• Anonym (blöjan)

Ska vi förse hela dagis med blöjor eller??

Min son är ett och ett halvt och går på dagis sedan 6 veckor tillbaka. Ett jättebra dagis men nu är vi irriterade. Vi fick veta att de har som regel att blöjbarn har med sig sina egna blöjor. Det innebär på detta dagis att föräldrarna lämnar ett paket blöjor på dagis och blir informerade när det börjar ta slut och då lämnar man ett nytt. Det lät ju jättefint!

Så vi lämnade ett paket blöjor med 52 blöjor i på måndagen. På onsdagen när vi lämnade honom sade personalen att det var dax med ett nytt paket. Eeeeh han går där mellan 09 och 12 och han hade gått där i två dagar då. Han använder inte 52 blöjor på 6 timmar. Det är helt omöjligt om han inte är sjuk och då borde vi märkt det hemma. Men vi sa inget utan lämnade ett nytt paket blöjor när vi lämnade honom på torsdagen. På fredagen var det paketet slut och vi uppmanades att köpa ett nytt paket.....det är alltså ytterligare 52 blöjor på 6 timmar. 

Så då ringde jag och förklarade detta och frågade om de inte kunde skriva ner åt oss när de bytte blöja på sonen så att vi har lite bättre koll. För om han behöver bytas på så ofta kanske han är sjuk. Då blev personalen arg och sade att det faktiskt förekommer att barn lånar blöjor av varandra. Detta är givetvis inget problem. Är något barns blöjor slut är det klart att de ska ta av våra. Men att köpa ett helt nytt paket blöjor varannan dag.

Tycker ni att det är rimligt att man lämnar ett helt paket blöjor varannan dag för ett barn som går tre timmar? Hemma räcker ett paket i en vecka utan problem. 

• Svar på tråden Ska vi förse hela dagis med blöjor eller??
  • Fröken Löken

Nej nej nej!! Det är fullkomligt orimligt!!! Funkar det inte att prata med personalen så prata med rektorn! Kanske är det fler föräldrar som känner samma!?
    Ge er inte bara!

• EsMamma
    Buster78 skrev 2011-04-14 22:24:35 följande:

skicka med 5 blöjor om dagen, för mer än 5 st, på 3 timmar ska ju inte gå åt! då vet du hur mycket som förbrukas....åker ni bil till dagis, lägg blöjpaketet i bilen,  så det alltid är med!

Det där att man skulle göra av med den mängden blöjor på så kort tid, tycker jag låter HELT SJUKT!
    låter som att du pröjsar blöjor för varenda unge på det dagiset!

smart, så skulle jag definitivt göra i ert fall! Ta bara med så många blöjor som kan tänkas behövas för dagen
  • Kaupa Jaur
    Anonym skrev 2011-04-14 21:08:29 följande:
    Varför skaffar man barn då om man inte ens har råd att köpa blöjor? Oansvarigt.
    Kaupa Jaur skrev 2011-04-14 20:57:08 följande:
    Och? Vad har det med anarki att göra?
    You tell me, det var du som sa att jag var anarkist.
    Oj, jag har inte råd med mer internetuppkoppling så tyvärr hann jag inte svara!
  • virre85

men gud, så får det ju inte gå till. Det blir ju jätte dyrt.

Här lämnar vi med blöjor men de har en egen hylla där det står deras namn på där fröken lägger deras blöjor. alternativt i förrådet men barnens namn på paketet. De har även låna blöjor som dagiset står för.
    Brukar bli ungefär 1 paket i månaden

(¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • Stinky
    Kaupa Jaur skrev 2011-04-14 22:41:33 följande:
    Oj, jag har inte råd med mer internetuppkoppling så tyvärr hann jag inte svara!
    Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
  • Annkris

Äh, jag tror du överdriver. En normal människa borde ha reagerat och protesterat redan vid fösta uppmaningen om att införskaffa nya blöjor.  Jag är skeptisk till sanningshalten i trådstarten.

• FruSen

Oh, shit alltså!
    Har bara läst TS men jag skulle bli skitförbannad! Lämna ett par blöjor per dag istället. Om barnet går på dagis mellan 9 och 12 så borde han/hon klara sig på 2 blöjor.
    Jag kan berätta att dotterns förskola har samma "system". Vi föräldrar står för blöjorna. Men då jag lämnar ett paket på dagis räcker det ju rätt länge, ca en månad ungefär! Och min flicka går 6 timmar/dag!
    När hon gick 3 timmar/dag räckte det ju ännu längre. Ja, hade hon inte bajsat hade hon ibland samma blöja på sig när jag hämtade vilket jag inte alls tyckte var konstigt. Jag lämnar henne nybytt och om hon inte skiter eller kissar massor behövs inget blöjbyte alls på den tiden...

• Anonym (känner igen det.)

hej..
    känner igen detta..
    min dotters gamla dagis hängde upp dessa skyltar att blöjorna var slut 3gånger i veckan..
    och då gick hon där 3 timmar varje dag och jag vet om att hon använder inte 3paket i veckan utan ett paket..
    tyckte det var konstigt att blöjorna försvann hela tiden och frågade vad det va som hände med våra blöjor och dom kunde inte ge mig ett svar..
    samma sak var med hennes nappar försvann och hon använde speciella nappar..
    vi hade soc då hade verkligen inte råd att köpa så många paket i veckan..
    men en dag när jag skulle hämta henne så stod lappen där igen och skit förbannad blev jag och gick in där
    dom byter blöjor och kollade och där i nån annans korg låg hennes nappar och blöjorna ut sprida till alla..
    de fick sig en utskällning och jag sa till chefen att dom fick lösa detta omgående..
    För jag tänkte inte stå för andras barns blöjor och nappar..

• angelnrone

Bästa TS!

Det är verkligen inte ok!

Ta med så många som han brukar använda hemma under de timmarna o lämna med var dag, det här hade jag aldrig godtagit! Har själv jobbat extra på dagis och har aldrig hört nåt liknande. Trisst när dagispersonal utnyttjar nån snäll person som snällt köper nya o tar med, för man vill ju att egna barnet ska ha torr byxa! Tycker det här e oforskämt! Tänker på dig och jag tycker du ska ta upp det med föreståndaren - det är ju ingen som har råd idag att köpa blöjor till en massa andra barn det är ju jättedyrt!

Stå på dig vännen jag tänker på dig!

Kram från en Mamma o Mormor till en grabb i samma ålder som Din lille grabb!SoligHjärta

Svar på tråden Ska vi förse hela dagis med blöjor eller??