• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LillaEko

Jag tror jag har bf runt 3 jan.
    Men tyvärr både ett mf och ett ma i bagaget så väldigt kluven.
    Men håller alla tummar och tår för "tredje gången gillt".
    Vårt första barn 

• LillaEko
    laris skrev 2011-05-01 11:48:28 följande:
    Hej tjejer! Får man vara med? Jag testade pos 25/4, BIM 27-28/4 (ÄL 13/4). Har bf den 3/1 enligt FL. Har knappt haft några symptom hittills och det här är vårt första plus och vi har inga barn sen tidigare heller. Vi har försökt i ca 1,5 och nu är jag orolig för att det inte kommer att gå bra. Har genomgått en sk konicering och opererat mig för cystor.
    Vi har precis samma, spännande, äl 13/4, BIM 27-28/4 fast testade mig första gången 26/4.

Har varit borta över helgen och inte hunnit kolla in nu i veckan. Oj vad många vi blivit.
    Kul.
    Har ju två tråkigheter i bagaget så planerar att ringa gyn nästa vecka för att få ett tidigt vul som de lovat oss efter förra MA:t

Hur mår ni annars? 
  • LillaEko

Nu har jag hunnit läsa ifatt lite mer.
    Ska försöka fixa en BF-lista.

Förra graviditeten hade vi tänkt berätta på julafton, skulle då vara i v 14, så hade förberett örngott som vi målat Mormor, morfar, farmor, farfar, moster och faster på. Tänkt ge dem i present.
    Men då vi på luciadagen fick reda på MA när vi skulle göra kubtest så blev det ju tyvärr inget.
    Men har kvar örngotten i en låda här hemma, så kanske skulle passa bra vid mors dag om vi varit på det första vulet då och fått se ett tickande hjärta. 

• LillaEko
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

Flyttar BF-listan dit, så slipper vi så många inlägg med den.
    Så gå in där om ni inte lagt till er och vill vara med på listan.

Ringde kvinnokliniken idag och bad om tidigt vul då vi har ett MF och ett MA i bagaget.
    Men tyvärr var det väldigt dåligt med tider så vi får titta först den 31 maj, v 9-10....känns som en evighet.
    Hade hoppats på runt v 7-8, menmen.
    Så håller tummarna för att Maj går fort nu.

Här händer det verkligen massor. Kul med så mycket aktivitet och MÅNGA Januaribebisar.
  • LillaEko

Tror jag kommer vänta med att ringa bm till efter mitt vul den 31 maj. Är då i vecka 9-10. Hälsosamtalet har jag ju varit på i okt-nov förra året så det känns inte särskiljt aktuellt denna gången. Inskrivningen kan jag ta sen när jag sett ett pickande hjärta.

• LillaEko
    Vesslan skrev 2011-05-04 22:34:48 följande:
    Partouze:  va du glad att du kommit in i lite illamående i detta fallet Skrattande Annars inte så kul men om det får en att avstå från "onödigt" ätande är det ändå ok. Har dock inga känningar alls egentligen ännu mer än att mina bröst är jätteömtåliga...
    Min förra graviditet var jag sjukt hungrig i, hade redan gått upp ca 6 kg när MA:t upptäcktes i v 13.
    Kan erkänna att det kändes som riktigt sura kg, så denna gången ska jag försöka att fortsätta äta som alltid.
    Men eftersom jag är snusare så kommer ju suget nu när man slutar i och med +.
    Så kan vara därför jag gick upp så mycket med. 
  • LillaEko

Vi berättade för våra föräldrar och syskon igår. Kom fram till att om det går åt skogen även denna gång vill vi ända ha deras stöd.
    Så skickade ett mms med ett positivt gravtest och skrev under:
    TOPPHEMLIGT!
    Förhoppningsvis utökas
    familjen januari 2012.
    Men strängt sekretessbelagt
    så får ej berättas för någon.

Har även en kompis som vet, men resten får vänta.
    Molvärk, hungrigare på kvällarna än vanligt och ömma bröst ibland är de ända symptom jag känner 

• LillaEko

Aktiviteten är verkligen hög här inne.
    fått läsa igenom 5-6 sidor för att komma ifatt.
    Har också börjat få mer ömma bröst nu, och får ofta gå upp och kissa en gång på natten.

Mycket prat om tidigt vul/ul.
    Erbjuder inte era kommuner kub-test?
    Vi ska ju på vul i v 9-10 pga vår tråkiga historia.
    Sen kommer vi även tacka ja till kub-testet och då blir det ju ul även ca v 12-14.

Svar på tråden Januaribebis 2012