Inlägg från: Pebbles82 |Visa alla inlägg
  • Pebbles82

Januaribebis 2012

Trasslet skrev 2011-06-27 17:57:26 följande:
    Jag tror faktiskt att man kan mörka om man vill för folk är inte så uppmärksamma som man tror. Men känn efter och om du verkligen inte kan jobba så kanske du kan bli sjukskriven?
    Du har uppenbarligen inte mina kollegor.. :D 

Förra veckan skulle jag sätta på ett plåster på fötterna, då kom en manlig kollega och frågade om jag var gravid igen och fötterna började svullna?!
    Veckan innan kom en annan (manlig) kollega och hade frågat min chef om jag var gravid. För det "syntes" och inte för att jag var tjock.

Mina "tjejkollegor" ska vi inte prata om. Eftersom flera av dem är inblandade i IVF försök och diverse fertilitetsutredningar har de hökögon, men jag hoppas och tror att de inte fattat något än.  

Hehe, dessutom skulle nog halva landskapet höra om jag var tvungen att hulka på en toa, så lyhört är det hos oss! :D
  • Pebbles82

zatori: Lycka till! 

Sållar mig till gruppen som mår extra illa av värmen! :( Jag brukar ÄLSKA värme,  nu har jag bara ett ständigt illamående som gör mig följe....
    Vad ska det här vara bra för?! 

• Pebbles82

Kul med alla som varit iväg på sina VUL/UL nu, lite avundsjuk är jag allt! Börjar de flesta må lite bättre nu? (Och Maho89 - oavsett vad morgondagens tester visar tycker jag du (ni) verkar ha en skön inställning!)

I helgen berättade vi för mina föräldrar, kändes skönt att ha det avklarat. Fast på något sätt blir det ju också verkligt. Däremot börjar jag oroa mig som tusan över att jag inte alls känner någon livmoder över blygdbenet som det står att man "ska" från v 11 ungefär. Jag är i v 12 nu, något måste man väl ha att noja sig över?! ;)

Sista arbetsveckan, på fredag drar vi iväg på semester uppåt i landet. Är livrädd för att jag ska få några blödningar eller smärtor när vi är borta och inte har sjukvård i närheten. Som sagt, något ska man ju ha att noja sig för... 

Ser i magtråden att det är många som börjar få riktigt fina små bulor, min är bara mitt egna fläbb än så länge men nog växer den (eller tarmarna)... :D 

• Pebbles82
    MiAmore skrev 2011-07-05 12:53:51 följande:
    Det är rätt svårt att känna livmodern. Jag lyckas bara känna den vissa kvällar när jag ligger ner, och då är jag ändå i v.14 nu. Man måste trycka rätt hårt och långt in för att känna den
    Skönt att det inte bara var jag då... :o Vill ju inte trycka och pilla hur mycket som helst, men har för mig att det började bukta när jag var gravid med dottern och nu är det bara fläsket som buktar lite extra, haha! 
  • Pebbles82
    Krikiz skrev 2011-07-05 17:27:49 följande:
    Det är långt ifrån alla som känner livmodern nu. Hormonerna gör den avslappnad för att den lättare skall kunna växa och därmed blir den lite svår att känna. Det står i litteraturen att man KAN känna den från v.12 ungefär. Sedan spelar det ju roll hur den ligger - framåt, bakåt, snett osv... Jag kan möjligtvis ana den vissa kvällar, men det är långtifrån alltid.
    Ta det lugnt och njut så länge det varar av att kunna röra dig obehindrat - det dröjer inte länge förrän livmoder tar i både här och där och vi förbannar vår otymplighet
    Du har så rätt.. ;) Ska njuta av att fortfarande kunna röra mig fritt och göra (det mesta)  som jag vill! Inbillar mig bara att jag kände den så mycket tidigare förra gången... Fast då var jag ju bra mycket smalare, så den kanske låg bättre till då - vad vet jag! :) 
  • Pebbles82
    bumbi 84 skrev 2011-07-05 20:59:40 följande:
    min livmoder är ända uppe vid naveln redan. 12+0 idag.

lättare att känna om man är riktigt kissenödig. 
    Just ja, man skulle vara okissad ja... Måste testa och se sen om jag kan "känna" den, fast min är då inte uppe vid någon navel iaf.. :o
  • Pebbles82

Idag hade jag verkligen kunnat gjort vad som helst för att ett par mammabyxor. Det trycker, svider och bultar över magen.. :( Men två dagar kvar på jobb, sen kan jag ta på mig andra kläder. Här skulle nyfikna i en strut tjejerna se på en gång att det var något konstigt annars.. ;) 

ames: Finns inget värre än huvudvärk, hade det några gånger med dottern men aldrig så ihållande som du verkar ha.. :( Hoppas det släpper snart!  

• Pebbles82
    Someday skrev 2011-07-06 14:16:27 följande:

Kan du ha kjol/sommarklänning torsdag och fredag? Eller en tunika med leggings? Det har räddat mig ett par veckor, men jag har ett jobb där jag kan klä mig som jag vill =)

Jag kan visserligen klä mig hur jag vill, men vi har iskallt på kontoret. Jeans är ett måste, gärna en tjock tröja också (kortärmat är helt otänkbart). Eftersom ventilationen står och blåser rakt över mig fryser jag ihjäl om jag tar på mig mindre, då får man ju ont överallt för att man spänner sig.. :( 

Och just leggings har jag typ inga, har aldrig förstått grejen.. :( 
  • Pebbles82
    Pebbles82 skrev 2011-07-06 14:44:19 följande:
    Jag kan visserligen klä mig hur jag vill, men vi har iskallt på kontoret. Jeans är ett måste, gärna en tjock tröja också (kortärmat är helt otänkbart). Eftersom ventilationen står och blåser rakt över mig fryser jag ihjäl om jag tar på mig mindre, då får man ju ont överallt för att man spänner sig.. :( 

Och just leggings har jag typ inga, har aldrig förstått grejen.. :( 
    Förrän nu altlså. Måste nog investera i många par. 
  • Pebbles82
    curiosa skrev 2011-07-06 14:30:59 följande:
    Jag har endast använt mammabyxor sen v 7 typ. Finns inte en chans att få på sig något annat.
    Nej, då är det ju en annan femma. Jag kommer ju fortfarande i mina gamla kläder, även om de spänner åt en del över magen när jag sitter ner långa perioder... 
    Och nya mammakläder måste jag nog köpa insåg jag just. Lönlöst att tro att jag skulle komma i samma byxor som förra graviditeten när jag vägde en 10 kg mindre... :D 
Svar på tråden Januaribebis 2012