Inlägg från: Pebbles82 |Visa alla inlägg
  • Pebbles82

Januaribebis 2012

Jobbar som Controller och Teamleder på ett stort företag, men hoppas kunna byta jobb när jag är hemma föräldraledig! 

Börjar känna mig lite ensam här som inte känner något av bebis.. :( Kände redan i v 16 med dottern, nu är jag snart i v19 och känner exakt ingenting. Blä. Och ännu är det en vecka kvar till RUL, ingen mage heller.

(Märks det att det är en lite tung kväll? Men de måste man väl också få ha?!) 

• Pebbles82
    misssally skrev 2011-08-17 22:34:05 följande:
    Pebbles, jag är iv 18 och känner heller ingenting. Du är inte ensam! :)
    Så skööönt! Eller ja, jag önskar ju att vi båda fick känna såklart. Men jag börjar misströsta lite när "alla" andra får bebisbuffar!  
  • Pebbles82
    Ms J skrev 2011-08-18 06:51:58 följande:
    Pebbles (m fl): Ligger här och tänker detsamma. Borde jag inte känna något? Är i vecka 19 vad jag vet. Stundvis kan magen bli stenhård en stund men inga puffar och buffar. Aldrig så här orolig när jag väntade dottern.
    Tror du inte att vi är lite skadade just för att vi har barn sen tidigare? Jag hoppas det är fallet iaf... Kände imorse att livmodern växt rejält iaf, för den står ju upp när jag ligger ner....Det är bara när jag reser mig upp som allt liksom. Eh.. Flyter ut. I brist på bättre ord.. :D 
  • Pebbles82
    RaraS skrev 2011-08-18 07:56:05 följande:
    Jag är i vecka 19 och känner inget heller! Imorgon är det RUL och då får jag se vad som händer, är väldigt nervös.

Jag jobbar som ingengör och hoppas också på att söka nytt jobb under mammaledigheten. Känner att det är dags att prova på något nytt, har kännt det ett tag men det är ju inte läge att byta jobb när man vill bli gravid! Men hittar jag inget så kanske man kan få en nytändning till detta jobb efter kanske 8-10 månaders ledighet!  
    Åh, spännande med RUL, mitt är först närsta torsdag. En EVIGHET dit... Speciellt eftersom jag inte släppt bomben på kontoret än (förutom till chefen då).. 

Jag har velat söka nytt jobb sen jag gick på förra ledigheten, men fria arbetstider, möjlighet att arbeta hemma och stor valfrihet i arbetsuppgifter har gjort att jag trots urusel arbetsmiljö stannat kvar och nu har jag ledsnat helt och hållet!

Håller tummarna idag!  
  • Pebbles82

Niins: Så ledsen jag blir för er skull! :( 

• Pebbles82
    pernillis skrev 2011-08-18 17:31:19 följande:
    Är så ledsen och besviken. Måste bara få skriva av mig. Min sambo sa att ultraljudet var klockan 16 och jag litade på honom trots att magkänslan sa att det egentligen skulle vara tidigt på morgonen. Så jag frågade honom igår och sa att jag var nervös att det inte var klockan fyra men han var säker på det men erbjöd sig att springa ut i bilen och hämta pappret med tiderna men jag valde att tro att han hade rätt. Jag har längtat efter den här jävla stunden i över sju veckor nu och när jag hoppar in i bilen och kollar pappret klockan halv fyra så såg jag att det var inbokat vid halv nio. Är så ledsen och så besviken och nu får vi tidigast en ny tid nästa vecka. Min sambo är jag så besviken på - vi har det struligt redan sen innan och att göra slut ligger nära för mig (inte bara för det här givetvis). Visst att alla kan göra ett misstag och läsa fel men vafan :( 
    Usch vilket antiklimax.. :( Hoppas att de skakar fram en snabb avbokad tid åt dig så att du slipper vänta alltför länge! 
    Och trots allt hoppas jag att du mår bättre nu, om chocken och besvikelsen lagt sig!
    Kram på dig!  
  • Pebbles82
    Sapato skrev 2011-08-18 18:33:23 följande:
    Vart köper man mammajeans?? Hm's gillade jag inte
    Har du kollat nelly.com? De har en mamma sektion som brukar vara rätt uppdaterad! 
  • Pebbles82

Jag tror att jag kanske kände något igår, men är ändå osäker.. :o 

twistedtofit: Sambon börjar bli väldigt, väldigt sugen på att titta vad det är den här gången (vi visste inte med dottern), jag är nog på väg åt samma håll... MEN på SöS tror jag inte man får reda på det tyvärr.. :(  

• Pebbles82

Shit, precis när jag skrev att jag trodde jag kände något igår och tryckte iväg det så fick jag typ 4-5 buffar på raken. Heja, heja! v 19 iimorgon! 

(eller så är det tarmarna som spökar lång ner, men jag väljer att tro på bebis!!) 

• Pebbles82

Jag skäms verkligen för att jag inte börjat äta mina järntabletter än, för jag tror ju inte att värdet är OK (det var 123 på inskrivningen i v 8) och förra graviditeten låg jag på ca 90-95 som värst (och då var jag helt slut). 
    MEN... jag vet inte hur många varianter jag testade förra gången. Niferex pajade min mage helt, blutsaft klarade jag inte att svälja och ett par andra hade samma effekt som Niferexen. Slutligen blev det duroferon jag fick få i mig massvis av, men nu när jag testade i 4-5 dagar så höll jag på att dra igång ett skov igen.

Jag har ju IBS, även om det är under kontroll nu så vill jag verkligen inte hamna där i träsket igen. Så hellre lite trött än helt utslagen av ett skov känner jag.. :(  

Svar på tråden Januaribebis 2012