Astrogirl skrev 2011-06-09 18:04:06 följande:
Var på inskrivning idag. Enligt deras beräkning är jag i v 7+1, men enligt min beräkning här på FL så är jag i v 6+4. Bokade in tid för provtagning den 12 juli. Känns lite väl sent tycker jag. Fick en ultraljudstid den 4 juli. Så långt tills dess, så jag funderar på att boka in ett privat VUL innan.
Hade först en jättegullig barnmorskestudent som diskuterade det här med sjukdomar i släkten, alkohol och matvanor osv som man gör vid inskrivningen, men sedan kom en annan barnmorska in som hette Marita och skulle hjälpa mig boka in tider och hon lyssnade knappt på vad jag hade att säga. Angående ultraljudet så sade jag till henne att jag ville kolla sambons schema i min mobil så att tiden passade honom, men hon bara bokade in den utan att vänta på mitt svar. Tyvärr var den under sambons arbetstid, så jag frågade om det gick att flytta men hon sade att det inte gick, för det fanns inte mycket tider. Ville också tidigarelägga ultraljudet till veckan innan eller så men då sade hon att de bara kunde göra ultraljud från v 10. Tror kanske att det är ett UL de bokat in, då de sa så, och inget VUL. Hon verkade jättestressad och lyssnade inte alls. När vi bokade in tiden för provtagning så undrade barnmorskestudenten om det inte var lite sent med 12 juli, men hon sade att det nog inte var några problem. Litar inte ett dugg på den där Marita. Jag mailade barnmorskemottagningen senare idag, då jag glömt att säga att vi vill göra KUB-test och att man kanske behöver boka in tid för detta och provtagning inför detta redan nu. Hoppas bara det inte är den där Marita som tar hand om mitt mail.

Vilket otroligt tråkigt bemötande!
Är det den här Marita som ska vara "din" BM framöver så skulle jag nog se till att byta direkt!

Hade också inskrivning idag, tvärtemot dig måste jag säga att min BM var helt fantastisk. Fast det visste jag sen tidigare....