Januaribebis 2012
Visst har jag ont under värkarna. Men nu börjar jag mest fundera på hur mycket man orkar utan sömn. Sov ju 4 timmar förra natten och i natt blir det ju bara något konstigt slummer med jämna mellanrum i Max fem min mellan värkarna.
Visst har jag ont under värkarna. Men nu börjar jag mest fundera på hur mycket man orkar utan sömn. Sov ju 4 timmar förra natten och i natt blir det ju bara något konstigt slummer med jämna mellanrum i Max fem min mellan värkarna.
Hur vet jag egentligen när det riktiga drar igång?!?!
Lilla Stella kom till världen via kejsarsnitt 09.07 idag då hon låg i säte visade det sig. Det man trodde var ett fixerat huvud var en rumpa. Hon väger 3375g och är 48 lång. Efter omständigheterna mår vi bra, bara den nyblivna mamman som känner sig lite smått överkörd.
Kikar in och önskar er alla en god jul. Åkte hem från bb nu i em då jag är förvånansvärt pigg efter snittet. Så nu vankas mysig julaftons kväll med mannen och vår ljuvliga dotter i soffan.
Fair: vi stod mellan Mira och Stella, men med tanke på att namnet Stella betyder stjärna tyckte vi det passade bäst dels för hennes "ansikte" och dels för att hon kom dagen innan julafton, och där följer ju bland annat de tre vise männen en stjärna osv.
Tärning: grattis till lillkillen. Hoppas ni får komma hem snart
Vill också ut på rean egentligen.
Men får inse att lunka runt här hemma och så någon enstaka kort promenad på 5-10 min i friska luften får räcka om dagen än.
Men ska skicka ut mannen, svärmor och den nyblivna fastern =)
Hur snabbt växer de små knytena egentligen. Funderade på om de kunde fynda någon "vårjacka" åt Stella, men vad ska man satsa på för storlek i så fall? 62 el 68?!?! Hon är ju 48 lång nu så än ser 50 kläderna aningen stora ut.
Grattis Ames.
Ni som fått bebisar, glöm inte komma över till vår "bebis-tråd".
Länk finns i trådstarten!
Där vi födde får alla en libero väska. Oavsett om man är medlem i libero klubben sen innan el ej!
Så spännande! Hinner ju inte hålla koll på denna tråd sen lilla Stella kom. Men medan hon äter på nätterna brukar jag smyga in lite.
Håller tummarna för er med känningar att det verkligen är på g.
Men vet ni, snart sitter vi ALLA här med bebisar!
Ring fl. Enligt min mamma hade mormor ont på en punkt. Och det var för att mamma drog i navelsträngen som hon snott in sig lite i.
Allrochinget hur går det? Spännande
elinson: kom över till barntråden så får du nog mer svar. Länk finns i trådstarten.
Visst, när vi kom hem var det inte minus 10, men till oss sa de att gå ni ut, det är kanon med massa frisk luft för de små, och då va Stella 1,5 dygn.