• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • Spartacus

måste vara en helt sjuk situation! speciellt om du är så säker på att din man inte varit otrogen och nte ahr varit det själv... jag skulle bli helt förstörd för jag har mycket svårt att tro detta om min man jag med, men det innebär ju inte att det är helt omöjligt för det? även den emst oskuldsfulla människan kan väl göra snedsteg?

men jag vet faktiskt inte, kanske går det att få klamydiga på andra sätt, måste vara högst ovanligt dock?
    däremot skulle min man definitivt tvingas till ett test! det är ju viktig information även för att hindra smittspridning mellan varandra och för att ordna med läkemdel , för vem som än hade det först så kan det ju ha smittats till den andra?

• Anonym (yeah right)
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 17:17:37 följande:
    Nej, tyvärr glömmer jag det inte. Så här var det för oss sen om ni vill tro på det eller inte det är upp till er!
    Tror egentligen ni har mest ångest över att ni känner att er man/sambo skulle kunna vara otrogen när jag vet att min inte skulle det
    Jag tycker det finns viktigare saker i min relation till min man än om han har haft sex med någon annan vår relation är större än sådna värdsliga saker.

Men har man fått klamydia och bara haft sex med en person så är det den andra som är skyldig så är det bara.

Såvida vi inte pratar om en avrunkning där du sen gnuggat in dig med sperma.
  • duvetmia
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 17:19:50 följande:
    Ge mig de vetenskapliga studierna tack! Jobbar själv inom sjukvården och har haft kontakt med en infektionsläkare som forskar inom området som säger att klamydia börjar förändra sin struktur och bli mer smittsam samt smitta på andra sätt än vad den tidigare gjort!
    Har du studien? Skulle gärna vilja se den, så man kan kolla validiteten och reliabiliteten.
  • Anonym

Det står ingenstans på hela world wide web att man kan få klamydia utan att ha haft sex... så dream on ni som tror det...

• Anonym

Allvarligt, jag hade då krävt att min partner testar sin om det hade visat sig att jag hade klamydia. ÄVEN om jag inte tror han varit otrogen...men könssjukdom visar ju på annat. Jag hade inte ens varit så naiv som du... Man vill inte tro att ens sambo varit otrogen, men det hjälper inte att förneka och försöka skydda mannen. HUR KAN DU VEYTA SÄKERT ATT DU INTE HAR KLAMYDIA? Man behöver som sagt inga symtom...

• Anonym
    Ge mig de vetenskapliga studierna tack! Jobbar själv inom sjukvården och har haft kontakt med en infektionsläkare som forskar inom området som säger att klamydia börjar förändra sin struktur och bli mer smittsam samt smitta på andra sätt än vad den tidigare gjort!
    hade ingen av er sexpartners innan?
    Det finns ingen information någonstans som styrker det du påstår.

• Anonym (Mardrömsscenario)
    Anonym (Nejnej...) skrev 2011-03-09 17:20:38 följande:
    Jag är singel men har haft förhållande med män som är gifta/sambos. Deras kvinnor trodde precis som du.
    Jag tror ingenting, jag VET. Kom ihåg mig när den nya vetenskapen blir offentlig sen
    Vi har lämnat det här bakom oss nu, vi vet att ingen av oss varit med någon annan och litar på varandra helt och hållet. Vi visste också att det skulle bli jobbiga samtal med kuratorn och att de inte skulle tro på oss osv men vet ni vad? De lyssnade och antecknade, dessutom sa de att de har haft liknande situationer innan!
  • 78Johanna

För övrigt nominerar jag denna tråd till en av de mest läsvärda i år :D Absolut inte för att TS partner varit otrogen. Otrohet är alltid tragiskt och jag beklagar att TS fått sin livs chock av detta besked. Men alla dessa inlägg av andra som hävdar att klamydia helt plötsligt kan attackera en helt utifrån det blå... Poppa popcorn och läs tråden från början. Snacka om naiva kvinnor....

• Anonym (Nejnej...)
    Det finns nya mutationer av klamydia - ja. Men klamydia tricomatis smittar via sex och endast sex! Om man inte tar ett smittat prov och stoppar in det i en annan människa förstås. =)

I Halland och Bohuslän upptäcktes för några år sedan en ny stam som inte responderade lika bra på antibiotikan som ges idag. Det kanske är den du menar? Ge gärna namnet på infektionsläkaren. Skulle vara jätteintressant att få höra hans åsikt.
  • Anonym
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 17:11:46 följande:
    TS: Samma sak hände oss i höstas. Min sambo fick veta att han hade klamydia, det sved när han kissade osv. Sen fick jag testa mig också, hade också det såklart. Vi fick veta det här en fredageftermiddag. Hela helgen var en mardröm, hade han eller jag varit otrogna? Vi har varit tillsammans i över 10 år och aldrig varit med någon annan än varandra, jag vet ju att jag aldrig har varit med någon annan och jag litar på min sambo till 110%, jag VET att han inte har varit med någon annan. Ni som inte tror på att man kan få klamydia på andra sätt än att ha sex får helt enkelt tänka om, tydligen kan man det!
    Och anklaga inte TS man för otrohet, det finns faktiskt stabila förhållanden där man litar på varandra fortfarande, tro det eller ej
    oopps.... dags att vakna kanske?
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!