• Someday

Januaribebis 2012

Är det någon som har en Edge duo Emmaljunga av nyare modell eller som beställt en inför kommande bebis?

• Someday
    MaHo89 skrev 2011-08-25 14:50:28 följande:
    Barnet hade en typ av dvärgväxt eller skelettdysplasi och skulle inte kunna överleva. Vi har ansökt om abort och får besked imorgon.
    Åh, det finns inte riktigt ord för det hemska som händer er! Jag önskar innerligt att ni får stöd och tröst av er omgivning! Förstår att det är mycket som snurrar inom er just nu, frågor och känslor!
    Många många varma och tröstande kramar!!!
  • Someday
    LillaEko skrev 2011-08-29 15:19:41 följande:
    Ja, älskar deras märke.

Denna ljuvliga fick bland annat följa med.
    Oj vad stor bilden blev, men skit samma!

Vi vet vad vi ska ha för vagn men inte beställt än...så tankemässigt är det iallafall klart =) 

Jättesöt men vad tror ni om tjockleken på den typen av overall i januari/februari? Är också lite sugen på en sådan...
  • Someday

Vi ska snart beställa vagnen! Spelar ju ingen roll när man beställer eftersom Babyproffsen har förlossingsgaranti och vi inte behöver hämta ut vagnen för bebisen kommit! Lägger en handpenning på 500 kr dock...

Hur gör ni med babyskydd?

• Someday
    LillaEko skrev 2011-08-30 10:29:49 följande:
    Jessielarsson: vadå, funkar inte de nya liggkorgarna på er vagn? Vi ska köpa en ny emmaljunga city cross, chassi och sittdel. Men citykorgen är från 09?!?!

Har även fått tag i en baby björn bärsele för 400:- så om bebis sen älskar det så satsar vi på en annan modell som man kan ha längre sen ute. Avskyr den däremot bärselen så har man inte lagt massa pengar i onödan!
    Kalmar!
  • Someday
    missable skrev 2011-08-30 11:30:52 följande:
    Ni som ska handla på Kappahl!
    Bara ett litet tips om ni inte redan gjort det...

Beställ hem ett gratis gravidpaket från www.alltforforaldrar.se/ för då får ni en gratis body från Newbie samt 25% på valfri vara! Vi köpte den stickade gråa overallen igår plus att vi gick med i deras kundklubb så istället för 249:- fick vi den för 135:-!!! Och sen valde maken den vita bodyn med beiga grenar på! 

Den bodyn valde jag med =)
  • Someday
    Syoss skrev 2011-08-30 13:40:43 följande:
    Usch, jag var hos barnmorskan idag, för att jag har lite väl många sammandragningar. Eller jag trodde det var sammandragningar, tills BM sa att det var oregelbundna förvärkar. Jag var inte så nervös innan jag gick dit, sammandragningar är ju inte så ovanligt. Men när jag gick därifrån så var jag extremt nervös :/
    Det fanns dåligt med läkartider och hon ville absolut att jag skulle ha en tid när jag gick därifrån, och innan jag jobbar på lördag. Jag kommer antagligen bli sjukskriven då jobbet innebär mycket stress osv.
    Fick en på fredag eftermiddag men det var inte säkert att läkaren kunde ta emot mig då för han skulle hjälpa nån annan läkare med något.
    Kan jag bli mottagen då, så skulle BM ringa på torsdag och ge mig en tid till veckan istället och då va hemma från jobbet i helgen och få en sjukskrivning retroaktivt till veckan.
    Både jag och sambon blev lite stressade över detta, vi hade väntat oss några lugnande ord från BM och sen gå hem men när jag sa att vissa sammandragningar gör lite ont att det kommer lite klumpar (ej med blod) dom dagar det gör ont så satte karusellen igång. 

Men bebisen verkar må bra iaf och vi fick höra bebisens hjärtljud för första gången, så det kändes lugnande iaf :)
    Oj vad hemskt för er! Förstår att du inte direkt känner dig lugnare!
    Det som är fint är ju ändå att din BM tar det på allvar, stöttar och gör vad hon kan för att hjälpa er.
    Hoppas att du får läkartiden på fredag...
    Försök att vila - lättare sagt än gjort, jag vet - och ta det lugnt med goa böcker och slapp i TV-soffan!
    Många många kramar!!
  • Someday
    shadowstorm skrev 2011-08-30 20:48:17 följande:
    Och behöver någon hjälp med en layout till sin blogg.se så kan jag hjälpa :)
    Jag är urkass på sånt och har varit sugen på att blogga. Började med wordpress men det har varit jättesvårt att uppdatera bloggen, tagit mycket tid så jag sket i det. Är blogg.se enkel att använda?
  • Someday

Igår var jag och min mamma inne på Babyproffsen och beställde vagnen!
    Känner mig väldigt nöjd! Fick även specialbeställa en madrass till vaggan eftersom det inte
    finns i de gamla måtten längre. Känns roligare att lägga någon 50-lapp mer och få en som verkligen passar än att börja klippa och sy om en helt ny!

Svar på tråden Januaribebis 2012