• LillaEko

Januaribebis 2012

Vi får också göra kub/nupp-test i vårt landsting. Vi ska göra det, gjorde det förra graviditeten med ju så behövde inte ens diskutera det denna gången.

Jag är också konstig i magen med magknip. Men här är det luft.
    Skulle mannen börja klaga på fisar så skyller jag bara på skorpan i magen ;)

• LillaEko

Vad jag börjar bli trött på denna konstiga inställda veckaklocka.
    vaknar mellan 6-7 VARJE dag.
    Okej, i fredags somnade jag redan klockan 20.00, va helt slut. Då förstår jag att jag vaknar tidigt.
    Men igår var vi hos min makes pappa och grillade, så va inte i säng förrän 23.30 typ, ändå vaknar jag vid 06.10.

Men helgen blir ju i och för sig mycket längre när de blir fler vvakna timmar på dygnet ;)

Spy i diskhon medan frukosten förbereds verkar ha blivit en tradition här nu. Jeans funkar inte alls längre heller.
    Minsta lilla som spänner över magen känns SÅ obehagligt.
    Så igår kväll åkte  mammabyxorna fram. Riktigt skönt när man visste att det skulle bli en helkväll borta. Och för kallt för att sitta i leggings ute på kvällen. Så gick riktigt runt och mös i mina sköööööna byxor ;) Dock är de för stora så fick köra på skärp.

• LillaEko

Fy vad illa jag mår. Klökts inne på toa flera gånger och vill helst gå hem från jobbet och bara bädda ner mig. Eleverna luktar illa och far så illa av allt dregel. Börjar grunna på hur jag ska fixa detta :(

• LillaEko

Tussenuss83 jag ringde och bokade vul på vårt gyn själv. Men har ett mf och ett ma i bagaget. Så va på första vulet förra måndagen och ska igen nästa tis.

• LillaEko
    Tussenuss83 skrev 2011-05-23 13:25:14 följande:
    Jobbar ni nu eller pluggar eller vad gör ni?
    Hur länge ska ni arbeta/ plugga innan ni börja er mammaledighet?
    Jobbar, det får vi se, men tror jag kommer söka havandeskapspenning då jag jobbar i en klass med multihandikapp på särskolan. Mycket lyft och så.
  • LillaEko
    Stellan skrev 2011-05-23 18:28:51 följande:
    Ska göra ul på onsdag, troligen 6+6 då och är så nervös över om man kan se ett hjärta då.
    I vissa böcker står det att man ska kunna göra det, men på andra ställen säger dem att det är lite tidigt.

Vad tror ni, bör jag se hjärtslag då??? 
    Läkaren trodde ju att jag var 6+1 (jag trodde jag var 6+5) när vi var på vul förra måndagen och fick se ett tickande hjärta. Så bara du har räknat någorlunda rätt så borde du se ett hjärta slå =)
  • LillaEko
    Mysgrodan skrev 2011-05-24 11:27:39 följande:
    Har hittat svaret själv.

Har faktiskt inte fått frågan om jag vill göra det? Bör man göra det? Nån som har några tankar/funderingar?
    I vissa landsting är det bara kvinnor över en viss ålder (typ 35-40 eller något) som får göra kub.
    I vissa landsting blir alla erbjudna.
    Så fick du inte frågan på inskrivningen så erbjuder nog inte ditt landsting det tyvärr. 
  • LillaEko

Åh vad mysigt med vagnsnack.
    Vi har bara spanat lite på nätet än. Har funderingar på antingen Emmaljunga eller Cresents. Hör mycket här om Emmaljungan, men någon som har erfarenhet av Cresent?

Men ni som har erfarenhet av mjuklift, det känns lite farligt?!?!?! Tänk om fotänden skulle åka ner?
    Vi har hund så jag vill kunna röra mig någorlunda även i skog och mark, så tror det blir en med fast liggdel, känns tryggast om det blir skumpigt. Men får åka runt och prova sen när det börjar synas ;) Nu skulle det nog kännas fjantigt att gå in i barnvagnsbutik =P

Morgonspyan har nu slagit sig ner i mitt liv helt, fy sjutton va jobbigt.
    Hemma från jobbet igår och idag, får se hur det går imorgon.
    Min man jobbar em så igår kom han in och gav mig frukost på sängen, supergulligt. Ända tills jag ätit upp och fick upp allt igen, kändes verkligen tacksamt =(

• LillaEko
    bumbi 84 skrev 2011-05-25 09:25:18 följande:
    mjukliften sätts fast så ingen risk den åker ur
    Vad heter en sådan som läggs i då? Hihi, en snurrig värld detta ;)
    Julia08 skrev 2011-05-25 09:43:10 följande:
    Jag har precis sålt min Crecent Diva efter bara ett par månaders användning! Snygg och smart vagn på många sätt men väldigt klumpig att köra. Har haft några vagnar till min 13-månaders och den jag trivdes bäst med var en Teutonia Fun. Tror det blir en Teutonia Cosmo till min lilla i magen :) ,
     Men har du bara haft med små och roterande hjul fram?
    Vill ha en med fyra fasta och stora, känns som det är lättare i sämre terräng. 
Svar på tråden Januaribebis 2012