• Someday

Januaribebis 2012

harmonihalsa skrev 2011-07-18 15:35:15 följande:
    Hej!, Jag är gravid i vecka 12+1. Ska på ultraljud på privatklinik på fredag och se så allt är ok inne i magen. Fick en rejäl blödning i lördags men som tur var mådde bebisen bara bra och hjärtat tickade på . Moderkakan ligger väldigt lågt och eventuellt den som blödde, har nästan slutat blöda helt nu. Får hoppas bebisen fortfarande mår bra.

Ska bli skönt att de kollar bebisen och framför allt moderkakan för ligger den så lågt som de sa på akuten så ska jag ta det väldigt lugnt. Är sjukskriven denna veckan  och har sängläge tills det inte blöder mer. Gick ut och plockade vinbär men fick då ont i magen så kröp ner i soffan igen. Tur min sambo är duktigt  . Han och vår son på 2 år är vid havet och badar hunden .  
    Jag hoppas verkligen att allt är bra med bebisen! Förstår att du blir lite orolig. Vila ordentligt!!
  • Someday
    elinson skrev 2011-07-19 15:04:31 följande:

Nu har vi vart på första ultraljudet (köpte ett privat då vi inte kunde vänta har RUL 1 sept).
    Bebis i v13. Galet, aktiv liten tjej (gissade barnmorskan på) jag som skrivit ett inlägg tidigare att jag trott det är en pojke. Magiskt att se den lille för första gången allt blev verkligt, jag började nästa gråta (gravidhormoner JA).

ja detta kan nog vara den finaste lilla 13 veckors räka jag nånsin sett ;)

Väldigt skarp och fin bild!!
  • Someday
    Sunflower Sthlm skrev 2011-07-28 14:51:44 följande:
    Hur är deras storlekar? Tog du samma som du brukar ha? Tycker det är så svårt att veta när man inte kan prova.
    Jag tog samma storlek som vanligt. Passar bra. Får kanske beställa ett par större i storlek mot slutet men nu fungerar de finfint!! Skönt med lite lägre midja tycker jag!
  • Someday

Jag har börjat känna bebisen röra sig! I början var jag väldig osäker men nu några gånger varje dag när jag har tid att stanna upp känns det verkligen! Mysigt! Jag är ju i vecka 17 (16+3).
    Magen har också börjat växa så nu syns det faktiskt!
    Härligt att läsa att det är fler som fått se bebisen på RUL och känt rörelser! Och alla härliga magbilder =)

• Someday
    Moniqe1979 skrev 2011-07-31 15:59:49 följande:
    *pust pust* Igår var jag till vätsterås på pärlträff  =2 timmar i bilen sen sitta och pyssla/pärla mellan 11:00-24:00 sen köra hem igen mina fötter svullnade upp så illa så en söm sprack i skorna fy vad obehagligt det är, hoppas att jag kommer orka med nästa månads träff men sen vette sjutton om man orkar med, kanske om vi som åjker från sthlm hittar någon annan som Kör för hemresan var verkligen jobbig.

Imorgon åker vi till Muminland med vår 3 åring någon som varit där?
    Usch vad hemskt att svullna så! Kan du åka allmäna kommunikationer eller lifta delvis av sträckan nästa gång!? Eller sova över och åka hem nästa dag. Inte kul att behöva sluta med sin hobby redan!
  • Someday

Jag är i vecka 17 (16+4) och jag känner bebis några gånger per dag. Det känns lite olika. Tror att det beror helt på hur bebis ligger och dylikt.

Den andra tråden är inte död, bara inte precis lika aktiv som den här tråden!

• Someday
    Niins skrev 2011-08-02 22:00:45 följande:
    Hade heller inte kännt bebisarna innan RUL men nu när jag vet var de ligger är jag säker på att jag kännt tvilling 2 som ligger vänster om navlen! Andra tvillingen som ligger långt ner har jag kännt av lite och det var den som vägde mest!
    Lilla eko: Du ska se att du kommer koppla när du ser på skärmen hur bebisen rör sig och var den ligger!
    Mysigt med tvillingar!!
  • Someday

Härligt att ni har fått se så fina bebisar på RUL! Lycka till ni som ska i dag =)

• Someday
    Jamirl skrev 2011-08-06 17:08:28 följande:
    Jag har lite dåligt samvete att jag dricker så mycket pepsimax, men har dragit ner lite. Man ska ju kunna dricka eller få i sig högst 300 g koffein per dag, så kaffe får man ju inte heller dricka förmycket av men det gillar inte jag så det spelar ingen roll Tagit koffeintabletter innan då jag pluggar men har dragit ner på det me.
    I Pepsimax i 1.5 liter finns det mindre koffein än i en kopp kaffe. Du kan dricka 3 koppar kaffe per dag. Du ska dock försöka undvika lightprodukter på grund av sötningsmedlen som faktiskt är farligare än koffeinet. Försök att dricka vanlig Pepsi i stället... Hälsosammare för kroppen med vanligt socker faktiskt.
Svar på tråden Januaribebis 2012