Inlägg från: Pebbles82 |Visa alla inlägg
  • Pebbles82

Januaribebis 2012

Missoctober88 skrev 2011-06-19 15:03:41 följande:
    Fick göra Vul på akuten och bebisen dog i vecka 8. Den hade inget hjärta. Gynläkaren sa att bebisen satt fast och att jag skulle göra medicinsk abort på måndag, så jag fick en livmodersavslappnade tablett eller ja det var det som det skulle vara men istället var det abort piller som man inte får ta hemma utan ska ligga på sjukhus när man tagit. Det har varit en hemsk natt/dag och nu finns ingen bebis kvar alls :( 

Men vad sjutton.. :( Beklagar verkligen, fy sånt där man bara ska ha mardrömmar om och aldrig få uppleva på riktigt ju! 
  • Pebbles82
    Butikslager skrev 2011-06-20 09:15:08 följande:
    Läkaren hade skrivit att hon tyckte jag skulle avvakta tills det inbokade UL:et om tre veckor.
    Och här har dom stängt gynmottagningen. Dom hade läkare till onsdag, men det var bara för akuta fall.

Om jag började blöda jättemycket och fick jätteont så fick jag självklart komma in, men inte annars.

Så det är bara vänta.
    Nog för att jag förstår att man inte kan ta in alla, men hade jag ens grymtat för min BM att vi skulle på semester i anslutning "snart" hade jag fått komma in på en gång.. :( Förstår inte vad det är för tråkig personal du har att göra med, det är ju inte så att du inte har grund att oroa dig och vilja få se vad det är som händer.. :( 
  • Pebbles82

Förresten har jag nu börjat mått illa av sambons duschcréme. Uäck! Riktigt vänder sig i hela magen bara jag känner doften gå förbi. Kanske får köpa honom något mer kvinnligt. 
    Eller rengöringsmedel. Den doften älskar jag.. :D  

• Pebbles82
    Sessan4 skrev 2011-06-20 13:49:26 följande:
    Jag har en dotter som är född den 27 dec och det går alldeles utmärkt det med!!

Skall ge mig iväg på akuttid nu, hör av mig sen!
    Lycka till! Håller tummarna för dig! 
  • Pebbles82

Och jag har lätt större mage nu än i v 26-27 med dottern.. :o (finns bild i galleriet). Lite deprimerande, men jag hade ju några kilo extra till att börja med nu också... :D Tur att man har byxor som håller in magen liite iaf! 

• Pebbles82
    shadowstorm skrev 2011-06-21 21:08:33 följande:
    Vilken dålig dag det känns som detta varit :((((
    Jag är nog extra känslig också såklart men detta tog mig lite hårt :(

var på utvecklingssamtal på vårat dagis för min lilla gosse. Och får ju höra hur duktig han är och snäll och ja sånt. Men sen säger fröken jag tror ni ska ta han på BVC så nån får kolla varför han pratar så lite ord. Min son blir 2 år 26 juli han kan en del ord men använder dem verkligen inte jämt...tycker även det hänt massor senaste 2 veckorna med hans tal. Jag blev så ledsen :(( Man känner sig som världens sämsta mor.

Sen har de sagt att han ska byta avdelning nu i höst men nu blir det inte av för de tycker han ska vara kvar med de mindre barnen....hur kan hans utveckling fortsätta då om han ska gå med barn som inte ens pratar och vissa inte ens går ?? :(( jag har grinat så mycket idag och egentligen är det töntigt men det är så hemskt.
    Tycker också att det låter lite konstigt att de redan rekommenderar BVC, vad jag förstått kommer inte en logoped in i bilden (om det nu skulle behövas) förrän vid 3 år iaf. Dessutom, han har kanske annat för sig just nu än att prata? Det kommer nog ska du se, min dotter är snål på ord hon också men sätter ihop de hon har och därför tror folk att hon pratar mer än hon gör. Hon upprepar bara saker med små förändringar i.

Fast det där med att inte byta avdelning är kankse ingen dålig sak till att börja med, för nu får han ju vara störst ett tag istället för att vara minst. Skönare att ha kontroll över situationen då kan jag tänka mig än att behöva bli frustrerad över att inte kunna uttrycka sig mot äldre barn!  

Men oavsett, ta inte åt dig för mycket av det negativa utan fokusera på det faktum att han är en liten härlig kille som verkar ha det bra!  
  • Pebbles82

Hoppas ni hade en underbar midsommar! 
    Vi var på fest, kom hem efter 03 inatt, så lagom trött fick man släpa sig upp imorse men det var det värt! ;) Dock ingen som misstänkte något eftersom jag är så snål med spriten i vanliga fall, så ingen funderar i onödan (vilket iofs är lite tråkigt att de inte är så nyfikna).

Hehe, men men.. :) Vecka 11 idag och de senaste dagarna har illamåendet varit mer och mer frånvarande så jag hoppas verkligen att det vänder nu. Finns ju inget värre än att må illa! :(

mabuse: Så läskigt - men underbart att se att det ändå var okej!

systeranna - grattis till bröllopet, det låter ju underbart! Håller verkligen tummarna öfr Sverigevädret!  

• Pebbles82

Galningar - ute och joggar? :D Jag blir trött bara jag läser det.. :o 

Välkomna Mea och mlish

Här hade man gjort sig iordning på morgonen, redo att dra iväg till jobbet och så *uäck* kom sambon ut från duschen och min mage bara vände sig ut och in av doften från hans duschcreme. Slapp dock besöka porslinsfabriken, men jag är helt skakig och det svider i magen nu efteråt.
    Är ju i v.11 och hade nästan hoppats att jag skulle slippa allt vad heter illamående!

Förresten är jag redan så trött och orkeslös att jag funderar på om man ska börja knapra järn redan nu. Mitt HB låg på 123 vid inskrivningen för snart 3 veckor sen, förra graviditeten låg jag under 95 ett tag, så jag vet ju att jag har benägenhet att tippa....  

Vi har inte berättat för några ännu, jag hoppas kunna hålla det hemligt på jobbet (chefen vet dock) tills vi går på semester. Då kommer jag vara v- 19 när vi är tillbaka, förhoppningsvis är då RUL avklarat. Men det är två veckor till semester och jag får hålla in magen hårt nu för att inte alla ska förstå... :o 

• Pebbles82
    Someday skrev 2011-06-27 10:27:50 följande:

Måste bara få skriva av mig när jag läser Pebbles inlägg.
    Jag hade inte heller tänkt berätta någonting på jobbet än. Eller tja inte före semestern. Min chef vet självklart.
    Men så har jag en kollega som är så infernaliskt nyfiken. Till saken hör att jag har gått hos läkare ganska mycket och ofta i vår för att jag har haft låga blodvärden och järn sedan tidigare. Och hon har tjatat och antytt att det
    måste vara något fel med mig och att hon är så orolig, var och varannan dag. Tilläggas kan att hon mest vill veta för sin egen skull! Hon brukar även springa till chefen och klaga på att jag gör ett dåligt jobb för att jag är sjuk och att hon tycker att jag borde vara sjukskriven. Jag gör ett jättebra jobb! Hon är sååå nyfiken! Berättar aldrig något om sig själv. Och så i onsdags gick hon på mig igen om att hon är så orolig för mig och att det måste vara något som är fel. Så jag helt sonika sa: Jag är helt frisk så vida inte graviditet är en sjukdom! Nu är jag så arg att jag sagt något. Till henne först av alla underbara kollegor. Den jag gillar minst. Bara för att hon skulle knipa käft. Kan ju inte få det osagt. Tror att hon sagt det till flera av de andra också nu vid det här laget. Det var ju inte så här jag ville berätta! Hon har förstört det för att hon aldrig ger sig... Känner mig snuvad och ledsen!! Hon har tvingat sig till ett förtroende som inte var hennes att få. Vet inte om jag ska ta upp det med henne eller låta det bero.

Usch, jag förstår precis vad du menar och har en liknande kollega på mitt kontor. 

Förra graviditeten med dottern var jag hemma mycket på grund av illamående, men ville ändå hålla det hemligt. En dag efter lunchen, i en fullastad hiss med minst 15 kollegor (plus personer som inte ens jobbade i närheten av oss) tycker hon det är jättebra timing att trycka mig mot väggen och fråga om jag är gravid. 

Var så arg efteråt att jag inte kunde vistas i samma rum som henne på många veckor. Dagen innan mitt RUL kom hon dessutom fram och berättade om sin systers missbildade barn som de fick abortera och föda fram på grund av missbildning som kom fram vid RUL. 
    Då höll jag på att slå henne. Hårt. 

Håller tummarna för att hon har vett att hålla klaffen till dina övriga kollegor så att DU har något att berätta sen. 
  • Pebbles82
    Sunflower Sthlm skrev 2011-06-27 11:19:00 följande:

Nu behöver jag lite råd av er tjejer. Är i vecka 10 nu och trodde mitt illamående hade dämpats en aning eftersom slutet av förra veckan var helt ok. Idag mår jag så illa att jag knappt vet vad jag heter och jag får ingenting gjort på jobbet. Kräks inte som tur är men det är inte långt ifrån. Jag hade inte tänkt att berätta för min chef förrän efter vecka 12-13, när vi gjort KUB men jag funderar på om det är oundvikligt.
    Hur hade ni gjort?

Min chef vet om att vi planerar barn då jag var tvungen att berätta om mitt utomkveds eftersom jag blev inlagd på sjukhus.

Chefer har en tendens att ha förståelse för dålig arbetsinsats om de vet om att man mår dåligt. Jag skulle berätta så att chefen inte tror att jag bara tröttnat på jobbet. 

Jag hade definitivt berättat, har gjort. Min chef täcker upp för mig de dagar illamåendet tar överhanden och jag måste gömma mig en stund. 

Trodde också mitt hade gått över, men imorse var det tillbaka.. :( 
Svar på tråden Januaribebis 2012