• Someday

Januaribebis 2012

Min bebis är också mer aktiv på kvällarna, speciellt när jag lagt mig!

• Someday

Jag känner min bebis väldigt olika. Ibland känner jag ordentliga sparkar och ibland typ lite buffar och ibland bara lite diffusa rörelser. Och ja, det verkar vara väldigt olika. Visst hade man nog känt sig lite lugnare om man kände hela tiden...

• Someday

Jag kan rekommendera fårskinn och ullfilt i stället för åkpåse!
    Får ett äkta fårskinn av min mamma och har beställt en fin ullfilt från Klippan.
    Då ska det räcka med tunna kläder, overall och mössa!
    Min mamma som haft 6 barn rekommenderar detta varmt och när jag frågade BM fick hon medhåll.

• Someday
    Jämthund skrev 2011-09-06 19:52:57 följande:
    Men angående den här glukosbelastningen.. Det gäller bara om man har diabetes typ 2 då? Eller någon närstående/släkting då alltså?
    I mitt landsting får man göra glukosbelastning om det finns risk för diabetes, om de prover de tar är för höga eller om man har BMI över 31.
  • Someday

Overall köpte jag i 56 så den håller lite längre...
    Sen har jag köpt ett par uppsättningar i stl 50 och fyra uppsättningar i 56. Tror inte att jag behöver köpa särskilt mycket mer i dessa storlekar då jag tror att vi kommer få en hel del kläder eftersom det är första bebisen =)

• Someday

Jag köpte en kabelstickad Lundmyr begagnad på Tradera.com. Nypris 799kr, använd ett par gånger i absolut nyskick för 300 kr. Jättefin och fodrad. Jag ska ju ha fårskinn i vagnen och en ullfilt och då behövs inte tjockare kläder.

• Someday
    curiosa skrev 2011-09-13 12:48:05 följande:
    När min stora föddes så fick jag epidural och det kändes inte övht när de la den och förlossningen gick fort ändå, 4 timmar från första värk tills han var ute. Testade även lustgasen men jag tycker att det känns som att man skall kvävas när man har den.

Med min lilla så hans det inte med nått alls.
    Hade värkar från natten men inte värre än att jag kunde ligga i soffan och titta på tv, första kännbara vara faktiskt när vi åkte in och 45 minuter senare var hon ute....

Hoppas på upprepning av sista denna gången men då gäller det oxå att man åker i tid annars så är det kört. Sen att det är januari och kan lika gärna vara snöstorm gör ju inte saken bättre.

Oroar mig inte alls för förlossningen utan bara för att hinna in i tid.
    Jag förstår att du oroar dig för att inte hinna in i tid! Finns ju inte så mycket mer att säga än att åk när det börjar!
  • Someday
    fair skrev 2011-09-15 01:01:18 följande:
    Jag är superorolig nu. Min tvååring här hemma fick ett rejält förkylningsastma anfall igår kväll och jag körde henne på akuten så hon fick inhalera. Och när vi kom hem var det snudd på att vi skulle ha åkt tillbaka men det vände. Känner oerhörd oro för henne nu, lyssnar på hennes andning hela tiden och är rädd att måsta åka in igen. Har sån psykisk press på mig oxh har värsta hjärtklappningen och är rädd att bebis ska påverkas av det inne i magen. Så då blir jag ju mer orolig. Kan det bli "mf" av psykisk stress? Är i vecka 22+6 ..
    Jag förstår att du är orolig!
    Så länge du inte får sammandragningar eller smärta eller blödning borde det inte vara någon vara med bebis. Men stackars din stora tjej! Förstår att ni har det tufft.
    Många kramar!!
  • Someday
    cabrera skrev 2011-09-15 19:09:55 följande:
    Usch va jag är nojjig idag!! Dom senaste 4 dagarna har jag inte känt lika kraftiga sparkar som innan..Alltså jag känner bebisen sparka men inte alls lika starkt som innan :S Och idag sjönk min mage o jag blev nästan platt igen...:S
    Jag tycker inte att du ska vara orolig! Bebisen rör sig i magen ligger nog bara lite annorlunda...
    Det växlar nog för oss alla hur mycket bebis man känner. Lite från dag till dag...
  • Someday

Har alla ni fått era moderskapsintyg? Jag har inte fått mitt än... Så jag kan inte skicka in något till Försäkringskassan... Tror i o f sig inte att jag får graviditetspenning ändå, men söka har man ju ändå rätt att göra! Har en del semester att ta ut så jag tänkte försöka gå hem skapligt ändå. Funderar på att sluta jobba vid lucia.

Svar på tråden Januaribebis 2012