Januaribebis 2012
Så hoppas på det så att bebben får vara kvar några veckor till.
Många styrkekramar!
Jag har vaknat i natt av sammandragningar när jag vänt på mig! Har en liten mage!! Men den gör visst ont ändå.
Hade återkommande sammandragningar hela natten. Nu har jag lite träningsvärk i magen och tryck neråt och tror att jag fått någon form av infektion. Ska jag ringa till förlossningen eller avvakta tills BM har telefontid imorgon?
Jag var på besök på MVC i fredags. Allt såg bra ut, alla prover var fina. Lite i underkant på symfysmåttet. Men det är redan bokat TUL i v 32 för min del på grund av mitt illamående och dåliga värden vad gäller HB och järn. Barnmorskan frågade hur jag mådde. Jag svarade att jag har haft sammandragningar nattetid, att jag vaknat av att de gjort ont men att de gått över relativt fort.
Det resulterade i ett besök på förlossningen för undersökning för att vara på säkra sidan.
Jag fick först ligga med CTG-kurva i 30 min. Lämna urinprov. Bli klämd av barnmorska och så vidare. Allt såg bra ut men de ville att läkare skulle göra gynundersökning. På grund av akut kejsarsnitt fick vi vänta på läkaren ett par timmar. Hon gjorde en grundlig undersökning och kom fram till att jag har en böjd tapp. Att den var sluten nedtill men att jag börjat öppna mig inifrån. Så jag blev kvar över natt och ordinerad sängläge hos dom. Fick ny CTG och undersökning. Tappen obetydligt förändrad över natt. Så jag fick åka hem. Ordinerad mer vila men att ändå leva lite som vanligt. Ska på nytt besök om ett par veckor. Har det ändrat sig blir jag inlagd och sjukskriven på grund av risk för prematur förlossning.
Det känns lite frustrerande måste jag säga. Men men....
Den som väntar på något gott =)
Det var mysigt att vara på BB och träffa de små nyfödda! Underbar personal och läkare. Känner mig trygg med att åka tillbaks dit när det väl är dags på riktigt.
Jag fick ju åka in på kontroll och blev inlagd på förlossningen/BB över natt eftersom barnmorskan tog mig på allvar och blev fundersam trots att jag inte har onda sammadragningar mer än vid enstaka tillfällen nattetid samt att jag ibland fått sammandragningar på eftermiddagarna. Hade börjat öppna mig. Så ring om ni är osäkra!!
Vad skönt att läsa att jag inte är ensam om mina sammandragningar!
Men som sagt, min tapp är påverkad, så helt ok är det ju inte. Försöker att vila!
Idag har jag planerat lite arbete hemma i huset, lagt ut uppdrag på andra. Känns frustrerande men samtidigt skönt att man har underbara människor som vill hjälpa till att få renoveringen hemma lite mer klar!
Jag har också fått sömnproblem. Jag som brukar sova så gott! Vaknar ofta, fast jag somnar om! Är dock dödens trött när jag väl måste gå upp... Jobbigt men antar att det är en förberedelse inför det som komma skall med vakna nätter.
Hoppas att våra bebisar stannar kvar i magen en liten stund till! Det är lite tidigt att föda barn nu! Jag väntar gärna några veckor till... Har också risk för prematur förlossning nämligen. Försöker att inte tänka på det, fast det pluppar upp några gånger per dag ändå. Oro för allt som kan gå fel och så vidare. Min bebis ligger också med huvudet neråt och det känns!! Ska på tillväxt UL på torsdag. Hoppas att inte bebis är allt för stor eller för liten utan precis så lagom som bebis ska vara...