• LillaEko

Januaribebis 2012

Jag somnar också tidigt.
    Vi är i sommarstugan och min syster har en kompis med sig.
    Känner mig väldigt osocial när jag helst kryper i säng vid 22 tiden.
    Har även sovit 1-2 timmar på dagen nu tors-fre, helt färdig.
    Men tror att värmen påverkar en hel del med.

Någon mer som tycker illamåendet bivit jobbigare i och med värmen? 

• LillaEko

Är i v 13 (12+2) på midsommar, så vi ska också berätta för några vänner då :)
    Bara allt ser bra ut på kub-ul tisdagen innan.

• LillaEko

Cessilia: tyvärr har jag ingen aning. Blödde klarrött och klumpar vid mitt mf men är ju många som blött och det inte varit något.

Någon som vet om det kan vara farligt att bada ute i det kalla havet? Är 15 grader i vattnet, men riktigt frestande med ett dopp nu i värmen.

• LillaEko
    minneli skrev 2011-06-04 21:32:10 följande:
    Idag har jag inte kunnat gjort ett skit. Är så fruktansvärt trött. Sen har jag ont i magen också. Brösten är ömma men den konstanta hungern har gått över till att jag inte är hungrig alls. Men jag blir så nojjig över hur pass ont man kan ha i magen utan att det är ngt fel... nojja, nojja, nojja!
    Får jag fråga en kanske intim sak?! Du är inte förstoppad då?
    Då kan man ju få grymma magsmärtor och hungern försvinner oftast då det helt enkelt är "fullt".

Jag vaknade i Fredags efter min dagliga em vila (känner mig som en pensionär) med världens magknip. Trodde jag skulle gå sönder.
    Men var "tarm-knip" så efter ett besök på toan var det helt borta!

Igår spydde jag för första gången på kvällen. Det är precis som att om jag inte går och lägger mig direkt när jag är trött så kommer illamåendet. Igår ville jag vara lite social så tog några godisar till för att ge "magen något att jobba med" och satt uppe en stund till. Men jag fick ge mig. Gick och la mig men mådde då så illa så det var bara att upp och spy.
    Någon mer som har det så, att man MÅSTE gå och lägga sig när kroppen säger det? 
  • LillaEko

riparbella: Vi ska göra kub. Är egentligen också kluven. Men tar det lite som det kommer. Grunnar inte på det nu. Utan skulle det inte se bra ut så tar vi det då.

Sii: det är lite olika. Vårt tidiga vul bokade jag själv på Kk.
    Men har ett mf och ett ma i bagaget. Sen bokar vår bm ul för kub. Sen när vi gör kub ul så bokas rul där. (vår bm i kommunen gör inga ul).

• LillaEko

Går också in i v 11 imorgon, men fortfarande lika trött. Igår kväll spydde jag bara för att jag var så trött :( men va tvungen att vara uppe till 21 för att vi hade tvättid!
    Ikväll ska jag iväg och träna hund mellan 18.30-21.00 undrar allt hur detta ska gå, hoppas jag hinner sova en stund efter jobbet!

• LillaEko

Åh så spännande med 2, har också funderat på att det borde komma någon iallafall.

V 11 (10+0) idag, känns skönt att tiden går iallafall lite framåt.
    Men fortfarande lika "bakis" med mitt kyvande illamående.
    Kvällarna blir bara värre och värre.

Igår va jag ju på hundkurs, som gick kanon.
    Men väl hemma slog trötthetsillamåendet till med dunder och brak innan jag hunnit ner i sängen.
    Hopplöst!

Någon som har börjat fundera på försäkring? 

• LillaEko

Sovit dåligt i natt pga värmen. Så idag är jag helt förstörd, vill bara lägga mig ner och sova :s
    Brukar ju inte fara så illa av EN dålig natt annars.
    Men har lite svart komp jag behöver ta ut nu innan sommarlovet, så kanske skulle passa på idag.

• LillaEko
    RaraS skrev 2011-06-08 14:16:09 följande:

Förstod det häromdagen när du (tror det var du) som skrev att du tränade. Själv kände jag, herregud, och jag som inte ens orkar ut och gå med hunden! Och jag brukar i alla fall gå på bodypump och yoga varje vecka + jogga med hunden flera gånger i veckan.

Men som du säger, alla gravidier är olika, och det är säkert inget fel på era pyren! Njut av att ni mår bra!

Åh orkar du inte heller träna. Känner mig grymt lat och sväller ju för bara mer för varje dag som går känns det som.
    Nästan så jag börjar få panik.
    Men längtar tills jag kan komma igång och orka iallafall minst 1 pump pass i veckan + hunden. 
  • LillaEko
    RaraS skrev 2011-06-08 15:29:27 följande:

Jajamen, jag förstår dig så väl. Som tur är tar min man hand om hunden så jag slipper ha dåligt samvete för honom... Jobbigt, dock hur snabbt de lär sig. Förr brukar vovven följa mig med blicken på kvällarna och följde efter mig när man närmade sig dörren. Nu gör han bara det med husse....han vet att jag är en latmask som inte är ute och joggar med honom längre...

Jaja, hoppas vi mår bättre snart igen så man kan få tillbaka sina gamla rutiner!

Bara för att jag gn'ällde av mig så fick jag energi ikväll :P
    Varit ute på en ordentligt svettig powerwalk med hunden en timme, men nu kryper vi i säng vill jag lova.
    Hoppas energin fortsätter fylla på. 
Svar på tråden Januaribebis 2012