• Someday

Januaribebis 2012

Jag tänker att jag gärna ber maken om hjälp med att raka benen när jag känner att det inte går längre! Vill inte vara hårig...

• Someday
    twistedtofit skrev 2011-11-25 07:55:55 följande:
    Sonen blev magsjuk i natt. Han har kräkts 1 g i timman sen 11 igår kväll! Jag har alltså knappt sovit alls och nu mår jag illa av trötthet eller så håller jag också på att bli sjuk! Det var inte vad jag behövde!!
    Nej, krya på dig!
  • Someday

Har ni börjat titta på amningsbh:ar?
    Jag var ett varv på Lindex och Kappahl och känner mig superfrustrerad!! De ger ju inget stöd alls! Ser ju helt sjukt ut när man tar på sig en tröja och ser sig i spegeln.
    Kan väl tillägga att jag har ganska stora boobisar =)
    Men ändå...

• Someday
    LillaEko skrev 2011-12-06 06:42:26 följande:
    1 månad kvar till bf idag, kan verkligen inte fatta att vi redan är här.
    Haft en tuff natt med sammandragningar i kombination med typ mensvärk, förvärkar?!?!
    Ja det låter faktiskt som förvärkar! Jag har det! Ofta...
    Speciellt om jag ansträngt mig så nu försöker jag att vila så ofta jag bara kan.
  • Someday

Jag har också sovit lite bättre i natt. Har dock lite ont i ryggen idag på grund av att jag jobbade med barnrummet i går. Skönt att rummet går framåt i alla fall =)
    Det är helt klart för målning och tapetsering. Sen ska golvet läggas! Men det tar sig =)
    Allt tråkigt och tyvärr så nödvändiga underarbete är klart!! Vilket betyder att om jag inte orkar fortsätta får någon annan göra det...
    Idag ska det målas tak och snickerier efter att rummet städats ordentligt.

• Someday
    LillaEko skrev 2011-12-18 08:26:34 följande:
    Här har det snöat lite i natt, hoppas det kommer mer under dagen.
    Igår hann jag med en hel del, bakade tre sorters julgodis, städade, handlade, ordentlig runda med hunden och lite annat fix och trix. Känns i ryggen idag :/ inte känt av den något direkt så innan.

Här i vårt landsting får man hyra en tens för 300:-/ mån. Mannen och jag tycker det låter smart så man dels kan va hemma längre när det är dags, dels ha med den in till fl och dels ha den nu när jag känner av ryggen lite. Någon som hyrt en el funderar på det?
    Jag har fått hem en Tens i veckan. Helt underbar! Barnmorskan rekommenderade att använda den på lite lägre nivåer redan nu för att slappna av i ryggen på kvällen när man är trött! Sen när värkarbetet börjar är det en bra smärtlindring hemma och på väg till förlossningen. Man klarar sig långt på Tens enligt henne... Jag tänkte prova! Vill ju helst inte ha så mycket annan smärtlindring förutom lustgasen och varmt bad förstås =)
  • Someday
    zatori skrev 2011-12-19 11:51:27 följande:

Var hos bm idag, vecka 35+0.

Hjärtljud: 142

Sf-mått: 33

Blodtryck: 135/75

Blev lite nervös en sväng, för när bm skulle känna hur bebisen låg kunde hon inte alls förstå hur den låg. Hon kände och kände, men det gick inte. Den har legat med huvudet neråt sen vecka 28-29 ungefär, med rörligt huvud.Och ryggen har varit på min vänstra sida.  Nu misstänkte hon att den eventuellt hade vänt sig och låg i säte! Hon bad om att få göra ett ultraljud för att se dess position. Så det gjorde vi. Bebisen låg som tur var inte i säte, men hade vänt sig så den hade ryggen på min högra sida istället. Så uppenbarligen är det fortfarande ganska gott om plats att böka runt på därinne. Hoppas bara att den inte ska hålla på och vrida och vända sig särskilt mycket längre nu, utan istället sjunka ner och fixera sig! :)

Skönt att det vara "falskt alarm" om felläget! Hoppas bebis fixerar sig snart då...
  • Someday

Jo vi verkar vara flera som sover dåligt!
    Jag har ägnat mig åt lite måleri och snickeri hemma och har faktiskt sovit bättre.
    Orkar kanske inte annat  =)

• Someday

Hur gör ni andra med era kläder till förlossningen?
    Tänker ni föda i landstingets skjorta eller offrar ni något plagg ni har hemma? Vad tar ni med er för kläder till efter förlossningen. Har börjat fundera på vad jag ska packa i min och makens gemensamma väska.
    Tar ni med skivor och dylikt också?

• Someday
    mia1986 skrev 2011-12-27 04:32:14 följande:
    Är visst inte ensam som har svårt att sova. Jag har totalt sovit i ca 3-4 timmar, varit vaken sen kl 2. Mycket känningar och toalettbesök. Hur länge gar ni varit vakna?
    Jag sover väldigt illa igen. Har haft några nätter som varit bättre men nu vaknar jag, rastlös, kissnödig, svårt att koppla av, förvärkar och sammandragningar och så vidare... Somnar rätt tidigt men vaknar om vart annat hela natten! Man blir trött... Men jag antar att det kanske är kroppens sätt också att förbereda sig på att få sova lite mindre än tidigare.
Svar på tråden Januaribebis 2012