• Someday

Januaribebis 2012

Hade besök hos MVC:s läkare idag för mina blodvärden och uppföljning av provsvar och planering av fortsatt behandling nu när mödravården tagit över mig.
    Då föreslog läkaren ett VUL för att se så att allt var bra. Bebisen rörde sig fint och hjärtat slog på bra och navelsträngen pulserade fint. Precis så stor som den ska vara enligt läkaren. Hon gjorde inga mätningar och jag fick inget foto eftersom vi ska på riktigt UL om knappt två veckor ju. Men glad är jag =)

• Someday

Jag får inte heller ta några allergitabletter och jag är verkligen superallergisk mot det mesta.
    Jag har fått Rhinocort nässpray som verkar lite avsvällande. Det är det enda.

• Someday
    Butikslager skrev 2011-07-01 11:32:47 följande:
    Min sambo är från Grums :) Hans mamma, morfar och syster bor där. Haha :)

Inatt kom syndafloden. Så nu lämnar jag tråden. Tack alla för att ni varit ett bra stöd!
    Jag började blöda på jobbet igår när vi knatade runt på festivalområdet. Jag hade ingen extra binda med mig och allt kändes jobbigt.

När jag kom hem inatt vid två så kom det massa klumpar och sen har jag haft ont och varit upp på toa en gång i timmen hela natten.

Lycja tiill alla ni andra!
    Massa kramar på er!
    Nämen oj vad tufft!! Du som har kastats fram och tillbaks i flera i veckor! Jag hoppas innerligt att du hinner ta dig tid att läka, sörja och få stöd av nära och kära! Många många kramar då jag vet hur jobbigt ett ganska sent MA är... Jag hoppas också att ni snart vågra prova igen !!
  • Someday

Vad ser ni som fördel med en gravidförsäkring? Jag har svårt att bestämma mig om för eller emot.

• Someday

Jag har aldrig varit gravid förut så jag vet inte riktigt hur foglossning känns...
    Någon som upplevt det som kan förklara. För konstiga smärtor här och var som jag inte brukar ha har börjat dyka upp...

• Someday

Jag rekommenderar glidmedel mot den brännande känslan efter sex...
    Det gör det hela lite enklare =)

• Someday
    curiosa skrev 2011-07-04 07:10:31 följande:
    Hoppas att min baddräkt kommer idag för man flyter ju bort i denna värmen och jag har inga badkläder som passar.
    Beställde en på jollyroom som verkade bra.
    Gravidbadräkt? Har letat men inte hittat någon!
  • Someday

Såg svaret själv Caradan då jag gick in och läste!
    Föll inte riktigt för den, mer sugen på den gula tankinin. Däremot fanns ju bara den i S. Jag behöver M eller L.
    Någon som har tips på var man kan hitta en sådan? Magen ska ju skyddas mot solen...

• Someday

Härligt att fler har fått se sina små på VUL/UL!
    Vi väntar barn! Visst är det en ofattbar känsla att ta in. Jag har haft samma overklighetskänsla men
    mycket av min oro släppte förra veckan på mitt VUL när jag såg en sprattlande liten bebis som rörde sig fint
    med hjärtslag och pulserande navelsträng!

Svar på tråden Januaribebis 2012