• Someday

Januaribebis 2012

LillaEko skrev 2011-08-07 11:32:26 följande:
    Ja, något skumt var det verkligen. Men idag är det som vanligt. Så super snabb matförgiftning i så fall.
    Jag har också haft problem med laktos tidigare men har snart ett år klarat vanliga produkter. Kanske får ha det i åtanke framöver?!?!
    Hoppas att du får fortsätta att må bra nu!
  • Someday
    minneli skrev 2011-08-08 13:16:13 följande:
    Nu är vi tillbaka från rul och det gick åt helvete. Kommer förmodligen lämna den här tråden. Det var alldeles för lite fostervatten och bla bla bla. Orkar inte skriva allt nu men vi måste åka till trondheim imorgon för en second opinion. Fick nytt bf datum, 8 jan, mammas födelsedag. Men det är ju typ 1% chans att det kommer ske. Kurator och allt är redan inkopplat. Och jag kommer troligtvis få föda fram bäbisen på typ fredag. Vet inte riktigt vart jag ska vägen nu.
    Oj! Vet inte riktigt vad jag säga då jag förstår att din värsta mardröm är den verklighet du lever i just nu. Jag tycker att det är bra att ni ska få en andra bedömning! Hoppas verkligen att det är fel diagnos ni fått.
    Många många kramar!! Lycka till imorgon. Kommer att tänka på dig då...
  • Someday
    Frökenolson skrev 2011-08-08 21:20:08 följande:
    var det inte någon som skrev häromdagen om att man mådde dåligt, fick diaré, spydde och sen gick det över, så fick jag idag, direkt efter maten, men jag tror inte det var fel på maten, i så fall baconen. Men sambon blev ju inte dålig, jag gjorde potatis och purjolöksoppa med lite knaperstekt bacon uppepå..
    fy vilka kramper jag fick i magen.

Detta är 4 eller 5:e gången under grav. som jag fått liknande besvär, har innan trott på matförgiftning men nu undrar jag om det har med grav att göra istället...
    Nu känner jag mej bra, förutom att allt luktar spya, sitter i snoken...
    Har smörjt näsan med idomin för att det ska lukta något annat...
    Jag har haft samma som dig med magen flera gånger! Men det går över lika fort som det kommer... Konstigt. Men antar att det måste tömma sig eller att det har med hormoner att göra på något sätt. För så brukar jag inte ha det.
  • Someday
    minneli skrev 2011-08-09 18:25:20 följande:

Hej allihopa och tack för erat stöd!

Nu är vi hemma och det gick som förväntat. Bäbisen har inga njurar och därför bildas inget fostervatten och utan fostervatten utvecklas lungorna dåligt. Läkaren kunde endast hitta binjurarna. Men det ver verkligen en bra läkare och tydligen en riktigt bra sådan också när jag läste om honom. Iaf så var han riktigt peppande i eländet.
    I sverige är det bara möten på fredagar som godkänner aborter, så jag måste vänta tills dess. I norge har de sådana möten hela tiden så att man ska slippa vänta.
     Det blir ganska långa timmar att vänta... 
    Det jag är mest rädd för är att jag måste föda ut barnet. Riktig mardröm.  Men så fort jag känner mig okej så tänker vi pröva igen och denna gång KRÄVER jag ultraljud så tidigt som bara möjligt. Och nu har det ju verkligen ingen anledning att neka mig det.      

Jag har varit inne och kikat flera gånger idag för att höra hur det har gått för er. Många många varma kramar! Förstår att du fasar för det som ligger framför. Skönt att ni mitt i alltihop ändå kan tänka framåt...
    Kram igen!!
  • Someday

Visst är det svårt att låta bli att handla. Jag har handlat lite grann jag också =)
    Har börjat förbereda upprustningen av barnkammaren också. Det är ett måste då rummet inte är i fint skick alls...

• Someday

Jag har fått en äldre modell av trollvaggan som också ska fräschas upp! Tänkte dock att det får bli ett höstprojekt!

• Someday

Jag ska på mitt RUL idag och har av någon outgrundlig anledning blivit nervös! Jag har ju gjort två VUL innan och ett UL och allt har sett bra ut... Kanske beror på allt man läst om de som det gått snett för. Maken följer med som stöd i alla fall! Tror inte att vi ska ta reda på kön men det kanske skymtar ändå =)

• Someday

Jag var på mitt RUL i går och allt gick bra! Fick se en aktiv liten bebis som hade svårt att ligga still.
    Hon mätte faktiskt inget mer än vad de gjorde vecka 14. Jag trodde att de brukade mäta lårben och dylikt för att fastställa vikt och längd? Alla organ fanns där de skulle och såg fina ut i alla fall.
    Så datering är fastställd till 16 januari trots att hon hade svårt att mäta ordentligt förra gången. Då mättes ju bara huvudet och längd. Troligen får jag gå på tillväxt i vecka 32 också.
    Vi tog inte reda på könet.

Svar på tråden Januaribebis 2012