Cellprov, måste man gå?
Fått kallelse till cellprov.. Måste man gå eller är det ok att inte göra det? Pratade med min bm, men för henne var det så självklart att gå att jag inte fick svar på om man kan strunta i det.
Fått kallelse till cellprov.. Måste man gå eller är det ok att inte göra det? Pratade med min bm, men för henne var det så självklart att gå att jag inte fick svar på om man kan strunta i det.
Förstår faktiskt inte varför man inte vill gå...kan någon förklara? Det går snabbt och kan rädda dig från döden och om du faktiskt har/får cancer kan du ju räkna med ännu fler undersökningar down under.
Måste och måste. Det är väl valfritt men jag tycker nog att du ska göra det - det är onödigt att inte göra det (påminner mig själv om att jag måste ringa mottagningen här och boka tid asap). Jag hade förändringar som jag fick operera bort och jag tycker inte man ska låta bli att kolla upp det. Det är lite som med tandläkarbesök - om det är någonting som är fel och man inte går dit så blir det bara värre när man väl tar steget. Så TS: Gå dit.
(Här kostar det för övrigt också 120 kronor).
Alltså det där med ont eller ej är ju individuellt, det KAN göra lite ont, en väldigt kort stund oftast men ändå. Är man rädd och orolig men ändå går dit och har hört att det absolut inte gör ont.. och så gör det ändå det... så kan det tyvärr öka risken för att man inte går dit igen. Bättre, tycker jag, att vara beredd på att har man otur så kan det göra ont en pyttestund men de flesta känner inte det så och i vilket fall så går det väldigt snabbt.