Januaribebis 2012
Min bebis är också mer aktiv på kvällarna, speciellt när jag lagt mig!
Min bebis är också mer aktiv på kvällarna, speciellt när jag lagt mig!
Jag känner min bebis väldigt olika. Ibland känner jag ordentliga sparkar och ibland typ lite buffar och ibland bara lite diffusa rörelser. Och ja, det verkar vara väldigt olika. Visst hade man nog känt sig lite lugnare om man kände hela tiden...
Jag kan rekommendera fårskinn och ullfilt i stället för åkpåse!
Får ett äkta fårskinn av min mamma och har beställt en fin ullfilt från Klippan.
Då ska det räcka med tunna kläder, overall och mössa!
Min mamma som haft 6 barn rekommenderar detta varmt och när jag frågade BM fick hon medhåll.
Overall köpte jag i 56 så den håller lite längre...
Sen har jag köpt ett par uppsättningar i stl 50 och fyra uppsättningar i 56. Tror inte att jag behöver köpa särskilt mycket mer i dessa storlekar då jag tror att vi kommer få en hel del kläder eftersom det är första bebisen =)
Jag köpte en kabelstickad Lundmyr begagnad på Tradera.com. Nypris 799kr, använd ett par gånger i absolut nyskick för 300 kr. Jättefin och fodrad. Jag ska ju ha fårskinn i vagnen och en ullfilt och då behövs inte tjockare kläder.
Har alla ni fått era moderskapsintyg? Jag har inte fått mitt än... Så jag kan inte skicka in något till Försäkringskassan... Tror i o f sig inte att jag får graviditetspenning ändå, men söka har man ju ändå rätt att göra! Har en del semester att ta ut så jag tänkte försöka gå hem skapligt ändå. Funderar på att sluta jobba vid lucia.