• Someday

Januaribebis 2012

För att få veta om fostret löper risk för Downs syndrom görs ett KUB test där man mäter spalten i nacken. Vissa mått medför vissa risker. Ett RUL ger inte det svaret. På RUL undersöker de däremot så att allt ser normalt ut och om någonting avviker görs ytterligare undersökningar av läkare.

• Someday
    Pebbles82 skrev 2011-07-06 13:21:09 följande:
    Idag hade jag verkligen kunnat gjort vad som helst för att ett par mammabyxor. Det trycker, svider och bultar över magen.. :( Men två dagar kvar på jobb, sen kan jag ta på mig andra kläder. Här skulle nyfikna i en strut tjejerna se på en gång att det var något konstigt annars.. ;) 

ames: Finns inget värre än huvudvärk, hade det några gånger med dottern men aldrig så ihållande som du verkar ha.. :( Hoppas det släpper snart!  

Kan du ha kjol/sommarklänning torsdag och fredag? Eller en tunika med leggings? Det har räddat mig ett par veckor, men jag har ett jobb där jag kan klä mig som jag vill =)

• Someday

Själv ska jag på UL imorgon. Det ser jag fram emot =)
    Maken ska med. Är i 14 (13+0) då.

• Someday

Jag har gått ner några kilo. Sen mår jag ju fruktansvärt illa och har nästan helt slutat med godis jämfört med tidigare... Är mer sugen på frukt och fräscha smaker nu, juicer och dylikt. Är livrädd för att gå upp massor då jag gått ner mycket tidigare (var oerhört överviktig för några år sedan). Har börjat lägga till vardagsmotion också i större omfattning än tidigare än under året.

• Someday

Jag har handlat lite kläder. Fått en vagga av mamma och så ska vi börja göra i ordning bebisens rum innan jag blir för tjock =)

• Someday

Vi var på UL igår. Fick med oss jättesöta bilder hem! Ett där bebisen suger på tummen =)
    Den sov när hon började men efter mycket tryck på magen vaknade bebisen till och rörde sig så fint. Allt såg jättebra ut. Blev tillbakaflyttad ett par dagar så ny BF är 16 jan. Men hon tyckte att jag skulle räkna som tidigare till nästa RUL i augusti då jag får en mer exakt dag.

Jag för min del är faktiskt inne på en Brio Happy Classic eller en Kronan...

• Someday
    SysterAnna skrev 2011-07-11 11:17:03 följande:
    Behöver lite hjälp med det här med graviditetspenning och arbete mm. Vi börjar från början; Jobbar heltid som sjuksköterska på en post.op-ortopedisk avdelning. Har BF 29/1 -12. Jag har ett vikariat som går ut 15/1 -12. Jag hade hoppats på att kunna gå på GP från början/mitten av december. Men hur blir det sen när jag blir arbetslös, då har jag gått på GP. Tror ni man måste anmäla sig som arbetssökande på arbetsförmedlingen den 15/1?
    Det bästa är om du ringer till FK och frågar...
    Då får du liksom det svaret som är anpassat efter din situation. Vet att alla har rätt att GP en viss tid innan men kan inte reglerna med AMF...
  • Someday
    SysterAnna skrev 2011-07-11 11:36:36 följande:
    Får nog ta och göra det... Tar emot bara, de gånger jag har varit i kontakt med FK har det varit allt annat än positivt.
    Förstår vad du menar! Man drar sig...
  • Someday

Jag kommer nog inte heller att få föräldrapenning. Jobbar som handläggare på en socialförvaltning, har långt till jobbet och kör mycket bil i tjänsten kombinerat med hembesök och dylikt. Tror ändå inte att det räcker för att på GP... Kraven är rätt hårda känns det som. Söka kan man ju dock göra! Annars har jag sparad semester som jag tänkte plocka ut från julhelgen och framåt så att jag får någon vecka hemma och bara koppla av på.

Svar på tråden Januaribebis 2012