Cellprov, måste man gå?
Fått kallelse till cellprov.. Måste man gå eller är det ok att inte göra det? Pratade med min bm, men för henne var det så självklart att gå att jag inte fick svar på om man kan strunta i det.
Fått kallelse till cellprov.. Måste man gå eller är det ok att inte göra det? Pratade med min bm, men för henne var det så självklart att gå att jag inte fick svar på om man kan strunta i det.
Så klart att du inte måste gå. Se till att avboka tiden bara. Men då går du också miste om chansen att upptäcka ev. cancer i livmoderhalsen också.
Jag skulle ALDRIG hoppa över den chansen....jag nästan väntar på att få kallelsen och få det gjort så att jag vet att jag är frisk. Blivit opererad/skrapad en gång och slipper det gärna.... Från första cellprovet till operation gick det nästan ett halvår...det längsta i mitt liv!!
De sekunderna undersökningen tar är värda guld, ta chansen alla ni som tvekar!
Efter 3 ungar och 2 menorragi operationer så är jag "van" vid att gyn-personer rotar " där nere"
Min rädsla handlar om SVARET.
Har 2 vänner som inte är några solskenshistorier.
Ena vännen Linda Carlgren, känd som årets mama-vinnare och som gick bort för snart 2 v sen , fast hennes startade som bröstcancer, men cancer i a f.
Och min allra närmsta vän har cancer-genen och ska innan 35 års ålder operera bort bröst och äggstockar mm för att förhindra att få cancer.
Men hon har flera ggr gjort cellprov och alltid har de hittat någon och hon har gjort flera operationer pgr av det.
Bara tanken skrämmer ihjäl mig att ta reda....
Det bara går inte att gå dit !
Fast att hjärnan säger att jag ska, men att sedan göra det går inte!
Nej, man måste inte gå.
Men det är elakt mot sig själv att inte ta hand om sin kropp och se till att den mår bra och att allt fungerar som det ska...
Vilken otrolig lycka det är för oss att få bo i ett land där vi har möjlighet till en god hälsovård på hög nivå.