L86 skrev 2011-08-13 14:26:46 följande:
Idag åkte vi hem med Vilton från bb. Känns så skönt att vara hemma och mysa nu.
Förlossningen var lång och tuff. Sattes igång kl 08.00 på onsdagen med ballong. Fick tuffa värkar direkt. Efter ett tag blev lustgasen min bästa vän. Fick en Eda som inte tog och slutligen en bäckenbotten bedövning som inte heller tog! Fick krysta i nästan 3 timmar innan han kom ut. Det var en tuff förlossning där jag hade otur med min smärtlindring, men Vilton är klart värd all smärta!
Nu är vi hemma och landar i allt. Mäktig känsla att han är här med oss nu! Vår fina lilla kille som vi längtat så mycket efter!
Hoppas på fler bebisar i tråden snart! Grattis nerdgirl till er Max!
Nej men fy!!! Att både Edan och bäckenbottenbedövningen gick snett, det måste ju ändå vara ganska ovanligt eller väldigt klantigt av dem!
Hoppas du orkat med och återhämtar dig ordentligt!
Jelli: men oj. Att de lät henne ligga själv så länge. Förstår att du skriver med det.
Mitt brev handlar mest om att jag absolut inte vill ha en EDA utan bara lustgas. Kommer någon nära min ryggrad med en nål så blir det slagsmål!
Men också lite om amningen. Kännde inte att jag fick något stöd sist alls och när en skulle bevisa att jag gjorde något fel så bara hon själv öppnade min skjorta och grabbade tag i bröstet. Aja baja den här gångnen säger jag bara. Och att jag vill ha blod tidigare den här gången om jag förlorar blod igen som med Alicia. Att försöka återhämta sig efter förlossning och åka hem med ett hb på 73....
Hmm, det var ändå en hel del.
LillaMy: hur gammal är din son? Det där med syskon är svårt, men jag tror också på att man ska involvera dem ganska mycket för att de ska känna sig stora och inte åsidosatta.
Tack alla, vi har haft en lugn men väldigt bra dag! Åt en fantastiskt god lunch ute och sedan glass med massor av tillbehör och en kort promenad vid havet innan vi åkte hem. Sedan den numera obligatoriska tuppluren i soffan!
Ikväll ska vi äta ost och kek och jag funderar allvarligt på att dricka lite champange... Vågar man?