• LillaEko

Januaribebis 2012

zatori skrev 2011-06-09 00:24:19 följande:
    Nu råkade jag läsa att missfallsrisken är som störst i vecka 9 och fram till vecka 12 ungefär. Jag som liksom trodde att det minskade liiite för varje vecka och att det typ var vanligast i vecka 4-6 eller så. Tji fick jag. Kan det inte bara bli måndag så man får se OM det är någon liten en på plats i magen. Gah!
    Fast jag har läst att efter vecka 10 börjar mf risken sjunka! 
    Tror inte man ska läsa så mycket egentligen, inte konstigt att man blir nojjig!
    Vi har ju vårt ul om 1,5 vecka nu....längtar som sjutton och hoppas näsa vecka bara rusar förbi.

Någon som börjat drömma bebisdrömmar?
    Drömde att jag födde en liten son i natt. Fast typ NU, men att det var helt fel räknat så han var färdig och inte alls i v 11. Dessutom gick förlossningen så fort att det bara sa plopp och så var han ute. Behövde inte ens åka in till förlossningen =P 
  • LillaEko

Jag äter bara Apotekets kvinna vitaminer. Innehåller tillräckligt med folsyra. Sen försöker vi äta fisk 2-3 gånger i veckan. Så tror jag hoppar över omega 3 tabletterna.

• LillaEko

Nämen usch och fy för allt som händer nu. Styrkekramar till er alla.

Själv tycker jag att tröttheten lugnat sig lite.
    Är i v 11 (10+3) idag och fixade tom ett pass body pump på gymmet mellan 10-11.
    Tycker även magen krympt endel, inte alls så svullen längre.
    Dax att bli orolig el är det någon mer som känner sig piggare nu runt v 10-11?

• LillaEko

Lycka till alla imorgon som ska på vul.

Idag har jag haft en riktig Depp dag och bara lipat massa till och från och varit sjukt trött. Avskyr när min oro sätter in så. Men hoppas ju att det ska gå nu tredje gången gillt. Ul nästa tis för kub, skräckblandad längtan då det sist var då vi fick vårt ma besked.

Men nu ska det tänkas positivt, vi väntar ju för sjutton BARN!!!!!

• LillaEko

Zatori: grattis, i massor. Nu kan du njuta av din symptomfria graviditet hoppas jag :)

• LillaEko

Åh så spännande med allt vagn prat. Vågar nog inte tänka på det fullt ut förrän efter rul.
    Men vi ska åka runt och prova har vi sagt, är ju en hel djungel.
    Babyskydd kan man hyra här för typ5-600 för ett halvår så det kommer vi inte köpa. Får bli en bilstol som funkar längre sen istället.

Vi har sen semester, så ska på Roxette konsert i Gbg precis i början, så sen stannar vi nog där några daga. Sen blir det nog sommarstugan på ostkusten med småutflykter. Sugen på en restresa sen till hösten...någon som vet hur länge man får flyga?

• LillaEko

En vecka kvar till kub-ul, längtar som en tok. Går in i v 12(11-0) imorgon.

Nä. Ska väl lyckas kravla mig upp nu å gå ut med hunden 1 timme, men sängen är ju grymt skön så här dags.

• LillaEko

Anonyym: vad jag har förstått är det nya som hyrs ut här. Alla som gjort det har varit jättenöjda. Man får hjälp med instalering och en dom passar efter bilen.

Vi har kub om en vecka, vårt 3:e ul. Vad jag har hört så är det bara en symptom man upptäckt efter många ul, det är att barnet kan bli vänsterhänt?!?!?

• LillaEko

Vi bokar vårt rul när vi är på kub. Så det bokar vi själva här, direkt hos de som gör det.

Svar på tråden Januaribebis 2012