• Anonym (blöjan)

Ska vi förse hela dagis med blöjor eller??

Min son är ett och ett halvt och går på dagis sedan 6 veckor tillbaka. Ett jättebra dagis men nu är vi irriterade. Vi fick veta att de har som regel att blöjbarn har med sig sina egna blöjor. Det innebär på detta dagis att föräldrarna lämnar ett paket blöjor på dagis och blir informerade när det börjar ta slut och då lämnar man ett nytt. Det lät ju jättefint!

Så vi lämnade ett paket blöjor med 52 blöjor i på måndagen. På onsdagen när vi lämnade honom sade personalen att det var dax med ett nytt paket. Eeeeh han går där mellan 09 och 12 och han hade gått där i två dagar då. Han använder inte 52 blöjor på 6 timmar. Det är helt omöjligt om han inte är sjuk och då borde vi märkt det hemma. Men vi sa inget utan lämnade ett nytt paket blöjor när vi lämnade honom på torsdagen. På fredagen var det paketet slut och vi uppmanades att köpa ett nytt paket.....det är alltså ytterligare 52 blöjor på 6 timmar. 

Så då ringde jag och förklarade detta och frågade om de inte kunde skriva ner åt oss när de bytte blöja på sonen så att vi har lite bättre koll. För om han behöver bytas på så ofta kanske han är sjuk. Då blev personalen arg och sade att det faktiskt förekommer att barn lånar blöjor av varandra. Detta är givetvis inget problem. Är något barns blöjor slut är det klart att de ska ta av våra. Men att köpa ett helt nytt paket blöjor varannan dag.

Tycker ni att det är rimligt att man lämnar ett helt paket blöjor varannan dag för ett barn som går tre timmar? Hemma räcker ett paket i en vecka utan problem. 

• Svar på tråden Ska vi förse hela dagis med blöjor eller??
  • Stinky

Oj! Är jäkligt tacksam över att sonen går på ett dagis dit man slipper köpa blöjor när jag läser det här. Vilket svinn! Skulle aldrig tolerera det beteendet. Om det är så stort problem för dagiset med oansvariga föräldrar som "glömmer" blöjor till sina barn, så borde de fsk:n köpa in blöjor, så slipper både föräldrar och personal blöj-tafset och löser problemet en gång för alla.

Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
  • Lisa med barn
    Bippa skrev 2011-04-14 21:31:57 följande:
    jag skulle gjort som smarran1 skrev att lämna ett par blöjor varje dag.då har ni ju koll.
    Håller med dig. Sen kan man ju undra vad som händer om endast några föräldrar lämnar ett par blöjor som andra barn får låna o.s.v. vad händer om alla blöjorna tar slut? Byter de inte på barnen???
  • logg81
    Anonym skrev 2011-04-14 21:08:29 följande:
    Varför skaffar man barn då om man inte ens har råd att köpa blöjor? Oansvarigt.
    Kaupa Jaur skrev 2011-04-14 20:57:08 följande:
    Och? Vad har det med anarki att göra?
    Fast man kanske hade en bra ekonomi när man "skaffade" barnet och något har hänt undertiden... Tyvärr är jag inte synsk så jag vet inte hur min ekonomiska situation ser ut om 6 månader...

Jag kan villigt erkänna att jag lånade 69 kr av min mamma idag för ett paket blöjor som ska räcka till på Onsdag när barnbidraget kommer.
    Shit happens...
    Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • Nape

Nejnejnej, inte ok! Ghaaaa!

Ta upp det igen- visst, det är ok att låna. Låna betyder för det första att man lämnar tillbaka, men gör de av med så många blöjor känns det som det BARA är ni som står för blöjorna. Nixnix.

• Giraff

Nu har jag inte läst hela tråden, så jag kanske har  missat nåt...

Men varför säger ni inte bara "Nej, vi hade ju med ett blöjpaket i måndags, det kan omöjligen vara slut! Har dom kanske hamnat på fel hylla?"

• Jelenas

Med tanke på att min gör av med 1 blöja på 6 timmar om det inte sker nån bajsning såklart så verkar det ju absurt att din skulle göra av med 52 st...:)

• mimamima

Vår dotter gör av med ett paket på ca tre veckor... De har tydliga högar med barnens namn och uppmärkta blöjpaket! Du måste prata med personalen, för det är helt orimligt att han skulle göra av med så många!

• Morkullan
    Anonym skrev 2011-04-14 20:47:48 följande:
    Dom kör samma sak på vårt dagis. Jag har inte köpt en enda blöja på fyra månader Skrattande Går ju "låna" av dom andra ungarna. Sparar rätt gott med pengar som man kan ha roligare för.

Ett tips är att "glömma" eller "inte haft tid att handla" varje dag så ska du se att saken löser sig själv! Dom har slutat fråga oss nu.
    Sådana som dig föraktar jag med hela mitt väsen och jag kallar dig och dina jämlikar för parasiter. Bara så du vet.
  • 2små2stora

Går han 3 tim/dag så hinner det vanligtvis bara byta blöja en gång. Tala om för personalen att ni räknar med att detta paket ska räcka minst 1 månad och att ni inte kommer att köpa några fler paket denna månad.

~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Buster78

skicka med 5 blöjor om dagen, för mer än 5 st, på 3 timmar ska ju inte gå åt! då vet du hur mycket som förbrukas....åker ni bil till dagis, lägg blöjpaketet i bilen,  så det alltid är med!

Det där att man skulle göra av med den mängden blöjor på så kort tid, tycker jag låter HELT SJUKT!
    låter som att du pröjsar blöjor för varenda unge på det dagiset!

Svar på tråden Ska vi förse hela dagis med blöjor eller??