Inlägg från: Pebbles82 |Visa alla inlägg
  • Pebbles82

Januaribebis 2012

anonyym: Hoppas det har gått bra nu! Kl 15 är det min tur! Lååång väntan! 

Maho89: Håller alla tummar jag har att det ser bra ut!  

• Pebbles82

cookiejar: Själv skulle jag nog få lite halvt panik om någon började ruta in mitt kommande liv med bebis så pass mycket, så jag förstår att du har lite frågetecken. 
    Och vad gäller RS-viruset så förstår jag absolut din oro. Jag har haft flera i min närhet som haft barn inlagda på grund av det, varav en riktigt för tidigt född som höll på att stryka med, så jag har också vissa restriktioner över hur jag kommer att umgås under den värsta perioden. Å andra sidan kommer den allra värsta perioden bara inträffa under en dryg månad efter att bebis kommit, jag hoppas verkligen att man tar sig smidigt igenom den perioden!
    Hoppas att du känner att du kan vara ärlig och rak utan att hon tar åt sig för mycket, annars blir det lätt att man går och bär på en massa irritation som knappast är bättre.  

• Pebbles82
    minjalin skrev 2011-08-25 11:44:47 följande:
    Någon mer i tråden som har mycket sammandragningar i vila? Jag får flera sammandragningar om dan när jag sitter eller när jag ligger i soffan eller sängen och tittar på tv eller ska somna. Får även när jag är i rörelse och speciellt om jag är kissignödig. Kommer bara ihåg att jag hade mycket sammandragningar förra grav när jag var längre gången och typ gick lite för fort eller var kissignödig och skulle resa mig för att gå på toa. Men har inget minne av att dom kom när jag var stilla och vilade, men kanske bara inte refelkterade över det och därför inte kommerihåg det ;) Ska till bm imorn och då ska jag passa på att fråga men är nyfiken på om andra har det så och kanske vet om det är normalt?
    Om det är speciellt normalt kan jag inte svara på - men jag har.. ;) 

Blir jag stressad, går fort eller är trött kommer de oftare, men även stillasittande kommer de då och då. Inget som gör ont dock, bara lite obehagligt så jag är inte orolig!

(Hade med dottern också, var då sjukskriven till och från v 24 eftersom jag hade uppemot 60-70 sammandragningar per dag som störde arbetet och blev kontrollerad flera gånger utan inverkan på tappen) 

Håller tummarna för att din BM säger att det är normalt, annars får jag nog också kolla upp mina!  
  • Pebbles82
    minjalin skrev 2011-08-25 11:59:28 följande:
    Jag tycker det är svårt att räkna dom för det är ju mer i perioder, kommer några stycken, sen kan det vara ugnt ett tag och har jag fullt upp, typ springer omkring på jobbet så tänker jag inte på att jag får några så jag känenr det mest när jag är stilla. Men det är säkert inget farligt så länge dom inte blir regelbundna eller gör ont. Men jag har mycket uvi plus GBS förr grav så ska nog ta med ett uriprov imorn och fråga om de kan göra en odling för säkerhets skull.
    Det tycker jag absolut, man ska inte chansa om man vet att det finns såna saker som kan ligga bakom! Börjar mitt dra igång på "riktigt" igen så kommer jag såklart också ta urinprov för att vara på den säkra sidan! :) 
  • Pebbles82

Mabuse: Låter underbart! 

2½ timme kvar nu för min del! Lite alvedon, lite hostmedicin, nässprey och en dusch på det så borde jag fixa ett besök som förhoppningsvis är trevligt!
    (Och ja, man var välkommen trots ihärdig förkylning)

• Pebbles82

anonyym: Vi hade en Acta Graco och var supernöjd, men så länge du har tänkt dig att byta så fort barnet kan sitta självt så funkar Brio alldeles utmärkt. Dessutom är det ju i början de behöver bylsiga kläder, då är de ju ändå "små"! 

Och erbjudanden kommer hela tiden det håller jag med om. Jag hade nog först och främst provat den större stolen i bilen först och främst, för alla passar ju inte överallt sådär jättebra!

Maho89: Men vad sjutton hände? :(  

• Pebbles82

anonyym: Sen beror det ju på vad du ska ha för vagn med? Hade du tänkt att kunna fästa babyskyddet på vagnen när ni ska iväg? 

• Pebbles82
    Alltochinget skrev 2011-08-25 13:59:27 följande:
    Nej det har vi inte tänkt. Vi ska ha en Emmaljunga Nitro City, tror jag :)
    Dåså, ett bekymmer mindre.. ;) 
    Jag måste ha så att jag kan klicka på vagnen vid behov när man är ute och snurrar. Dottern gillade inte att bli väckt mitt i en tupplur (hon vaknade tyvärr varje gång jag lyfte ur henne ur babyskyddet och flyttade till vagnen), så för mig blir ett måste när man åker 3 minuter mellan varenda jäkla affär för att få hem varorna... 
  • Pebbles82

MaHo89: Äh fy tusan! :( Alla tankar till er! Hjärta

• Pebbles82
    twistedtofit skrev 2011-08-25 19:29:03 följande:
    Jag måste fråga er..

Jag var på ju RUL igår. Barnmorskan sa att min moderkaka ligger i bakvägg och är föreliggande, alltså den ligger för öppningen. Jag ska på ett nytt ul i v 32 för att kolla om den flyttat på sig. Hur stor är risken att den fortfarande är kvar? Om den är kvar blir jag förlöst med ett planerat snitt... görs de tidigare än andra planerade snitt eller är det ungefär 1-2 veckor innan BF. Jag hörde ngn prata om v 37 +0, men jag vet inte.

Kul att få  ett nytt ul och då i 3D. men jag hoppas verkligen moderkakan flyttar sig!
    Hittade den här länken, enligt den är risken låg att den kvarstår! 
    http://mammasidan.se/foerlossning/foereliggande-moderkaka-placenta-previa

Annars varierar det lite från kommun till kommun när de snittar, men 37+0 låter lite tidigt - eller? 
Svar på tråden Januaribebis 2012