Januaribebis 2012
Håller tummarna för dig imorgon!
missable: Jag har också IBS, efter att magen varit normal i stort sett hela graviditeten sist (och nu) så fick jag springa på toaletten med död doft i flera dagar. Bara någon dag efter att magen började bete sig kajko så började värkarna!
Lite så jag hoppas på att det blir samma sak den här gången så att man får en liten föraning om vad som är på g! :)

Spännande Partouze! Håller tummarna nu!
paet: Tyvärr tror jag de flesta känner att barnmorskorna/personalen efter förlossningen trycker väldigt, väldigt hårt på amningen och jag tror främst där det är som det kan skära sig psykiskt med att man blir anti eftersom tjatet kommer igång. Jag skulle skriva in det som information i förlossningsbrevet att jag vill försöka, men att jag inte vill att de pressar mig angående amning om jag var du, för den informationen hänger i så fall säkert med vid överlämning mellan förlossning och BB!
Pjuh. Nu är det ändå bara 2½ dag kvar att jobba, sen ska jag SOVA. Hela jag är helt slut nu, jag förstår inte hur jag orkat så här långt. Haha...
I helgen ska min sambo åka bort med jobbet, något jag sagt OK till såklart. Men samtidigt erbjöd sig en av våra bästa vänner att vara backup med dottern/följa med till förlossningen OM något mot förmodan skulle hända.
Så idag får jag höra att hon ska minsann åka bort i helgen. Och det är såklart skittöntigt, för det är klart att hon får åka bort, men jag blev jätteledsen. Inte för att jag tror att något kommer att hända, så jag klarar mig. Men ledsen för att det känns som att jag inte spelade någon roll för henne... Och ännu mer ledsen för att jag inte kan komma på någon annan som jag skulle kunna tänka mig att ha med mig till förlossningen....
Jäkla hormoner som gör en överkänslig...
Men jisses så många bebisar det kommit de senaste dagarna! GRATTIS till er alla!
Hörrni - vart i magen känner ni rörelser/sparkar? Jag börjar bli riktigt fundersam över om den här lilla rackaren har vänt på sig med rumpan neråt, för rörelserna som tidigare var strax under revbenet är nu snarast i höjd med naveln (och lite högre) fast på motsatt sida från där de brukar komma. Dessutom känns det inte alls som ett knä/rumpa utan mer som kanske en hand?!
Jag ska till BM på onsdag, så hon lär ju kolla upp det då. Men usch, vi håller tummarna för att det inte är fallet.
Åh, grattis Majskorn! 
Skitnödig sak att bli glad för - MEN min slempropp har gått! Tjohooo! Typ det första som tyder på att något skulle kunna vara på gång inom några veckor. Och så lite molvärk på det!
Hej allesammans,
Igår på BF-11 valde vår lilla tjej att titta ut i världen!
Nu myser vi hemma!
alfvan.wordpress.com