Klamydia? Omöjligt!
Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?
Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?
fakta från klamydiabehandling.se
" HUR SMITTAR KLAMYDIA?
Klamydia smittar genom vaginalt, oralt och analt sex utan kondom. Klamydia orsakas av en bakterien chlamydia trachomatis som finns i urinröret och slidan hos kvinnan.
Bakterien finns även i ändtarm och svalg.
Det vanligaste sättat att bli smittad är genom vaginalt samlag utan kondom. Det sker genom att de båda slemhinnorna kommer i kontakt med varandra . Detta gäller även vid analsex och oralsex.
Klamydia smittar INTE genom handslag.
Tvärt emot vad många tror så lever bakterien endast inuti levande celler och smittar därför inte genom handslag, kläder, bastubänk, handdukar och toalettet"
behöver väl inte säga mer än andra redan sagt? någon av er torde ha varit med någon annan, klamydia smittar via sexuella kontakter...
när jag fick tillbaka provsvaren från inskrivningen på mvc och det var negativt för alla könssjukdomar så skrattade jag och sa att ananrs hade sambon legat risigt till där hemma (jag har ALDRIG varit med någon annan och rimligtvis borde jag isf varit smittad redan vid förra graviditeten vilket jag inte var)
ts, om din man inte vill testa sig så misstänker jag starkt att han har varit där han inte borde
Klamydia kan ligga latent i kroppen i FLERA år så självklart kan det "dyka upp från ingenstans".
Klamydia kan ligga latent i kroppen i FLERA år så självklart kan det "dyka upp från ingenstans".