• Someday

Januaribebis 2012

Jag är också fortfarande väldigt rädd för MA... Trots att jag har sett ett hjärta slå i 6+4.... Nu är jag i 8+4!
    Mår väldigt illa och är mycket trött, ömma bröst och växtvärk på ett helt annat sätt än förra gången faktiskt och det borde ju tala för att allt är ok. Ändå finns oron där. Jag försöker att inte tänka så. Försöker att tänka att jag väntar barn och inte missfall men det är tufft emellanåt ändå...
    Jag antar att det är rädslan för att bli besviken igen som gör att jag tvivlar och inte vågar vara gravid fullt ut.

• Someday

Att hjärtat börjar slå är ju inte samma sak som att det syns på VUL.
    Fostret är ju så litet så det inte är mycket större än ett knappnålshuvud.

• Someday

Det blir inget KUB för oss heller. Däremot ett UL med tidig datering i vecka 11-13. Tror att det blir omkring vecka 12 för vår del. Har varit på hälsosamtal som blev ett inskrivningssamtal så jag är lite besviken att inte maken var med. Mår illa! Och brösten har växt... Min BM frågade om min känsla inför förlossningen och jag blev helt nollad! Jag är ju så fokuserad på att klara vecka 12. Och att våga hoppas på att vi kommer så långt som till en förlossning har jag inte riktigt vågat än. Skum känsla!

• Someday
    Butikslager skrev 2011-06-11 09:43:14 följande:
    Oddsen blir ju bättre för er andra nu i alla fall!

Blödningen verkar ha avtagit en del, jag och sambon är lite fundersamma.
    Jag ringer väl till Kvinnokliniken på måndag och frågar vad dom tycker vi ska göra. Sen får jag ta ett nytt G-test nästa helg så ser jag ju om det blir svagare.

Minns inte riktigt hur MF:et i vecka 8 var.. Om det kom massa klumpar och sånt..?
    Slutar jag blöda nu så har då inte allt kommit ut om det är MF.
    Liiv - jag hoppas verkligen att det är en vanlig blödning orsakad av ditt VUL! Det låter ju lite så. Hade det varit missfall i den vecka du är nu borde det ha kommit klumpar! Och mycket blod... Gör en ny koll, ring gyn på måndag om inte blödningarna tilltar igen!
    Många styrkekramar. Förstår att helgen blir lång!!
  • Someday

Snösport - jag kan verkligen bara beklaga och hoppas att det går bättre nästa gång! Läk och vila! Många kramar...

• Someday

Härligt att läsa om hjärtljud och små hjärtslag på VUL! Så glad för er skull =)
    Tråkigt och ledsamt i hjärtat att höra om blödningar och Mf dock!
    Försöker att läsa i fatt lite då jag har haft fullt upp i helgen och inte hunnit att hänga här så mycket som jag hade önskat och hoppats att hinna.

• Someday
    Butikslager skrev 2011-06-13 13:00:29 följande:
    MaJe2011: Grattis till hjärtljuden!! :) Underbart att få se! Eller hur?

Jag hoppas vi får se hjärtljud igen på onsdag!
    Jag önskar dig innerligt ett positivt besked! Vet själv efter mitt MA förra året hur jobbigt det är att vänta!
    Inte kul... Många varma tröstande kramar!!
  • Someday
    lillbumbin skrev 2011-06-14 08:17:35 följande:
    Här har vi redan köpt vagn;) hittade en billig på barnenshus årsmodell 2010. En brio happy kombi. Är mkt nöjd över den.. Vi betalade endast 3100 för den och den skulle ha kostat 6200 kr. Vi var väl lite väl snabb att köpa vagn men vi vill ju ha barn och har sagt att även om de skulle ske något nu så kommer vi ändå att skaffa en till ganska på engång. Har även köpt spjälsäng och ska ta fram vaggan som älsklingen gjorde till sin son och måla den vit;) men först har vi en flytt framför oss;)
    Var finns Barnens hus?
    Jag vill också ha en Brio Happy! Letar med ljus och lykta men vill helst ha en ny. Tycker dock att de är lite för dyra. Kan absolut tänka mig fjolårets modell!! Var det både ligg och sitt eller sitt med lift i?
  • Someday
    Butikslager skrev 2011-06-14 22:35:38 följande:
    Jag har förresten letat blod i trosorna hela dagen. Säkert vart på toa 100 gånger. Men ingenting än.
    Jag känner mig sjukt nervös inför morgondagen! Får se hur det blir.. Åh, vad nervöst!
    Lycka till!! Jag tänker på dig...

Min BM sa på inskrivningen att man om man varit gravid tidigare kan känna fladder från vecka 15. Inte tidigare och att de flesta känner från vecka 17-18 och framåt. Då som ett fladder eller en kittling inne i magen. Buffarna kommer senare. Men jag har aldrig varit så gravid tidigare så jag vet inte...
Svar på tråden Januaribebis 2012