• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • varfördåför
    Thaleya skrev 2011-03-09 17:43:40 följande:
    klamydia kan man väl få av att torka sig åt fel håll samt att gå på allmäna toaletter med???
    och tugga tuggumi på vänstersida av munnen och peta sig i örat med armbågen.. det smittar lite hur som har jag hört :-P
    Alvin, Ilon, Douglas och Junie
  • Pillis4

Både jag och sambon vet att vi är rena från könssjukdomar. så skulle det "dyka upp" klamydia nu eller senare så är det ju bara att beklaga...då har en av oss fifflat vid sidan om ..och det är bara att inse att en av oss varit otrogen..... tråkigt ja visst men man får ju inte va dum  i huvudet heller.
    det kvittar vad andra vill tro. klamydia är en KÖNssjukdom. Jag kan känna mig trygg i att hade en sån sits uppstått att vi blev smittade, så kan jag säkert veta att sambon eller jag hade erkänt att vi varit med en annan. Tycker synd om er som lever i ett förhållande där ni ljuger så ni tror på er själva.

• Kya
    Anonym skrev 2011-03-09 17:08:03 följande:
    För att han tycker det är förnedrande och inget han tänker ta ledigt för. Och jag förstår det, jag tycker också det är oerhört kränkande.
    wow. ursäkta, men du är verkligen blåst. det bara osar otrohet om du kommer hem med ett positivt klamydiatest och din karl vägrar testa sig. dessutom av så löjliga anledningar som att det är "förnedrande".

om han vore oskyldig, så skulle han vara ivrig på att göra testet för att visa sin oskuld.
    F och L, mina stjärnor :)
  • Anonym
    Pillis4 skrev 2011-03-09 17:57:38 följande:
    Både jag och sambon vet att vi är rena från könssjukdomar. så skulle det "dyka upp" klamydia nu eller senare så är det ju bara att beklaga...då har en av oss fifflat vid sidan om ..och det är bara att inse att en av oss varit otrogen..... tråkigt ja visst men man får ju inte va dum  i huvudet heller.
    det kvittar vad andra vill tro. klamydia är en KÖNssjukdom. Jag kan känna mig trygg i att hade en sån sits uppstått att vi blev smittade, så kan jag säkert veta att sambon eller jag hade erkänt att vi varit med en annan. Tycker synd om er som lever i ett förhållande där ni ljuger så ni tror på er själva.
    eller så ligger det latent.
  • Anonym (Mardrömsscenario)
    AndreaSvan skrev 2011-03-09 17:53:06 följande:
    Visserligen stämmer det att bakterier muterar och ändras, men då handlar det om att nya sorter uppstår, som ger andra besvär och kan smitta på olika sätt.
    Men ingenstans har jag sett att Chalmydia Trachomatis skulle muterat på så vis att den kan smitta vid andrahandskontakt eller genom luften. Och då är jag ändå insatt i vården, är färdigutbildad läkare och har iom den nya influensan jobbat mycket på infektiven, därmed kan jag väl säga att jag har haft rätt mycket kontakt med utbildad personal samt läst en hel del litteratur på just infektiva sjukdomar.
    Det vore ju väldigt udda om en läkare satt med denna information utan att vilja föra den vidare till allmänheten (alla som har haft kontakt med forskare vet ju att det verkligen inte är så det går till) fast han tydligen har så konkreta bevis att han kan dela sina tankar med en utomstående.

Näe, att Chlamydia Trachomatis kan smitta på annat sätt än vad som redan är känt tror jag på först när jag läser det i erkänd medicinsk litteratur
    Här handlar det iofs inte huruvida läkaren vill eller inte vill hängas ut med sin fakta. Det är mest mig själv jag är rädd om, utredningen om vart min smitta kommer från göra ju på samma sjukhus och då är det inte så svårt att ta reda på vem som eventuellt kan misstänkas för att ha fört smittan till mig via gynundersökningar om det nu är så det har gått till.
  • SoFo89
    Pillis4 skrev 2011-03-09 17:52:22 följande:
    ja eftersom klamydia smittar via sex och slemhinnor så kan klamydia smittas över till fostret. men detta är VÄLDIGT sällsynt då alla gravida gör undersökningar på mvc för könssjukdomar och oftast botas det snabbast möjligt.
    Precis, men jag har ingen aning om hur rutinerna var för 30-40år sedan. Vet du om dom kollade upp detta på mvc då också? Hade ju varit rätt intressant att veta faktiskt
    ღSigne 071027ღ
  • Anonym (L)
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 17:52:35 följande:
    Jag vet inte, dem vet inte, vi kanske aldrig får något svar som sagt. Men det är ju konstaterat att smittan kommer från mig och jag vet att jag inte varit med någon annan.
    Hur kan smittan konstateras att den kommer ifrån dig? Är det din karl som vill få dig att tro detta?
  • Kya
    Kya skrev 2011-03-09 17:58:26 följande:
    wow. ursäkta, men du är verkligen blåst. det bara osar otrohet om du kommer hem med ett positivt klamydiatest och din karl vägrar testa sig. dessutom av så löjliga anledningar som att det är "förnedrande".

om han vore oskyldig, så skulle han vara ivrig på att göra testet för att visa sin oskuld.
    och bli av med skiten om han blivit smittad, såklart.
    F och L, mina stjärnor :)
  • Thaleya
    Anonym (Nejnej...) skrev 2011-03-09 17:45:10 följande:
    Du skämtar väl.. ? =)
    nee, jag har alltid trott det, frågade min kille med och han sade att man kan få det så.

jag brukar alltid lägga massa papper på toaringen om jag går på allmäna toaletter därför.
    Det är faktiskt inte så tokigt att tro det.

skitsamma jag har aldrig haft de och kommer aldrig att få det.
  • AndreaSvan
    Anonym skrev 2011-03-09 17:58:46 följande:
    eller så ligger det latent.
    Klamydia kan inte ligga latent. Klamydia kan däremot ge en asymptomatisk infektion som inte uppvisar några som helst besvär, men testet är fortfarande positivt.
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!