• LillaEko

Januaribebis 2012

Stellan: Grattis, ja jag blev tillbaka flyttad 4 dagar på mitt vul. Men räknar fortfarande efter mitt, men får se vad de säger på nästa vul nu på tis.

• LillaEko

På hälsosamtalet handlar det bara om mammans vaner, så min bm tyckte det var onödigt att vi skulle hitta tid som passade både mig och mannen.
    Så han var inte med på det, men han var med på inskrivningen. Detta var vår förra graviditet i sept-dec.

Denna gången följer han inte ens med på inskrivningen. Är ju mest provtagning och så, så han kände inget behov av det. 

• LillaEko

Jag blev tillbaka flyttad 4 dagar på vårt vul, jag trodde 6+5 och läkaren 6+1. men svårt att säga så tidigt med.
    Ingen bild, man ser ju inte så mycket. Vet inte om man får bild sen p kub ul?!?!

Jag är galen i sorbet, isglass och gröna sura äpplen. Min mans jobbarkompis sa igår att det är en flicka om man är galen i isglass ;) en gammal sägnen visst, spännande

• LillaEko

Har ju mått jätteilla de senaste mornana, spytt hela veckan, men idag fick jag i mig både fil, macka, proviva och kaffe. Klöktes bara lite nu ca 30 min efteråt....snacka om nojjig!

igår grät jag över att jag bara spydde och klöktes hela tiden så jag fick tårar i ögonen och kramp i magen, idag när jag inte gör det, gnäller jag för det.
    Snacka om kluvet!
    Längtar som sjutton efter vulet på tisdag nu, måtte allt fortfarande se bra ut.

MaHo89 skrev 2011-05-26 09:59:07 följande:
    Hej igen tjejer..
    Jag var ju bombsäker på ett nytt MA. Förra veckan sa de att de inte såg bra ut, har gått och väntat och väntat, tagit fler prover och gjorde ett andra vul idag.. Idag fick vi se ett pickande hjärta, bf är i slutet av januari istället för början men vad gör det? =)
    Hoppas jag får komma tillbaka i tråden! =)
    Grattis, vad skönt!

• LillaEko
    79a skrev 2011-05-26 11:00:09 följande:
    imorgon går man in i vecka 9. Midsommarveckan kommer vi att vara v 12, då har vi semester och då ska jag för första gången njuta av att kunna visa magen och berätta om min graviditet

Känns jobbigt just nu att försöka dölja magen hela tiden.
    Jag är också i v 12-13 midsommarveckan. 
    Ska iväg till sommarstugan med några kompisar, så lär får roa mig själv på lördag morgonen när de andra ligger slitna i sängen =P

Önskar jag hade tidig semester med.
    Jobbar ju inom skolan så egentligen sommarlov om 3 veckor (dessutom bara 1 hel 5 dagars vecka kvar). Men har lovat att jobba 5 veckor till på en folkhögskola här sen. De har sommarkurser för handikappade och utvecklingsstörda. Så 8 veckor kvar till semestern, hoppas det går fort! 
  • LillaEko
    Alltochinget skrev 2011-05-26 14:26:19 följande:
    LillaEko, i vår kommun får man köpa bilder på KUB :)
    Får man fråga vilket landsting ni tillhör? Vi bor i Jönköpings län.

Vet att vi diskuterade inköp av mammabyxor för ganska längesen här i tråden.
    Tänkte bara tipsa om att även nelly.com har mammakläder.
  • LillaEko

I Jönköpings landsting får alla också göra kub som vill.
    Men tror inte de berättar kön här, vad jag har förstått på vänner. 

Svar på tråden Januaribebis 2012