• LillaEko

Januaribebis 2012

Min mage är helt galet svullen, rundar och putar ut även på morgonen nu, undrar allt hur detta ska sluta.
    Börjar få svårt att dölja det nu känns det som. Men måste gå i 3 veckor till, sen är det ju sommarlov.

Idag vankas det ul, 14.30. Börjar bli nervös =S
    Så håll gärna tummarna. 

• LillaEko

Minneli, då ligger vi ganska lika, v 10 idag eller imorgon. Har räknat med morgondagen, men enligt ett lättande vul idag kan det likaså vara v 10 idag =)
    Ett tickande hjärta även denna gången.

Maken tyckte han såg lill*n vinka med hela armen, men tyvärr tittade både jag och läkaren bort då. Så han är nu mäkta lycklig ;)
    Då vankas inskrivning imorgon, så nu börjar det äntligen hända grejjer.
    Skönt att dessutom veta att vi kommer få göra kub, så nytt ul om ca 3 veckor igen.

Zatori: Grattis i dubbel bemärkelse =)

Amelie85: Massa styrkekramar, vet precis vad du går igenom.

Majskorn: Grattis, började bli orolig när vi inte hörde från dig under gårdagen. 

• LillaEko

Var någon som frågade om illamående tidigare idag. Jag tycker mitt lugnat sig lite (kanske kommer få ångra att jag känner så), går in i vecka 10 idag. Eller så kanske det beror på att jag lärt mig vad jag mår böttre av att äta?!?!

• LillaEko
    Kissekatten skrev 2011-06-01 15:46:58 följande:
    Jag var skitsugen på pizza nyss också. Men nu mår jag illa bara av att tänka på det. Jag har så svårt att äta, och att hitta mat som tilltalar mig. Det enda som går ner utan problem är macka. Men det blir inte så nyttigt i längden. Jag brukar kunna äta nästan ALLT annars. Det är så jobbigt det här.
    Jag har också blivit galen i mackor, tror det är det bästa som finns mot illamåendet.
    Det dumma är dock att jag egentligen inte äter det då jag lägger på mig så i vikt av det =S 
  • LillaEko

Någon som vet när man ska börja passa sig för att sola magen? Är det från början eller senare i graviditeten?

• LillaEko

Jag vågar inte heller köpa något än. Förra gången köpte jag en body som det stod I

• LillaEko

Dumma telefon, mer än halva inlägget försvann ju :s men skriver om det från datorn sen

• LillaEko

Så då var datorn äntligen uppkopplad.

Jag vågar inte heller köpa något än. Förra gången köpte jag en body som det stod I Hjärta Dad på.
    Tänkte att han (mannen) skulle få den i för tidig julklapp (var den 13/12) efter vårt ul för KUB. Men tyvärr var det ju då MA. Så denna gången har det på sin höjd bara blivit lite små kikande.

Var i Västervik för lite shopping med min syster och en kompis igår. Hade hoppats fynda en mamma jeanskjol och ett par shorts. Men ICKE!
    HM som jag hoppades mest på hade INGET. Vad är detta, vart sjutton kan man nu köpa mammakläder i butik?
    Tycker det känns onödigt att köpa "vanliga" byxor nu ju, kanske inte får användning av de så länge ändå ju!?!?

Att vara trött och må så här illa sätter verkligen sina spår, har inte tränat på över 7 veckor och småätande hela tiden för att hålla illamåendet i schack. Kluvet! 

• LillaEko
    zatori skrev 2011-06-04 08:22:59 följande:
    Jag vaknar mellan 8.00 - 9.00 varje dag nu! Har gjort det de senaste 2-3 veckorna och har aldrig gjort det tidigare när jag varit ledig. Är en vän av långa sovmorgnar på lediga dagar. Någon som vet om det kan ha med graviditeten att göra? Något hormonellt?
    Jag har precis samma, vaknar mellan 6-9, så får jag sova till 8-9 är jag överlycklig ;)
    Idag vaknade jag 06.30.....så varit uppe och spökat ett tag känns det som. 
Svar på tråden Januaribebis 2012