-
Haha, kan tänka mig det! Jag å andra sidan såg REA skylten och sprang åt andra hållet! Eller ja, sprang och sprang men...Capa skrev 2011-06-21 13:17:37 följande:Va precis inne på hm på allum, rea på massa babykläder i ullaredpriser!! Byxor o bodys 30 kr, set 50 kr osv, yihoooo Kom därifrån med en hel kass full :P
-
lawendel: fy fasen va irriterande!! Har själv inte behövt skickat sånt, så jag är ledsen men jag kan inte hjälpa dig med det, men ett tips är att skriva ner själv ett brev till dem där du beskriver vad du gör och hur jobbigt det är. Det brukar hjälpa, gjorde det i förra graviditeten.
Capa: Any time nästa vecka!!! Jag är på!
Har tom bil nu så jag är rörlig.
Greta: gisses va gravida du hade runt dig!! Förstår att du är lite trött på allt bebissnack då. Men va kul för din mamma och för dig att ni får kusiner så nära inpå! Vi kommer att ha 15 veckor mellan min lilla fis och min systerdotter! Mysigt.
Idag var Alicia på barnkalas så jag och A busade och gick och åt på restaurang!!! Gud så gott att äta en hel middag sittandes utan gnäll om att sitta still, smaka på grönsakerna och toabesök mitt i. Ha ha! Åt en jättefin flundra som var stor som stryk. Fick knappt i mig halva och är nu så mätt att jag knappt kan andas. Men gott var det!
Blondie: håller tummarna för den stora undersökninen imorgon. Hör av dig när du vet något. Kram!!!
-
Inte för bebisen tror jag. Kläder har de ju på neo. Det är i så fall till dig, deo, dusch grejer, tandborste och en bok kanske? Allt beror på om du har någon som kan komma med saker allteftersom eller inte, men det antar jag att du har.Blondie82 skrev 2011-06-21 20:05:09 följande:Hjälp! BB väska har man knappt tänkt på, behöver man något speciellt om det skulle bli snitt så här tidigt?? -
ha ha, jag missade visst några saker... bla kamera!!
virrpanna!
-
Förstår att det inte är kul att se det på vågen, men du får tänka positivt. Du kommer att gå ner det sedan när bebisen kommer!! Med Alicia gick jag upp 23 kilo och efter fem dagar så hade jag gått ner 14 kilo och resten bara flöt av av alla promenader och sömnbristen..Ayla1983 skrev 2011-06-22 10:35:17 följande:Panik! Ställde mej på vågen igår å har gått upp 18kg (är i v 31) vill fasen inte gå upp mer nu för då rullar jag över 100kg strecket å det är min allra värsta tänkbara nivå, bebis eller inte!
Vad ska man göra, har typ tappat intresset för att laga mat oxå å man orkar ju inte heller.
Vet att orsaken är att jag inte rör mig spec. mycket längre å det har blivit myckte mackor istället för mat. Någon som har något bra tips? Det är ju ändå 2månader kvar!!!
Ha ha, nej men det går bra ska du se!
Greta: visst saknar man sin kropp och rörlighet!! Håller helt med dig. För min del är det slöseri att hoppas att bebisen kommer senare än vecka 40+2, så jag hoppas inte ens. Men jag ser fram emot att träffa den lill* i magen nu!!Fy va tråkigt med bröllopet, men jag förstår er. Herregud, ni kan väl klä upp er på söndag ändå och "festa loss" på rummet... Det är bebisen som är det viktigaste just nu!! Säg bara till om du vill ha hjälp med något eller om du vill prata!!Blondie82 skrev 2011-06-22 13:31:49 följande:Man går igenom bebisens alla delar ungefär som på RUL för att se att allt utvecklas normalt. Sen så kollar man med hjälp av alla värden vad vikten ligger på. Har precis gjort tul och vikten var endast 1610, 17% mindre än vad det borde ligga på. Dom anser att bebisen är för liten för att komma ut så man kommer göra allt för att den skall kunna stanna där inne så länge som möjligt.
Får nog ställa in mig på inställt bröllop vilket känns väldigt tråkigt men det är inte de viktiga längre känner jag. Bara orolig för bebis
Vad gör de för att bebisen ska stanna kvar längre då med tanke på ditt blodtryck??
Myran: vilket fint namn!!! Skönt att allt är så stabilt att ni fått flytta till Mölndal, hoppas personalen är lika trevlig där som de var på Östra! -
Jag förstår verkligen inte hur ni kan sitta och titta på det programmet!! Får gåshud bara jag tänker på det. Jaja, alla är vi olika!

Haha, alltid bra med underhållning på bussen!stoltcissi skrev 2011-06-22 21:30:39 följande:
idag så var de en på bussen som gav sittplats till mig,blev så glad o tackade.
var att breve så var det en såån full gubbe som började stöta på mig o frågade om vi skulle gifta oss.tyckte ja hade snygga ben(hmm ja hade byxor på mig) o skulle klappa på mig,e du gift? ja ba nee .. han baa ahh min turdag idag.. visste ej om ja skulle skratta el bli sur.. blev inget av de.. bara suckade åt han..
Devotion: Gött med lite sömn!!
Jag förstår dig verkligen angående jobbet, jag hade samma känsla. Man vill ju inte lämna stället bra sådär utan att avsluta och få ordning på saker och få lämna över. Min man sa likadant som din sambo, men det är lätt för dem att säga! De ska ju tillbaka efter semestern och de två veckorna hemma när bebisen kommer. Allt detta sagt så måste du tänka på att du kan bara göra det som du hinner med och inte ta på dig för mycket.
Blondie: Man ska inte få så här många gravida kvinnor att gråta!! Vilken resa och vilken berättelse du kommer att ha att berätta för bebisen sedan!! Skämt åsido, var glad att du är på Östra ändå och ta en dag i taget. En dag mer i magen innebär en dag mindre på Neo.
-
Andreas tyckte likadant som Eric, han fick bara vara med på pappret och våran bm förra gången lärde sig inte ens hans namn. Han vägrade gå till slut, vilket jag verkligen förstår. Men det låter ju som om hon tar det på allvar och kan hon få honom att känna sig engagerad och involverad så är väl det jättebra.Jenric skrev 2011-06-23 11:28:33 följande:Hur mår du nu? Förstår att du längtar efter J - han kunde väl fått åka med i helikoptern (det är ju inte varje dag man gör det)
men jag förstår att utrymmet är begränsat. Skönt att han är på väg till dig o bebis nu iaf. Och att de har bra koll på er. Säger som Fru R - vilken häftig historia ni kommer ha att berätta sen...! Håll oss uppdaterade, så man får veta hur det går med er 
Själv var jag och träffade min nya BM imorse här i Västra Frölunda kl. 7.30 (phuu!) imorse, det ligger precis vid Frölunda torg, så vid kommande besök (som jag bokat från kl. 10.00...) kan man ju ta lite fönstershoppning-turer i samband med BM-besök
. Nya BM var bra, bättre än den jag hade förut. Så det kändes bra. Jag "klagade" lite på att Eric inte ville följa med imorse, vilket jag nånstans ändå kan förstå för de fokuserar ju väldigt mkt på mig - men proverna är ju för att kolla att bebisen mår bra och jag tänker att han "borde" vilja vara delaktig liksom... är jag knasig eller hur tänker ni? Min BM sa iaf att jag ska be honom följa med nästa gång och så ska hon lägga fokus lite mer på honom också, för ofta blir mannen ganska osynlig med allt fokus på kvinnan. Men hon tyckte att det var bra att jag sa till, för mannen kan vara jätteviktig som stöd vid förlossning och vid amning (enligt henne iaf).
Mina värden var bra, jag följde kurvan (SF-mått 30 cm) och järntabletterna verkar fungera (hade 121 nu, från att ha varit nere på 109). Har gått upp ca 11 kg hittills. Lämnade även urinprov som visade svagt positivt för UI
men ska avvakta tills måndag för att få svar på odlingen, kanske behöver jag anitbiotika. Om jag får problem (hade njurbäckeninflammation förra sommaren, aj!) innan svaret kommer ska jag ringa spec. förlossningen på Östra. Då mina ben svullnat lite skulle jag använda stödstrumpor och hon trodde att de vita fläckarna på vaderna bara var pga. svullnaden. När jag berättade att det kliade under fötterna i morse, så fick jag direkt tid måndag morgon att kolla "gallsyra". Någon som har erfarenhet från detta? Googlade lite, men det skulle jag inte gjort 
Fick även lyssna på lilla hjärtat som bankar så fort, så fort - man blir ju alldeles rörd av detta - och lilltjejen sparkade ganska mycket på BM när hon höll på magen, haha...
Det var även dags att fundera över val av BVC, tills nästa besök. Ni som bor i Västra Frölunda, vet ni var ni kommer gå? Det som låg närmast mig hette JohannesVården tror jag. Någon som går/har gått på VC/BVC där?
Oj, vad långt det blev... men Eric har ju inte ens ringt och frågat hur det gick hos BM, så jag måste bara berätta för någon
(löjligt att man blir sådär "trotsig" men det går nog över till i eftermiddag...) Idag åker vi till mina föräldrar, syster med barn kommer dit också, så vi ska fira lite lugn midsommar på landet med myyycket jordgubbar, som jag äääälskar!!! 
Vi har Johannesvården som BVC och är väldigt nöjda. Nu har vi bara varit där ett par gånger och inte sedan Alicia föddes, men det har varit bra! Annars tror jag att det finns en vid själva Frölunda Torg men den vet jag inget om tyvärr.
Själv har jag nu varit och handlat inför morgondagen, lagt dagens middag i marinad och knökat i mig ett drygt halvkilo bigarråer. Ta det inte fel, det var jättegott, men det hjälpte inte min halsbränna! Ha ha, vissa straffas direkt!
Jelli: Ja, 30 kilo är en hel del, men som du säger, man går av det. Om inte annat så går det bort för att man inte får tid till att äta själv. Ha ha! -
stoltcissi: jäklar va sur jag hade blivit om jag fått den kommentaren! Hon hade fått känna på att hon levde!!

Hoppas allt har lagt sig idag, om inte så åk in! Som många redan har skrivit före mig, förlossningen kan börja på olika sätt!
Blondie: Va skönt att Jonas är på plats, och så ska du få god mat och trevligt sälskap också!! Håll fast vid det positiva och njut nu ordentligt, även om det är från en sjukhussäng...
lillahumlan: läcker mjölk gör jag inte, men jag räknar å andra sidan inte med att ha speciellt mycket mjölk alls så.
Liissan: gisses, den tjejen ville ut! nästan som min. Jag kan tänka mig att du likt mig inte kommer att vänta på ok från dem utan åka in vid minsta tecken.
Idag har jag en trööööt dag!! Började redan igår, somnade vid halv 9 på kvällen och sov till efter 8 imorse. E lite lätt (!) grinig och är redan inne på andra vilan. Kan ju var så att det inte hjälper med en trotsig liten tjej som gör allt tvärtom mot vad man ber henne. Extra jobbigt eftersom det faktiskt är ovanligt för henne. Hoppas att glassen och jordgubbarna om en stund ska göra susen!
Glad midsommar på er tjejer!!
-
Liissan: ja, då är det bara att ha 112 inlagt som kortnummer på telefonen! I det här gänget är det ett under om man går tiden ut..
Capa: hade både lite mjölk och hon tog bröstet fel och det fick vi inte ordning på tyvärr. Pumpade och försökte få igång det i över en månad. Den här gången tänker jag inte kämpa så mycket!! Så mycket blod svett och tårar som jag gjorde av med under de första veckorna har jag aldrig gjort och vilken dålig mamma man var!! Nej fan heller!
Blondie: härligt med permis!! Hoppas ni hade det gott.
Du får var förberedd på att när man föder för tidigt eller med snitt så kommer mjölken senare och det kan ta ett tag för den att komma igång. Men jag tror att du är på rätt ställa för att få stöd om du vill och kan amma!
-
ska läsa ikapp lite mer nu, har varit bortrest i ett par dagar.
Fika låte härligt!
Blondie: kladdkaka kan levereras, jag vet vart du sover nuför tiden!