• LillaEko

Januaribebis 2012

Tack, ja det var skönt att se att hjärtat kommit igång, och att allt såg bra ut.

Välkommen alla nya.

Min mage är väldigt blandad. Har ju slutat snusa så förväntade mig en extra trög. Men så har det inte varit än iallafall vilket är skönt

• LillaEko
    Cia80 skrev 2011-05-16 19:21:38 följande:
    LillaEko, Mysigt att få se lilla räkan! Huh, vad min mage svullnar. Känns lite väl tidigt med mammabyxor redan. Mysbyxorna åker på så fort jag kommer hem
    Jag tycker det är jätteobehagligt att ha något som spänner över magen. Så går mest runt i mina pjyamasbyxor här hemma. Även om jeansen är precis lagom blir det ändå obehag, vill att allt ska vara mjukt och skönt ;)
  • LillaEko
    annazelda skrev 2011-05-16 19:54:40 följande:

Det där med molvärk känner jag igen, har börjat för mig nu senaste dagarna å då mest hela tiden, lite obehagligt men antar att det ska kännas när det växer :)

Jag har fått tid för tidigt UL nästa torsdag men vet inte riktigt hur jag ska göra, min pojkvän är borta på kurs i tre dar, varav torsdagen, hur hade ni gjort? hade ni gjort det i alla fall å gått dit själv eller bokat om tiden så att han kan vara med? jag är ju så otålig å vill se att allt står rätt till men samtidigt v vill jag ju att han ska få se också första gången å sen känns det ju jobbigt om man får ett negativt besked att vara själv... funderingar funderingar :)

Jag hade bokat om. 
    Att min man ska med är helt självklart för mig. Då kan man glädjas ihop när det är bra som idag för oss. Min man är så härligt söt och pratar hela tiden om hur han sett den lill* och hur hjärtat pickade.
    När vi fick ma i dec var han också med, och hade aldrig velat få det beskedet ensam.

Så jag hade som sagt bokat om, men det är självklart upp till dig. 
  • LillaEko
    Mysgosmys skrev 2011-05-16 20:05:17 följande:
    Oj vad tidigt så många gör ul o vul!
    Är det något ni har bett om att få? Får ni betala det själva?
    Eller är det för att ni har tidigare "problem" i bagaget? 
    Jag ringde vårat kk akut idag då jag haft en brun flytning i helgen. Men vi har också ett MF och ett MA i bagaget. 
    Fick tid direkt, men kostade 300:-
    Har även ett ul 31/5 som vi bokat tidigare för att se så det inte är tidigt ma igen, också på vår kk mottagning. Fick tid direkt när jag ringde och bad om de, de ifrågasatte ingenting. 
  • LillaEko
    RaraS skrev 2011-05-16 20:13:15 följande:
    En fråga angående att ha era män och sambos med på VUL.

Brukar ni ha det? Innan har inte min man kunnat följa med för han har jobbat. Men jag ska ju på VUL nästa vecka och då kan han följa med...måste erkänna att känns lite konstigt att ha honom med när man ligger i den där stolen med benen i luften...

Men i och för sig...jag slutade vara pryd i höstas vid operationen med katetrar och allt...så han kan få vara med om han vill!
    Jag trodde det skulle kännas helkonstigt. Men första gången var när vi gjorde kub i v 13 nu sist. När de inte hittade "det de skulle" med det vanliga ul:et så tillkallades ju en läkare som då gjorde vul. 
    Efter det har han varit med vid 3-4 vul.
    Han tycker det är lite småkonstigt, men han fokuserar på skärmen, och vill inte missa att se den lill*.
    Jag skulle aldrig vilja ha med honom på en vanlig gynundersökning. Men vid dessa tillfällen känns det helt annorlunda.  
  • LillaEko

Jag kände lite så igår, mådde mycket bättre än vad jag gjort andra dagar.
    Men allt såg ju bra ut. Så man kan nog räkna med varierande dagar! 

• LillaEko

I dag bär det av på hajk. Inte alls sugen.
    Är ju sååååå trött.
    Snacka om känslig dessutom. Igår låg jag och grät floder pga denna förbannade hajk :oS
    Men smugglar med lite fruktsoppa och skorpor som jag kan tugga på om illamåendet sätter igång och det inte är dags för mat.

• LillaEko

Hajken har gått bra. Men ruskigt trött.
    Hade smugglat med lite skorpor och fruktsoppa så klarade fixa min elevs morgonbestyr innan vi fick frukost.
    Men däremot tandborstningen, bara att vara i någon annans mun kändes så jobbigt, råkade spy i handfatet. Tur i dessa lägen att min elev inte kan tala (jobbar i en multi-klass på särskolan ).

Fy vad trkighetet det hänt Här. Skär i hjärtat. Lider så med er, vet vad ni går igenom, massa styrkekramar.

• LillaEko
    minneli skrev 2011-05-20 21:08:31 följande:

Hur känns ett MA då? Blöder det inget då eller? Här får man ju inget vul så då har man ju ingen aning om det förrän v. 18-10 ju och det är ju bara hur jävligt som helst. 

Mitt MA kom som en chock. skulle på ul för kub-testet i v 13.
    Fostret hade dött i v 8. Mina symptom hade fortsatt, illamående, trött och magen växte.
    Så tyvärr kan kroppen luras ordentligt.
    Inga blödningar eller minsta lilla smärta alls.
    Vill inte skrämmas, men så kan det tyvärr vara. 
  • LillaEko
    minneli skrev 2011-05-21 10:29:47 följande:
    Usch vad hemskt!
    Iof så fick jag förra gången lyssna på hjärtat hos barnmorskan innan v.18-20 så då kanske man har en chans att upptäcka det.. blir ju värre ju längre man tror att allt är bra ju. Speciellt om man kommit förbi v.12!
    Ja, eftersom vi hade ett mf i juni med var jag väldigt lättad när vi gick in i v 13.
    Men tyvärr hjälpte ju inte det.
    Därför vi har fått två vul nu innan kub. Så blir tre ul fram till v 13 och sen rutin.
    Känns tryggt, även om det inte ger någon garanti så kommer det upptäckas snabbare om det går åt skogen ju.

Någon mer som har svårt att ligga på mage?
    Kan bara somna om jag ligger på mage, men igår hade jag jättesvårt att hitta ett bra sätt då de gjorde så ont i brösten. 
Svar på tråden Januaribebis 2012