• Anonym

Cellprov, måste man gå?

Fått kallelse till cellprov.. Måste man gå eller är det ok att inte göra det? Pratade med min bm, men för henne var det så självklart att gå att jag inte fick svar på om man kan strunta i det.

• Svar på tråden Cellprov, måste man gå?
  • Anonym (.........)
    The past is now skrev 2011-04-10 16:54:38 följande:
    Men TS VARFÖR är du inte rädd om dig? Gratis och det räddar liv! Ofattbart att inte gå.
    Gratis är det ju inte, men det är en billig livförsäkring eftersom det bara kostar 120 kr eller ngt.
  • The past is now
    Anonym (.........) skrev 2011-04-10 16:56:43 följande:
    Gratis är det ju inte, men det är en billig livförsäkring eftersom det bara kostar 120 kr eller ngt.
    Kostar inte ett öre! Jag har gått gratis varje år.
  • Frila2
    Anonym skrev 2011-04-10 16:31:11 följande:
    Rökning ökar risken för livmoderhalscancer och livmodercancer, så du är inte säker även om du är oskuld och röker.
    Jag jobbar med livmoderhalscancer och tar inget förgivet när det gäller detta men jag säger bara att det i kallelserna i mitt landsting står att man inte behöver komma om man är oskuld. Inget annat.
    Själv har jag barn och är gravid och därför inte oskuld så det gäller inte mig ändå
  • Anonym (.........)
    The past is now skrev 2011-04-10 17:09:39 följande:
    Kostar inte ett öre! Jag har gått gratis varje år.
    Jag har precis varit och här i landstinget där jag bor får man betala vanlig vårdtaxa = 120 kr..
  • The past is now
    Anonym (.........) skrev 2011-04-10 17:10:18 följande:
    Jag har precis varit och här i landstinget där jag bor får man betala vanlig vårdtaxa = 120 kr..
    Som sagt jag fick min undersökning gratis...har aldrig betalt.
  • Anonym (.........)
    The past is now skrev 2011-04-10 17:11:36 följande:
    Som sagt jag fick min undersökning gratis...har aldrig betalt.
    Och då kan vi bara konstatera att det är olika från landsting till landsting..
  • Verkligen
    Anonym (.........) skrev 2011-04-10 17:10:18 följande:
    På min kallelse står det att besöket är kostnadsfritt.
    ♥ Ella 29/11 2009 ♥ www.strimmoravmig.wordpress.com
  • Anonym (.........)
    Verkligen skrev 2011-04-10 17:12:29 följande:
    På min kallelse står det att besöket är kostnadsfritt.
    Som sagt, då är det olika från landsting till landsting, i Skåne betalar vi 120 kr.
  • The past is now
    Anonym (.........) skrev 2011-04-10 17:12:11 följande:
    Och då kan vi bara konstatera att det är olika från landsting till landsting..
    Förmodligen...
Svar på tråden Cellprov, måste man gå?