• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • Pillis4

fakta från klamydiabehandling.se

" HUR SMITTAR KLAMYDIA?
    Klamydia smittar genom vaginalt, oralt och analt sex utan kondom. Klamydia orsakas av en bakterien chlamydia trachomatis som finns i urinröret och slidan hos kvinnan.
    Bakterien finns även i ändtarm och svalg.

Det vanligaste sättat att bli smittad är genom vaginalt samlag utan kondom. Det sker genom att de båda slemhinnorna kommer i kontakt med varandra . Detta gäller även vid analsex och oralsex.

Klamydia smittar INTE genom handslag.
    Tvärt emot vad många tror så lever bakterien endast inuti levande celler och smittar därför inte genom handslag, kläder, bastubänk, handdukar och toalettet"

• Joppelina
    Anonym (Nejnej...) skrev 2011-03-09 17:20:38 följande:
    Jag är singel men har haft förhållande med män som är gifta/sambos. Deras kvinnor trodde precis som du.
    Det har jag också  (lär få en massa hatmail nu men orkar ej vara anonym)
    En hade en kompis  var läkare som skrev ut 
    Doxiferm till honom om han misstänkte smitta.
  • Phlippan87

behöver väl inte säga mer än andra redan sagt? någon av er torde ha varit med någon annan, klamydia smittar via sexuella kontakter...
    när jag fick tillbaka provsvaren från inskrivningen på mvc och det var negativt för alla könssjukdomar så skrattade jag och sa att ananrs hade sambon legat risigt till där hemma (jag har ALDRIG varit med någon annan och rimligtvis borde jag isf varit smittad redan vid förra graviditeten vilket jag inte var)
    ts, om din man inte vill testa sig så misstänker jag starkt att han har varit där han inte borde

♥ Therese 091228 ♥ Knyttet BF 110618 | phlippans.blogg.se
  • Joppelina
    78Johanna skrev 2011-03-09 17:26:03 följande:
    För övrigt nominerar jag denna tråd till en av de mest läsvärda i år :D Absolut inte för att TS partner varit otrogen. Otrohet är alltid tragiskt och jag beklagar att TS fått sin livs chock av detta besked. Men alla dessa inlägg av andra som hävdar att klamydia helt plötsligt kan attackera en helt utifrån det blå... Poppa popcorn och läs tråden från början. Snacka om naiva kvinnor....
  • Anonym (Nejnej...)
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 17:25:47 följande:
    Jag tror ingenting, jag VET. Kom ihåg mig när den nya vetenskapen blir offentlig sen
    Vi har lämnat det här bakom oss nu, vi vet att ingen av oss varit med någon annan och litar på varandra helt och hållet. Vi visste också att det skulle bli jobbiga samtal med kuratorn och att de inte skulle tro på oss osv men vet ni vad? De lyssnade och antecknade, dessutom sa de att de har haft liknande situationer innan!
    Namn på infektionsläkaren tack! Det står ingenstans i några som helst böcker, nätet, bibliotek osv om att klamydia bara uppstår. Kom igen...

Dina kuratorer som antecknade och nickade - ja, de ser väl när någon är i förnekelse och inte går att rubba. Hopas din kille har vett att använda kondom i fortsättningen om han vänstrar. För INGEN kan vara säker på sin partner. Folk är otrogna - kvinnor som män. Så är det helt enkelt!
  • SoFo89

Klamydia kan ligga latent i kroppen i FLERA år så självklart kan det "dyka upp från ingenstans".

ღSigne 071027ღ
  • Pillis4
    SoFo89 skrev 2011-03-09 17:32:02 följande:

Klamydia kan ligga latent i kroppen i FLERA år så självklart kan det "dyka upp från ingenstans".

ja det kan det ,. men inte om du aldrig haft sex. man får bakterien av någon annan via sex.
  • Anonym (Mardrömsscenario)
    Anonym (Nejnej...) skrev 2011-03-09 17:31:05 följande:
    Namn på infektionsläkaren tack! Det står ingenstans i några som helst böcker, nätet, bibliotek osv om att klamydia bara uppstår. Kom igen...

Dina kuratorer som antecknade och nickade - ja, de ser väl när någon är i förnekelse och inte går att rubba. Hopas din kille har vett att använda kondom i fortsättningen om han vänstrar. För INGEN kan vara säker på sin partner. Folk är otrogna - kvinnor som män. Så är det helt enkelt!
    Tyvärr måste jag återigen göra er besvikna, jag tänker inte hänga ut namnet på doktorn här.

Ni får som sagt tro vad ni vill men vi VET bättre, så är det bara!
  • Anonym (Nejnej...)
    Joppelina skrev 2011-03-09 17:29:37 följande:
    Det har jag också  (lär få en massa hatmail nu men orkar ej vara anonym)
    En hade en kompis  var läkare som skrev ut 
    Doxiferm till honom om han misstänkte smitta.
    Äh.. Typ 30% är otrogna. Någon måste de vara det med om den andra inte också är upptagen sen innan. Det är inte så att jag väljer att bli intresserad av en upptagen man, men blir man så blir man..
  • Anonym (Nejnej...)
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 17:35:56 följande:
    Tyvärr måste jag återigen göra er besvikna, jag tänker inte hänga ut namnet på doktorn här.

Ni får som sagt tro vad ni vill men vi VET bättre, så är det bara!
    Och varför inte det? Varje forskare står upp för sin forskning. Om han talat ´med dig - som inte har insikt i hans arbete, efter hur det låter - så kan han stå för det offentligt.

Men vi gör såhär. Säg istälelt vilket sjukhus det handlar om så kan jag själv ringa till infektion och höra om det finns underlag för sådan forskning där. Det hänger inte ut varken dig eller han. Du behöver ju inte nödvändigtvis arbeta kvar på den avdelninge, behöver inte gjort det ens från börjar utan träffat honom i matsalen. Och om det inte är en offentlig forskning än så lämnar de inte ut information om namn och däröfr blir inte läkaren uthängd heller.

Jag ser det dock inte som särskilt troligt att jag kommer få denna info från dig, eftersom det inte kommer finnas någon forskning.
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!