• Fru R

Göteborgare med BF augusti 2011

Tack  tjejer för en väldigt trevlig fika!! Och va kul att se alla små som redan kommit!

myran: tråden här på FL är www.familjeliv.se/Forum-19-88/m51062277.html
    Där finns massor av hemsidor som säljer barnkläder.

jenjen: din lilla..... Tack för sällskapet!

L86: hur var det på Östra? Hoppas de kan stimulera allt som behövs så du kan få din lilla bebis snart!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Capa skrev 2011-08-11 08:55:37 följande:

Tantkerstin
    Åååh det där med täcket måste jag prova inatt!! Tack för du delar med dig, har du mer smarta tips på lur så tveka inte att spotta ut dom Tungan ute

Fortfarande inget mer här än en busbebis i magen. Ska till bm idag och ska höra med henne om det finns något man kan göra som tex hinnsvepning. Trycket i underlivet har jag konstant, känns som jag ska slitas i stycken både när jag rör mig eller är still. Inatt låg D och masserade min rygg till halv 4 då jag hade så ont, jisses alltså kan man ha mer krämpor ont Haha Samtidigt njuter jag av att ha den lille i magen då jag vet att man kommer sakna varje lille rörelse sen, blandade känslor helt enkelt. Kanske är det bästa ändå att ha lite smärtor i slutet så man inte går och deppar ner sig när han väl är ute, vilket jag tycker att han borde vara nu istället för att retas!! Har iofs 10 dgr kvar till BF så ska nog inte klaga för mycket..... han kommer när han kommer, som alla andra små i tråden. Men allvarligt talat, nu har det varit rätt tyst på bebisfronten här inne ett tag, kan någon liten sötnos ta och komma ut nu då!! Baby Solig

Men va fasen... Trodde verkligen du skulle ha fått nu... Jaja, han kommer när han är klar!
    Låter som om D gör sitt jobb bra! En extra {#emotions_dlg.flower} till honom tycker jag!

TantKerstin: låter smart!

Nerdgirl: Kul att ni är överrens om namn, det är längre än vad vi har kommit. Bf +2 säger du... då tycker jag att det är dags nu! Heja bebis!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

capa: sluta jag får ont i magen av att skratta så!!! Sprejade han dig i förebyggande syfte!?!!? Det var det roligaste jag har läst på länge!!!
    Fogarna är faktiskt bättre vilket gör A nervös eftersom de blev bättre någon vecka innan Alicia föddes... Ha ha, lite kul ska jag väl också få ha!!

Sorry tjejer för detaljerna här nu, men är det någon mer än jag som blivit lösare i magen de sista dagarna?

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

capa: gråt för fan!! Du har förtjänat att få en hinnesvepning eller två. Funderar själv på den strategin när jag ska till bm nästa vecka. Och så måste jag komma ihåg att skriva till att jag vill ha sen avnavling på bebisen också. Känner på mig att jag kommer att glömma det.

liisaan: Kom igeeeeen nu!! Ut och gå med dig om du orkar, håller alla tummar och tår jag kan få tag på.

jenjen: Nej men attans!! Jag som är sugen på något sött just nu. Kanska ska tina en muffins från frysen. Hmmmm....

I em ska jag åka till Borås och förhoppningsvis få med mig en gungstol hem. Hoppas, hoppas! När jag, så dum som jag är, berättade att jag skulle åka dit för min svärmor så insisterade (!) hon på att följa med så jag inte börjar föda i bilen själv... Jaja, lite kul kan det ju faktiskt vara att inte åka själv.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    L86 skrev 2011-08-11 17:03:02 följande:
    Kl 08.08 imorse föddes vår lilla kille, Vilton! 3955 g och 52 cm. 24 timmar efter att vi blev igångsatta i onsdags kom han äntligen ut till oss. Just nu är vi på bb östra och pustar ut! Lyckan är total!
    Åh, stort grattis!! Det var värst vad "V" var poppis!  Va skönt att han är ute nu.

inda; va skönt att läkaren inte var orolig. Man får verkligen ta vissa BVC tanter med en nypa salt. Det värsta är ju att de ofta får en att bli orolig själv.

jenjen, devotion mfl. Sen avnavling innebär att man låter navelsträngen vara kvar intakt till moderkakan en längre stund så allt blod får komma över till bebisen. Som jag har förstått så är det just bara här man fortfarande klipper fort.

Liisaan: kom igen nu då värkar!!

jenjen: japp, visst blev det en gungstol!  Likadan som din Lawendel tror jag. Men min är svart.

Lawendel, måste fråga förresten. Gungar din väldigt långt bak?

Nu är jag trööööööt!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    nerdgirl78 skrev 2011-08-12 10:56:34 följande:
    Hej alla! Här blev det frukost på östra minsann. Nu har lilla Max tittat ut :) snabbt som gatan gick det oxå. Han vägde 3550g å var 52 cm lång. Nu gottar vi oss på bb å vilar, maken är hemma med storebror. Kämpa på tjejer!
    Grattis!!! Va härligt att inte behöva vänta mer utan ligga och mysa med honom!!

Liisaan: ha ha, lilla M har helt rätt om lillebror! Tycker verkligen ni ska överväga Emil som namn!!

Viiiillllll ooooccckkkksssååååå  hhhhhhaaaaa uuuuuuttttt mmmiiiiiiinnnnnn nnnnuuuuuuuu!!!!!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

jenjen: heja!! Ska du pricka bf alltså!?!? Spännande.

devotion: börjar du bli osmidig???? Välkommen till min värld!

Vi kom hem för en liten stund sedan från ett par kompisar och jag är helt slut. Dags att sova- god natt!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Jenjen..... hur går det!?!? *nyfiken!!*

Lilla My: urk, förstår dig att man gärna vill att de ska komma ut tidigare.

Bröllopsdag idag!! <3

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    L86 skrev 2011-08-13 14:26:46 följande:
    Idag åkte vi hem med Vilton från bb. Känns så skönt att vara hemma och mysa nu.

Förlossningen var lång och tuff. Sattes igång kl 08.00 på onsdagen med ballong. Fick tuffa värkar direkt. Efter ett tag blev lustgasen min bästa vän. Fick en Eda som inte tog och slutligen en bäckenbotten bedövning som inte heller tog! Fick krysta i nästan 3 timmar innan han kom ut. Det var en tuff förlossning där jag hade otur med min smärtlindring, men Vilton är klart värd all smärta!

Nu är vi hemma och landar i allt. Mäktig känsla att han är här med oss nu! Vår fina lilla kille som vi längtat så mycket efter!

Hoppas på fler bebisar i tråden snart! Grattis nerdgirl till er Max!
    Nej men fy!!! Att både Edan och bäckenbottenbedövningen gick snett, det måste ju ändå vara ganska ovanligt eller väldigt klantigt av dem!
    Hoppas du orkat med och återhämtar dig ordentligt!

Jelli: men oj. Att de lät henne ligga själv så länge. Förstår att du skriver med det.
    Mitt brev handlar mest om att jag absolut inte vill ha en EDA utan bara lustgas. Kommer någon nära min ryggrad med en nål så blir det slagsmål!
    Men också lite om amningen. Kännde inte att jag fick något stöd sist alls och när en skulle bevisa att jag gjorde något fel så bara hon själv öppnade min skjorta och grabbade tag i bröstet. Aja baja den här gångnen säger jag bara. Och att jag vill ha blod tidigare den här gången om jag förlorar blod igen som med Alicia. Att försöka återhämta sig efter förlossning och åka hem med ett hb på 73....
    Hmm, det var ändå en hel del.

LillaMy: hur gammal är din son?  Det där med syskon är svårt, men jag tror också på att man ska involvera dem ganska mycket för att de ska känna sig stora och inte åsidosatta.

Tack alla, vi har haft en lugn men väldigt bra dag! Åt en fantastiskt god lunch ute och sedan glass med massor av tillbehör och en kort promenad vid havet innan vi åkte hem. Sedan den numera obligatoriska tuppluren i soffan!
    Ikväll ska vi äta ost och kek och jag funderar allvarligt på att dricka lite champange... Vågar man?
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Liisaan: Wiiiii! Grattis till gose pojken.

Blondie och Jenjen: jo, visst kan man tycka att det är jenjens tur, men jag tycker inte vi ska reta upp den gravida kvinna som är trött efter ett 4 års kalas allt för mycket idag...

capa: ja du, choklad och kola låter som den perfekta dieten! Själv hade jag tänkt möla i mig ett kilo kräftor och aioli idag! Kan det funka tror du??!

Devotion: det var ju nästan elakt av dem att få redan nu. Nej, men det är ju klart, det är ju svårt att ange ett perfekt datum. Även om man gärna hade velat ha det!

Funderar allvarligt på att gå ut och ställa mig i regnet... Eller blir man inlagd på psyk då??

~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011