Cellprov, måste man gå?
Fått kallelse till cellprov.. Måste man gå eller är det ok att inte göra det? Pratade med min bm, men för henne var det så självklart att gå att jag inte fick svar på om man kan strunta i det.
Fått kallelse till cellprov.. Måste man gå eller är det ok att inte göra det? Pratade med min bm, men för henne var det så självklart att gå att jag inte fick svar på om man kan strunta i det.
Som många skriver, så visst man måste inte gå och ta provet men det vore riktgt dumt att INTE göra det. Det tar två minuter. Vad är det av ditt liv?
alternativa är att strunta i det och utveckla skitcancer som upptäcks för sent och du klarar dig inte. Jag har tagit provet varje gång och det känns skönt efteråt att man håller koll så inge cellförändringar uppstår.
så jag hoppas verkligen att du går och tar testet, det är ju för din egna skull.
Och som någon skrev så skulle inte landstingen kalla alla kvinnor vart tredje år för provtagning om det inte fanns en anledningen till det.
Jag gick INTE och ingen har någosnsin frågat mig varför jag aldrig ringde och bokade tid.