Inlägg från: Pebbles82 |Visa alla inlägg
  • Pebbles82

Januaribebis 2012

ccecy skrev 2011-08-23 17:21:09 följande:

Hade sista mensen 21april eller om de va 22. Var på fyllan, och föll för en kille ja 23april, bara ett onenight stand. har blivit lite så emellan åt då jag inte haft ett för hållande. sen träffa jag han jag trodde ja va säker på att va barnets far tills idag på RUL, o de va runt samma tid. Men enligt rull skulle ja blivit gravid runt 27-28. men var med han jag trodde/tror är barnets far 30onde april, tror jag de va. Jag vet låter inte som ett normalt beteende att ligga runt, vilket jag vanligt vis inte gör men visst det händer, och jo jag brukar skydda mig vanligt vis, men va helt enkelt för full. Hade räknat ut att jag skulle blivit gravid runt 6maj. Och i vilket fall som helst vet jag om att jag blir ensamstånede, de som sårar mig mest med dethär är att endera lurar ja han kille som jag tror att är barnets far, berättade även tidigare för honom att det fanns risken. Och grejen är alltid att jag varit emot abort, därför behöll jag, så vill inte behöva förklara eller försvara mig över såna frågor. Men är bara så förvirrad. Tänker dock inte lura någon av killarna utan har diskuterat med killen jag hade onenightstand med också.  Blev väligt rörigt det här nu.

En stor kram från mig, kan inte ens tänka mig vilket virrvarr det måste vara i ditt huvud just nu! :( Så länge du är ärlig om situationen så är jag säker på att det kommer lösa sig till det bästa! 
    Vi är nog många som gjort något liknande under någon period i våra liv, hade jag varit i din sits hade jag förmodligen inte heller kunnat göra abort! 

Håller tummarna för att det kommre kännas bättre när nyheten lagt sig lite! 
  • Pebbles82
    shadowstorm skrev 2011-08-23 18:54:55 följande:
    Hehe fler än jag som inte har någon direkt mage? Jag börjar snart fundera vart hon i magen gömmer sig för jag känner henne ju dagligen. Och jag var större med sonen. Så jag trodde helt klart magen skulle dyka upp för länge sen...hehe

Jag har mitt vanliga "daller" från dottern som dragit till sig lite och blivit lite mer fast, men det är inget som putar a la bebismage direkt. På jobbet är det fortfarande bara chefen som vet, för de har inte sett något än! 

Nu är iofs bilden missvisande eftersom linnet inte sitter helt tight (fast jag har dragit ner det så långt det går), men jag LÄNGTAR efter en riktig mage nu! Känner mig bara "fyrkantig" i brist på bättre ord, men bebisen ligger väl bakåt ryggen!
    Fast jag är ju fortfarande betydligt större än med dottern... ;)

(Lyckades inte få in bilden, så länkar istället)
    v18+1
    http://alfvan.files.wordpress.com/2011/08/img_2942.jpg 
  • Pebbles82

Åh, grattis till lyckade UL, så härligt! Börjar längta tills på torsdag nu! 

• Pebbles82
    shadowstorm skrev 2011-08-23 20:14:11 följande:
    hehe vad är det med våra bebisar i magen :) ja i tajtare kläder synd den ju bättre men vid denna tid sist syndes det under alla kläder kunde inte dölja den :) Nu vill vi ha mage också ;)
    Ja, FRAM med dem! 
  • Pebbles82

UL imorgon kl 15 och jag ligger fortfarande hemma med både feber och rejäl förkylning! :( Tror ni man behöver omboka för en sån sak? 
    Känns ju som att man har väntat SÅ länge nu, det sista jag vill är att behöva vänta ÄNNU längre..
    Vad tror ni?  

• Pebbles82
    bumbi 84 skrev 2011-08-24 18:27:28 följande:
    du kan ju alltid vänta och se hur du mår i morgon och i värsta fall ringa och fråga vad dom säger. för din del gör det ju inget. men vet inte vad dom har mer för patienter där ni gör ul.
    Ja, så får jag nog göra. Mår ju bättre idag än vad jag gjorde igår - så bara att hoppas på att må ännu bättre imorgon dessutom! 
  • Pebbles82

Maho89: Jag håller alla mina tummar för att det går alldeles utmärkt för er på SMC imorgon! Fanns en tjej när jag var gravid med dottern som stod inför samma dilemma, men de uteslöt problemen eftersom båda föräldrarna inte var några långa individer och den lille killen är fullt frisk idag! 

Bullen i ugnen: Jag tycker det är jättestarkt av dig att våga uttrycka den typen av känslor, för du är säkerligen inte ensam i situationen. För hur många har inte drömt om sina prinsessdöttrar eller fotbollspojkar eller vadsjuttondetnumåvara sen de var små. Däremot kan jag tycka att det är lite oaktsamt i en sån här tråd där det tyvärr varit en hel del olyckliga utfall som innebär att de blivande föräldrarna inte ens kommer få se sina barn i livet, men samtidigt måste ju alla få ventilera sina tankar.  Hoppas oavsett dock att du kommer ändra uppfattning när barnet väl är fött!  

• Pebbles82
    Jamirl skrev 2011-08-24 21:34:20 följande:
    Nån mer som har jobbig halsbränna, speciellt på kvällarna? Urk, bränner i mage å hals.
    Inte än, men sist höll jag på att bli TOKIG! 
    Har du börjat äta något för det? Jag levde på Rennie sista 3-4 månaderna... 
  • Pebbles82
    Jamirl skrev 2011-08-24 21:56:52 följande:
    Pebbles 82: Nä, det har jag inte, det kanske jag borde Smart! Kan man äta det som gravid alltså?
    Hoppas du slipper dena gång! Minns att jag haft lite innan men inte såhär mycket.

Bumbi84: Hoppas det går över fort för dig me!
    Åh jo - det hjälper verkligen. Rennie och Novalucol bland annat får du äta vet jag, men det finns säkert fler! Ingen idé att må dåligt i onödan, för det blir ju knappast bättre ju större magen blir. Uäck! 
  • Pebbles82
    shadowstorm skrev 2011-08-24 22:04:53 följande:
    rennie är ju rena döden för tänderna jag käka loces mups (haha stavas?) sista 3 månaderna ovh jag hade inte överlevt utan
    Ja, iofs. Men är inte Losecs verkningsmedel mycket starkare? Jag har för mig att jag åt de mot min magkatarr en gång i tiden och det hade ju aldrig Rennie bitit på liksom. 
    Men bra att veta att det finns andra saker att gå på om det skulle sätta igång igen!  
Svar på tråden Januaribebis 2012