• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • Pillis4

Klamydia är sveriges vanligaste könssjukdom. att förneka den och leva i blånekelse om att det inte hänt er nåt... fast att ni fått klamydia... ja man får bara beklaga och hoppas ni aldrig vaknar upp ur er låtsasvärld.

Folk är otrogna det är inget nytt,,, klamydia smittar via sex. svårare än så är det inte

• GrodanHopp

Mardrömsscenario: så vi ska komma med massa källor osv men inte du??! Det tolkar jag som att det du säger är ren BS! Annars hade du ju hänvisat till en källa för att överbevisa oss andra.

• Thaleya

klamydia kan man väl få av att torka sig åt fel håll samt att gå på allmäna toaletter med???

• Andrea85
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 17:35:56 följande:
    Tyvärr måste jag återigen göra er besvikna, jag tänker inte hänga ut namnet på doktorn här.

Ni får som sagt tro vad ni vill men vi VET bättre, så är det bara!
    men vadå hänga ut? du hänvisar till en läkares forsking, det är ju bara blajblaj om du inte säger vem så vi kan ta reda på huvrvida det stämmer eller ej
  • Anonym (Nejnej...)
    Thaleya skrev 2011-03-09 17:43:40 följande:
    klamydia kan man väl få av att torka sig åt fel håll samt att gå på allmäna toaletter med???
    Du skämtar väl.. ? =)
  • Pillis4
    Thaleya skrev 2011-03-09 17:43:40 följande:
    nej det kan man inte få. klamydiabakterien kan bara överleva i levande celler... alltså dör bakterien på andra ställen än kroppen
  • Thaleya
    Pillis4 skrev 2011-03-09 17:28:05 följande:

fakta från klamydiabehandling.se

" HUR SMITTAR KLAMYDIA?
    Klamydia smittar genom vaginalt, oralt och analt sex utan kondom. Klamydia orsakas av en bakterien chlamydia trachomatis som finns i urinröret och slidan hos kvinnan.
    Bakterien finns även i ändtarm och svalg.

Det vanligaste sättat att bli smittad är genom vaginalt samlag utan kondom. Det sker genom att de båda slemhinnorna kommer i kontakt med varandra . Detta gäller även vid analsex och oralsex.

Klamydia smittar INTE genom handslag.
    Tvärt emot vad många tror så lever bakterien endast inuti levande celler och smittar därför inte genom handslag, kläder, bastubänk, handdukar och toalettet"

jasså där fick jag svar
  • Pillis4

Man blir ju rädd när man ser hur lite folk vet( vill veta) om klamydia.. inte konstigt att det är sveriges vanligaste könssjukdom

• Anonym (Mardrömsscenario)

Jag tänker absolut inte hänga ut doktorn här, inte heller skriva namnet på sjukhuset jag jobbar på.
    Det pågår en utredning i detta nu var min smitta kommer ifrån (de har konstaterat att den kom från mig först).
    Har varit på säkert 20 gynundersökningar senaste året pga utredning och provrörsbefruktning.
    En teori som de har är att smittan kommer från en annan kvinna som också varit på undersökning och man har inte rengjort ultraljudsstaven ordentligt mellan eller bytt skydd.
    Vi kanske aldrig kommer få veta heller men vi litar fortfarande på varandra, även om det är till vissas förtret här inne.

• Pillis4
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 17:48:33 följande:
    Jag tänker absolut inte hänga ut doktorn här, inte heller skriva namnet på sjukhuset jag jobbar på.
    Det pågår en utredning i detta nu var min smitta kommer ifrån (de har konstaterat att den kom från mig först).
    Har varit på säkert 20 gynundersökningar senaste året pga utredning och provrörsbefruktning.
    En teori som de har är att smittan kommer från en annan kvinna som också varit på undersökning och man har inte rengjort ultraljudsstaven ordentligt mellan eller bytt skydd.
    Vi kanske aldrig kommer få veta heller men vi litar fortfarande på varandra, även om det är till vissas förtret här inne.
    men bakterien kan inte överleva utanför kroppen...
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!