länge och så tätt! Bra gjort av honom att han tryckte på att ni skulle åka in.
Bra att du fick en bra och pedagogisk läkare också.
Njut av filmen och ensamheten!
Devotion: härligt att din ersättare redan har börjat! Längtar jag också Skönt att kunna lämna över i tid och känna att man inte lämnar över ett kaos som jag kommer att göra.
Myran; Kul med paket!
Nu har vi firat klart mannen och min rygg är helt slut. Ska nog ge mig själv lite stötar och hoppas det hjälper!!
Jag är på och fikar på torsdag!!
Är helt slut idag, så jag får skriva lite mer senare.
Kl 13 passar mig!
stoltcissi: men fy!! Vilken hemsk natt det låter som om du har haft. Hoppas det blir bättre!
Måste bara spy lite glla på mitt jobb just nu. Min vikarie skulle börja nu på onsdag men nu på kvällen fick jag ett mejl att hon inte kan börja förrän två veckor senare och då bara på 50 % !!!
Blir ju tokig, har gjort planer för vad vi ska göra för att hinna gå igenom så mycket som möjligt eftersom jag inte vet hur länge jag orkar jobba....
Oj va mycket jag har att läsa igen...
Capa: Skit unge som busar så!
Men ändå skönt att du kollat upp det och det var bra! Det är väl typiskt att de ska börja sparka som tokar när man väl bestämmt sig för att åka in!
stoltcissi: Blodtryck kan jag inte så mycket om heller. Men jag hittade detta på netdoktor.se
Vad är för högt blodtryck?
Ett för högt blodtryck är ett övertryck högre än 140 (mm Hg), och ett undertryck högre än 90 (140/90). Även om högt blodtryck i sig inte ger några symtom, kan det få många allvarliga följder
Men jag kan tänka mig att man har andra kriterier när man är gravid, men det är också en gissning.
.Jenjen: va skönt att det är klart nu va!?
Kan tänka mig att det är skönt att vara iväg från er gamla lägenhet!
Tack tjejer för en trevlig fika!! Alltid kul att få äte god sallad med mangoraja.
Capa: hoppas du mår bättre! Förstår att Daniel är orolig.
Visst är de fantastiska på att ha framförhållning gällande ersättare!! Blir ju bara tokig, men jag har också bestämt mig för att det faktiskt inte är mitt problem, men jag tycker synd om den tjejen som ska ta över för hon kan inte systemet och har inte jobbat statligt förut och det är lite krångligare ibland...
Jaja, deras problem! ![]()
Myran: Va skönt med sommarlov!! E rikgit avis på dig att du har så lång semester. Njut nu och gör det du vill och orkar med.
Blondie: Ha det så jättekul!! Kör försiktigt. Kan tänka mig att det förutom graviditetshormoner också kommer fram lite nervositet i det hela och det förenklar inte saken... Ta det en dag i taget så blir det säkert bra!!
lawendel: fyyyy för nästäppa! Jag antar att det är en bra bit till närmsta affär eller apotek!?
Jag som vanligtvis brukar älskar sol och värme har verkligen lidigt idag och igår. Har inte orkat sitta i solen alls och i skuggan bara sporadiskt. Skit jobbigt för våran tomt är helt vindstilla också.
Huga, jag som såg fram emot sommaren, nu - nääää.
L86: Välkommen tillbaka! Förstår att du är glad över lite mulet väder, jag hör till de som står på din sida och hejar på molnen.
stoltcissi: Hoppas sd har gett med sig!! Kanske dags att bli sjukskreven kanske?
capa: haha, de är för roliga ibland- not! Håller med alla andra, ring igen och hoppas att du får prata med någon annan.
blondie: nej men dumma blodtryck!! Hoppas verkligen inte du behöver åka hem. Hur lång tid har ni kvar till bröllopet? Försök att lämna bort eller stryka grejer från bröllopet om ni kan för att inte du ska stressa mer än nödvändigt. Visst är det tråkigt, men hellre lite mindre än att vara tvungen att ställa in och åka hem...
Idag har jag varit lite lätt (läs mycket) grinig... Har lite lätt panik över jobbet då jag ännu inte har någon ersättare och hon kommer inte på ett tag ännu. Försöker göra mitt jobb på 50% vilket är en omöjlighet!! Sitter och försöker sortera i priorietesordning och då kommer självklart saker som är sena redan... GAh!! Sedan vill jag göra om köket och mannen går då och tar upp att han vill köpa en andra bil istället. Blev jätteledsen, vill verkligen ha nytt kök. Det vi har idag suger rejält!!
Vet att det är en bagatell,men det är verkligen något som stör mig...
Blä!