• Fru R

Göteborgare med BF augusti 2011

Lina och alexandraaa: Välkomna!!!

Fika på onsdag beror på vilken tid för mig.

Måste bara skriva, min ena skinka domnar bort hela tiden!!Skrikandes Mycket obehagligt!!!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Blondie: haha, välkommen till småbarnstiden!! Nej, men det kommer att ge sig med tiden. Han behöver ju också lära känna stället och det blir bättre när ni får lite rutiner! Det kommer att gå super bra om bara några dagar ska du se.

stoltcissi: hoppas salvan hjälper!

capa: haha, jo visst gnäller man lite mycket ibland! Men nu är det inte så länge kvar.

Slemmisen kollar jag inte efter. Den kan ju komma veckor före bf. Nej, det kommer när det kommer!
    Idag blev det muffins med röda vinbär och vit choklad frosting! Mmmmmm....

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

hej tjejer!! Varit lite frånvarande de sista dagarna, men nu är jag tillbaka!
    Det har varit en tuff vecka här hemma. A har tapetserat bebisens rum och ojjjj  va långsamt det har gått!! Märks väldigt väl att vi har olika tempon han och jag. Men detta har ju gjort att jag har fått ta Alicia själv vilket är lättare sagt än gjort vissa dagar. Fogarna har ju knappast gynnats av detta. Till råga på det sover jag skitkasst nu också. Är nästan glad om jag bara vaknar 4 gånger per natt. Förvånad
    Måste fråga er andra. Jag får skitont (!) när jag sitter bakåt lutad men med fötterna på golvet, som om det stramar åt i magen eller krampar. Höll på att börja gråta igår och i natt nästan svimmade jag för det gjorde så ont!! Va f*n är nu detta? Fogarna är en sak, dem har jag accepterat, nästan välkomnar för det är "min" grej, men detta ?!? Nej!!

stoltcissi: härligt att det är över nu!! Stort grattis!!

devotion: försök att skita i honom. Kan för allt i världen inte förstå varför det är så viktigt för honom, men jag har lärt mig att man inte alltid kan förstå sig på den där man har hemma!
    Smultron måste jag skriva upp på inköpslistan! Har en del av en rabatt som jag har rensat från blommor och jag orkar inte med mer ogräs. Vi har också en trädgårs som de som bodde här före oss skötte om som ett barn, så det är en hel del att göra.

myran;:  skönt att han är utskriven nu och har en pappa! Inte illa!

jenjen: jag tänker inte ens titta på länken för då kommer jag att kidnappa bilen, köra till Landvetter och kräva att de släpper på mig på flyget!! Nej, bättre att vara lyckligt ovetande. Speciellt nu efter att jag kollat på väderleksprognosen, det ska regna i princip hela veckan... Huga, tur att vi har en del lister att sätta upp.
    Hoppas det går fort med hans medborgarskap!

Oj, vad har jag missta!?!? Säkert massor.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Jenjen: tack, ska nog prata med min bm, men jag tror egentligen också att det är ligamenten... Men fy f*n va ont det gör ibland!!
    Förstår verkigen att du är lite orolig eller ängslig om E inte är hemma på kvällen eller natten. Tycker du ska prata med honom och berätta hur du känner. Jag har märkt bland vissa kompisar att om killen har svårt att fatta att han ska bli pappa, att det känns overkligt eller just lite panik så kan det iblan vara svårt att hålla dem hemma. Men prata med honom, alltid bra!
    Ang mat/gotte till förlossningen så hade vi lösgodis och en stor choklad för att få energi förutom mackor och risifrutti. Ganska bekvämt att ha lite socker om man skulle behöva få lite engergi snabbt.

Blondi: fan, du får mig att böla här borta ju!! Vilken fin och viktig sak för dig/er att skriva ner.

Myran: hmmm, sex redan alltså!?!? Vet faktiskt inte från när man får ha det. Vi var inte direkt jätte på efter förra förlossningen. Får se hur det blir nu.

Lina: tror du har rätt, att det är ligamenten, men inte trodde jag att det skulle göra så här ont!!
    Visst hatar man "allt är normalt i en graviditet" svaret!!

Devotion: oj, det var inget roligt bra att hitta hemma i brevlådan! Vet inte vad de kan tänkas vilja göra innan bebisen kommit ut. Har svårt att se att det finns något de kan höra. Beror väl på vart förändringarna sitter. De kan ju inte göran gå in och ta bort en del av tappen om det är där det sitter. Det är väl bäst att prata med din läkare så du vet! Hade jag varit du så hade jag nog ringt imorgon.

Mannen ska ta med sig Alicia ut och segla imorgon och kommer tillbaka först på tisdag eftermiddag. Gud så skönt!! Lite tid för sig själv att bara slappa och käka gott! Donken, Sushi och lösgodis- here I come!!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Myran: vi gjorde nästan alltid på kallt vatten som hade varit kokt innan. Att ha det i kylen och sedan värma funkar jättebra! Nu har vi köpt en Philips vattenkokare som man kan ställa in 40, 60, 80 och 100 grader och det är rena lyxen. Man behöver bara koka vattnet den första tiden om jag inte minns helt fel.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

devotion: men herregud vilket misstag att göra!! Jätteskönt att det feltolkades åt "fel håll" men fy fasen va onödigt. Skålar med mitt citronvatten att det är bättre än vad du trott! Skål Fick du somnat om?

Blondie: kan det verkligen stämma?? Hade nog också ringt en gång till och frågat igen. Låter ju helt klart konstigt!

Greta: akta ryggen, men visst är det skönt att ni får flyttat innan bebisen kommer.

Inda: Oh, va spännande!! För mig gick det jättefort att öppna mig från 0 till 10 cm, så jag är nog inte den måttstock som man ska använda sig av.

Själv har jag just ätit min sushi lunch och ska nog ta en dusch snart. Har det jätteskönt, mannen och dottern är ute och seglar så jag har två dagar för mig själv vilket är skönt. Sov dock hos min söta syster som förbjöd mig att sova själv i huset så här sent i graviditeten... Sötnosan

Lina: vi har inte varit i AStrid Lindgrens värld, men har hört mycket bra om det! Själv hade jag inte orkat det nu. För oss blir det Borås djurpark, men det får nog mannen göra själv. Det är en för lång promenad för mig just nu. Hoppas jag ska orka med Liseberg en eftermiddag.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

TantKerstin: haha, jag har faktiskt föreslagit det själv, att han ska dra mig alltså. Vet inte riktigt varför, men han var inte så sugen på det!

Devotion: vilka fin-fina värden! Inte lång tid kvar nu.

Laddar inför ett besök på Liseberg imorgon. Huga det kommer att bli en jobbig dag, men rolig!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    FIKA torsdag 11 café Husaren
    TantKerstin+lillbus
    lillahumla84
    Capa
    Fru R

TantKerstin: jo vi visste att det var Gothia Cup, men det var väldigt lugnt! Alla vi pratade med ang att följa med sa att det är Gothia så de avvaktar till nästa vecka. Då kommer det att vara fullt kan jag lova!! Vi kom nyss hem och jag kan lova att efter 6 timmar på Liseberg så är jag helt slut! Men Alicia hade jätteroligt, napparna är hos kaninen och nu får vi se hur natten kommer att gå.. Gulp!

Capa: välkommen hem, och grattis till förlusten av slemmisen!

lawendel: utebtalningen varierar mellan 25e och 27 beroende på när i månaden du är född. Myran har helt rätt, kolla på hemsidan under kommande betalningar när du är inloggad.

Ska nog boka fotvårt till torsdagen efter fikat. Det behövs och jag är helt klart värd det!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    FIKA torsdag 11 café Husaren
    TantKerstin+lillbus
    lillahumla84
    Capa
    Fru R
    Devotion

Devotion:
    Jag tror inte att du behöver så mycket. Minns att vi fick massor (!) av bebiskläder av familj och kompisar. Sedan är det ganska roligt att köpa lite då och då till bebisen själv. Du behövar ju mer om det blir en kräkbebis, men annars räcker säkert det du har. ( nu förutsätter jag att du har mer än två boddys.)

Kul att du har fått pysslat där hemma!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

inda: nej men fy!! Förstår att det tar musten ur dig! Vila ordentligt mellan varven och kör jätnet när du orkar för att få fart på det! Kan du inte få värkstimulerande dropp så det går lite fortare??

Blondie: heja lilla V!!

Devotion: kan tänka mig att det blev en stor skillnad på tvättstugan. Skönt bara att få en ny och fräsch omgång med färg på, hjälper alltid.

Jenjen: packa väska ja... Skit, känner på mig att jag kommer att skjuta på det tills jag har värkar och då skrika på A om vad som ska vara med. Hörde förresten en killes beskrivning idag om vad man ska ha i den. "Allt som du vill ha när du är ordentligt bakis" var hans svar! Haha.

Mangoraja stället blir jättebra tycker jag. Närmare min fotvård också!

~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011