• LillaEko

Januaribebis 2012

Nä, bara små snuvig. Men tror det är pollen.
    Men där i mot har jag börjat vakna sjukt tidigt igen 5-7 på morgonen. Gjorde jag sist med :s
    Åh igårkväll satt mannen och jag och diskuterade namn, såå mysigt

• LillaEko
    RaraS skrev 2011-05-07 09:51:29 följande:
    KUB tror jag man bara får från 35 års ålder i detta landsting. Men det är klart, man kan ju alltid betala för att göra det...har inte bestämt mig för om jag ska göra det eller ej. I vilket fall är det ju lite sent, inte förrän typ vecka 12. 

Jag ska ringa och boka tid för VUL nästa vecka om allt känns bra i kroppen efter helgen, i vecka 6 eller senast 7!  
    V 7 är nog bättre då, så chanserna är större att hjärtat börjat slå.
    Vi hade ju tänkt runt v 7-8, men tyvärr hade vår kk-mottagning inga tider lediga då.
    Så får snällt vänta till slutet av v 9.

Här i vårt landsting får alla göra kub om de vill.
    Var ju på det ultraljudet vi upptäckte MA:t sist.

• LillaEko
    Prinzessan skrev 2011-05-07 11:57:06 följande:
    Vi kör på Embro :) hehe
    Jag kallar "den" Enok, mest för att maken tror det är en tjej och han tycker namnet är fult ;)
    Prinzessan skrev 2011-05-07 11:56:41 följande:
    Hehe vi var ute å gick i 1,5 timmar jag och min mamma i veckan. Jobbigt att inte säga nåt. I kväll kommer mina föräldrar hit.. Hur länge måste man hålla tyst.. jobbigt. Jag är nu i dag i vecka 6 enligt FL..
    Vi har redan berättat för föräldrar och syskon denna gången, men de är förlagda med munkavel och får ej föra det vidare.
    Kände att går det åt skogen så har vi deras stöd, och nu gläds vi tillsammans med dem.
    Var fruktansvärt jobbigt att berätta för dem efter ma:t, så känns som vi fattat ett bra beslut nu.

• LillaEko

Mycket molvärk till och från här med.
    Men kan känna extra efter ansträngning och lite högre aktivitet.

• LillaEko

Privat fråga:
    Hur är er sexlust?
    Jag är inte alls sugen.

Men tror det kan bero på att sist när vi hade sex i början så fick jag alltid rosa flytningar efteråt pga torra slemhinnor.
    Vet att MA:t inte berodde på det. Men vågar liksom inte ifall jag även får rosa flytningar denna gång.

Usch, riktigt frustrerande, mest för mig faktiskt. Mannen kan jag ju tillfredställa ändå ;) 

• LillaEko
    Niins skrev 2011-05-08 13:26:09 följande:
    Jag har tappat min sexlust totalt!! Tur att mannen är förstående!!
    Så skönt, då är jag inte ensam, min man förstår med....men tycker att han kan få lite uppmuntran ibland ;)
  • LillaEko

Idag har mitt illamående satt igång ordentligt :s
    Arbetar på särskolan i en klass med miltihandikapp, älskar mitt jobb men idag har det varit riktigt jobbigt med dregel och blöjbyten. Är ALDRIG kvackig magad, men känt mig helt spyfärdig flera gånger under dagen :(
    Men försöker tänka positivt, att det är för den goda saken ju ;)

• LillaEko
    jessika1988 skrev 2011-05-09 23:08:07 följande:
    Hej!

Tar och hoppar in här.
    Plussade i lördags BIM-5! Lycklig!

MA för ett år sedan så orolig är man dock.. "bebis" slutade växa i vecka 4-5. Kom ut 10 veckor senare..

Ringde därför till MVC idag för att boka inskriving + för att jag ville boka tid för tidigt vul för att se då allt är som det ska va.
    Blev ombedd att boka tid på kvinnokliken så jag ringde dit. Men det var inget som dom ville hjälpa mig med. Berättade om mitt MA förra året, men ändå inget som hon varken ville eller kunde hjälpa mig med. skandal enligt mig..

slutade att jag nu bokat tid på emmakliniken i malmö i slutet av juni. Man vill såklart veta att allt är som det ska va!

Grattis alla och hoppas att ni mår bra!

LYCKA TILL!!!
    Du har bara testat att ringa kk 1 gång?
    Kan spela stor roll vem man pratar med.
    Jag fick mitt tidiga vul direkt (har 1 mf och 1 ma i bagaget 2010),.

3 veckor kvar exakt idag tills vi ska se den lille, hoppas tiden rusar fram.
    Håller med många tidigare skibenter, hellre en bebis i dec än ingen bebis alls.
    Vill bara ha en frisk och välskapt liten krabat och sen när den väljer att titta ut spelar ingen roll alls.
  • LillaEko

Min mage är riktigt uppblåst på kvällen och precis efter jag ätit. Va likadant sist minns jag.

• LillaEko

Nojjig, har knappt känt det minsta av illamåendet idag :s
    Går in i v 7 imorgon.
    Önskar ul.et va NU och inte om 3 veckor :(

Svar på tråden Januaribebis 2012