Inlägg från: Pebbles82 |Visa alla inlägg
  • Pebbles82

Januaribebis 2012

RaraS skrev 2011-06-14 11:14:23 följande:

Jobbigt för dig. Det är svårt att mäta ibörjan så egentligen borde man ju inte bry sig så mycket men förstår du är orolig. Håller tummarna för att allt står rätt till! Det befruktade ägget kan ju ligga rätt så länge i livmodern innan det börjar utvecklas, även om man vet när man har haft ÄL, så kan det blir senare. Upp emot en vecka tror jag det kan ligga utan att händer något ibland har jag för mig jag läste när jag var lite orolig. Så jag hoppas det är något sådant som har hänt hos dig. ÄL några dagar senare än vad ni trott, ägget utvecklades sent och det är svårt att mäta.

Hjärtat slog i alla fall och det är ju jättepositivt så håller vi alla tummarna!

Tack för peppen! :)
  • Pebbles82
    Butikslager skrev 2011-06-14 12:59:57 följande:
    Hej tjejer!

Det har inte kommit mer blod än heller och mina kräkningar har blivit värre.
    Idag har jag redan kräkts 5gånger!

Tog ett gravtest nyss också och det är väldigt starkt.

Jag börjar få förhoppningarna att det kanske finns en levande liten böna i magen ändå.
    Imorgon bär det av till gällivare för att titta. Sonen stannar hemma med sin moster och jag får själv köra de 24milen ToR. Lite tråkigt att behöva åka själv, men det är det värt.
    Håller verkligen tummarna för dig! 
    Och att du spytt låter ju lovande (om än otrevligt)!

Du får ha radion på hög volym som sällskap och sjunga hela vägen för att slippa nervositeten imorgon! :)  
  • Pebbles82
    Silverklar skrev 2011-06-14 14:05:54 följande:
    Pebbles: två veckor tycker jag verkar långt. Jag gjorde vul när jag var 7+1 och då var embryot 9,6 mm vilket enligt läkaren var rätt storlek för åldern. Och din var ju större. Så om man tänker att det var lite segt med att fästa och börja växa ordentligt så borde det inte vara någon fara!

Liiv: håller tummarna för lyckat vul imorgon. Tycker det låter lovande!  
    Tack! :) Jag läste just tillbaka i min blogg från när jag väntade dottern, då var jag på VUL i v 8+4 och blev tillbakaflyttad till 7+5, då var fostret 15 mm.... 
    Så runt 7+3 skulle kanske kunna stämma om jag tänker efter. Och efter hjärtat faktiskt slog tänker jag inte oroa mig har jag bestämt mig.  
  • Pebbles82
    Trasslet skrev 2011-06-14 16:46:05 följande:
    Åå.. efter inskrivning hos MVC idag så vill jag också ta ett skutt fram till vecka 12. Är i vecka 9 (8+2) enligt BM och ska faktiskt få ett tidigt UL om drygt två veckor bara. :) Yay! Efter allt jag läst här så trodde jag att man var tvungen att ha specialskäl eller behöva be om det, men BM frågade bara om vi ville och det är klart att man vill. :)

Kräktes för övrigt för första gången imorse. Tidigare har jag bara varit illamående, men nu brakade det lös. Är hemma förkyld, men undrar verkligen hur det ska bli på torsdag när jag planerar masa mig tillbaka till jobbet.
    Nu vet jag ju inte vart du går, men jag vet att många privata barnmorskor i Stockholm (däribland Mama Mia) erbjuder det som "standard" numera. 

Jag behövde för övrigt inte be om mitt heller, trots att jag går hos en vanlig BM.. :) 
  • Pebbles82
    Trasslet skrev 2011-06-15 08:55:44 följande:
    Fy, var hos BM igår och blev uppskrämd angående MF/MA och idag känner jag mig inte gravid längre. :( Magen ser likadan ut som den gjorde innan grav och jag är inte ens illamående idag (till skillnad från igår då jag kräktes som aldrig förr). Tycker inte att brösten ömmar lika mycket idag heller.. o r o l i g. :(
    Men åh. Vad sa de till dig? :( 
  • Pebbles82
    Trasslet skrev 2011-06-15 10:09:40 följande:
    Asch, egentligen inget jag inte redan visste. :/ Bara det att jag drack alkohol regelbundet under vecka 5-7 (gifte mig och åkte på bröllopsresa, ca 1-2 mojitos per dag) då jag inte visste att pyret fanns i magen. BM blev inte glad och sade att om det hade varit en regelrätt partyresa så hade bebisen inte haft någon som helst chans att överleva. Nu var det mer osäkert, men vi får vänta och se. Ångest. Sen läste jag på en massa om MF/MA och det borde jag kanske inte gjort...

Längtar SÅ till UL om två veckor då vi får veta om lilla hjärtat pickar.
    Eh okej... Det var väl jäkligt dumt sagt av henne?!  Hade det varit när du visste om att du varit gravid vore det väl en annan femma.. :( 

Förresten. Jag fick reda på att jag var gravid med dottern i v 8 och det var efter några dagars fullt festande, så jag vet vad det dåliga samvetet kan göra för psyket. Men hade min barnmorska ens uttalat sig om det (annat än att ja, det var ju kanske inte så bra, men se till att du håller dig från alkohol framöver) så hade jag förmodligen brutit ihop av ångest.  

Barnmorskorna om några borde ju veta hur jäkla duktiga vi är på att analysera och kritisera oss själva för varje liten detalj, att spä på vår ångest borde ju inte ligga i deras intresse.. :(  
  • Pebbles82
    Sapato skrev 2011-06-15 10:21:03 följande:
    Alltså jag är hungrig heeela tiden. Igår åt jag middag vid 18, snacks under kvällen. När jag la mig i sängen vid 21 så var jag super hungrig och var tvungen att gå upp och äta igen.

Samma sak nu. Åt gröt vid 8, macka och frukt vid 9 och nu förstår jag inte hur jag ska klara mig till lunch.
    Flera som är så??

Trasslet: men fy vad taskigt av henne att uttrycka sig så
    Jag har lite samma. Vaknar jag mitt i natten måste jag äta för att inte få kramp i tarmarna och inte kunna sova vidare.. :( 
    Fast jag gissar på att det är mitt illamående som börjar vakna till liv på riktigt.. :(  
  • Pebbles82
    erajka skrev 2011-06-15 14:27:33 följande:
    tack, det gick bra. Fick massa mediciner bara
    Sapato skrev 2011-06-15 12:39:16 följande:
    Erajka: Kan det påverka graviditeten?
    Vi prata inte så mycket om det, men är man i ett skov påverkas man!

Hon ville mest prata om att jag är Gastric bypass opererad och är en riskpatient.
    Jag hade riktigt besvärlig IBS för ett par år sedan. Så pass att jag många dagar knappt kunde gå utanför dörren innan magen tjorvade ihop sig, jag kunde få akuta kräkimpulser i kön på ICA och fick springa därifrån. Till slut blev jag såklart rätt socialt hämmad, för jag kunde ju inte äta som vanligt och fungera som vanligt. 

Under min graviditet med dottern blev det gradvis bättre och bättre, sen hon är född för snart ett år sen har jag haft ett enda skov. Besvären finns såklart alltid där i liten dos, men jag lyckas hålla dem i schack utan tabletter, utan mediciner.

Hoppas, hoppas, hoppas att det kan bli samma för dig! För det är ett jäkla skit att vara mitt uppe i det.. :( Håller tummarna för att en graviditet även hjälper dina tarmar lite!  
  • Pebbles82
    pernillis skrev 2011-06-15 19:41:29 följande:
    hej... jag måste bara få vara lite ledsen och skriva av mig lite. jag och killen blev oplanerat gravida tidigt i vårt förhållande och är snart i vecka elva. Jag skäms så jävla mycket av att skriva det här men vårt förhållande håller på att spricka och jag mår skit över det. Vi bråkar hela tiden, går inte en enda dag utan bråk. Vet inte vad jag ska göra. Känns så jävla sorgligt att separera innan barnet ens är fött. Helvete. 
    Usch, har tyvärr inget vettigt att komma med men hoppas att allt löser sig för dig! 
  • Pebbles82
    Carolaj83 skrev 2011-06-16 20:25:04 följande:
    imorgon börjar jag mitt 7-dagars pass, har massa ångest ikväll, hur fan ska jag orka, åhhh skicka mig styrka...vad allt var lättare med första grav då man bara hade sig sj o tänka på
    Vad innebär ett 7-dagars pass? 

Jotack... förra gången kunde man gå hem från jobbet, slänga sig i soffan och bara ringa efter ne pizza de dagar det krisade. Nu har man en halvt galen 2-åring som ska stimuleras och få vettig mat också... Puh. Fast det är nog ingen idé att börja klaga nu redan, för jag har en känsla av att det kommer bli värre.. :D  
Svar på tråden Januaribebis 2012