Inlägg från: Pebbles82 |Visa alla inlägg
  • Pebbles82

Januaribebis 2012

elinson skrev 2011-08-21 11:54:21 följande:
    Tål du blodpudding, eller blodpalt? 
    Jag försöker äta blodpudding, men njae. Min mage gillar det inte riktigt, så mer än 1 ggn/varannan vecka blir det inte för att inte risker att paja magen.. :( 
  • Pebbles82
    shadowstorm skrev 2011-08-21 13:10:52 följande:
    Jag har ju inte IBS jag har crohns sjukdom och jag är JÄTTE dålig nu under denna graviditet var hemsk sist också, hade ont nästan i 9 månader. Nu har det inte börjat nå bättre har hemska skov =( Vill ibland bara försvinna så ont har jag! Vaknar på nätterna och vill bara skrika av smärta...det är så hemskt.

Och nu ska jag käka järntabletter jag vet det kommer bli en miljon gånger värre....så jag vill gäärna hoppa järntabletterna också
    Uff.. :( Jag var ju mitt inne i ett lååångt skov när jag blev gravid med dottern och mådde därför skit fram tills v 20 ungefär men sedan dess har jag *peppar peppar* mått mycket bättre och bara fått korta och väldigt temporära anfall. 
    Men nu märker jag ju direkt igen att magen är mycket mer känslig, jag får passa mig vad jag äter, när/hur/vilka mängder osv. Så tråkigt, men samtidigt kan man ju inte hänga upp sig på något som inte kommer försvinna heller. Hoppas dina tarmar håller sig någorlunda i schack nu den närmaste tiden. Tror du att själva sjukdomen hjälper ditt illamående på traven? För du var väl riktigt risig med kräkningar när du väntade din son? 

Men de där jäkla järntabletterna alltså.. :( Kan de inte komma på ett bättre sätt för oss som redan har problem?  
  • Pebbles82
    iwannarock skrev 2011-08-21 22:10:55 följande:
    Jo det är väl det men mår man riktgt dåligt så är det ju jätte bra att det finns hjälp att få men jag har egentligen inte tänkt så långt som att skaffa medicin för det, jag köpte åksjukeband i början men har nu slutat använda dom (varför vet jag inte hahah) dom ligger på micron och skräpar . Har lite funderingar kring foglossningsbälte, någon som testat/har det? Funkar det??

Ja jag hoppas på en tid för UL, jag ringde mvc i måndags och talade om att jag kände mig så orolig för att jag faktiskt inte känner något än men honsa att det va inget att oroa sig för alls det va inte konstigt att man inte kände något i vecka 17 jag sa att dte va min 3,dje grav och att jag har för mig att jag kände tidigare med både första och andra men nu börjar jag tänka att det kanske inte va så alls, tusan man glömmer ju så fort . Känner ni andra mycket? Och när lyssnade dom på hjärtljuden på mvc? Här säger dom att dom inte lyssnar förrens vecka 20 8kommer som sagt inte ihåg hur det va) men tycker dte känns sent???
    Jag kände i v 16 med min första, men med den här var det först nu i förrgår som det började sprattla till rejält (v 19 nu)! Det är ju inte säkert att de ligger likadant ändå, så tror inte du behöver oroa dig! :) 

Kommer faktiskt inte ihåg när de lyssnade första gången hos MVC, men minns att man sprang där betydligt oftare än nu iaf. Har inte varit där sen inskrivningen i v 8 och har inget planerat besök heller (ska boka efter RUL)!  
  • Pebbles82

Vi verkar ändå vara många kvar som har sena RUL! På torsdag är det vår tur, kl 15 är det vår tur. Hur sjutton ska jag bete mig hela dagen på jobbet innan dess tror ni?! Jag lär ju vara ett VRAK! :D

Förresten är jag nu dyngförkyld! :( Hade faktiskt glömt bort hur ont man kan få i kroppen av lite feber.... :D

Grattis till lyckade UL idag!  

• Pebbles82
    Someday skrev 2011-08-23 08:11:14 följande:
    Jag ska inte klaga men fy, pest och kolera, för att börja jobba igen! Mår så illa fortfarande.
    Vet inte riktigt hur jag ska orka! I fyra månader till....
    Kan inte ens tänka mig hur jobbigt det måste vara.. :( Kräks du också eller mår du "bara" illa? 

Jag hann med en hel arbetsdag igår (första efter semester och inskolning) och nu sitter jag hemma med årets tyngsta förkylning som bara smög sig på. Blä! 
  • Pebbles82
    fabler skrev 2011-08-23 07:57:27 följande:
    huvva, själv hade jag svårt att ta mig ur sängen när sonen ville gå upp vid sju. Tur jag skulle va hemma med  han idag för annars hade jag fått lov att gå upp kl sex för att hinna med tåget.

Igår var vi till huset och slet bort lite lister och ställde in våran nya kyl o frys i köket, ska bli så kul och få flytta in där.
    Tänk vad spännande med hus! Har alltid sagt att jag inte vill bo i annat än lägenhet, men det börjar krypa lite i skinnet nu... ;) 
  • Pebbles82
    fabler skrev 2011-08-23 09:17:11 följande:
    Ja vi har köpt ett hus med en lagom stor trädgård så de finns plats att leka men den tar inte så lång tid att klippa gräset. Vi har ju dock köpt ett hus som kräver en hel del renovering men vi börjar med nedervåningen för övervåningen kommer vi inte behöva förrens bebisen behöver eget rum. Och övervåningen går fortfarande att nytta så de kommer få vara lekrum för sonen till och börja med då hans rum inte kommer rymma alla hans leksaker.
    Men ska väl erkänna att jag här om natten låg och tänkte " vad har vi gett oss in på... vad är de för fel att bo i våran trea resten av livet". Men jag vet själv svaret och de e dessa förbannade trappor då vi bor tre trappor (två våningar) upp utan hiss och jag vägrar släpa en vagn upp och ner för dessa trappor igen och då samtidigt försöka få med sig en trottsig son upp... näää tack.
    Låter ju faktiskt helt underbart! Huset blir ju mycket trevligare om man får sätta egen prägel på det sen! ;) 

Nu bor ju vi i ett sånt där område som det är skitdyrt (ett radhus här går väl på 4-5 mille plus månadsavgift) att köpa något i, så vi får nog snällt bo kvar i vår lägenhet tills dess att vi kommit överrens om att vi är redo att lämna Stockholm bakom oss. Lär nog inte dröja så länge tror jag! 

Jag tycker det är jobbigt att släpa med barnvagn och vi har ändå stoor hiss... 
  • Pebbles82
    Someday skrev 2011-08-23 11:35:41 följande:
    Jag mår "bara" illa. Kan inte kräkas. Tror att jag hade mått bättre om jag hade kunnat det... Går omkring med känslan man har innan man blir magsjuk dygnet runt! Sväljer och sväljer... Inget hjälper! Usch vad jag gnäller känner jag. Borde vara glad och tacksam! Har ju längtat hela livet efter det här =)
    Jo, fast av erfarenhet vet jag att det nästan är värre att gå runt med ett konstant illamående men inte kunna kräkas. Kräkandet ger ju iaf en tillfälllig lindring annars... :(
    Hoppas verkligen att det lägger sig för din del, finns faktiskt inte mycket värre än att gå runt och må illa! 
Svar på tråden Januaribebis 2012