Inlägg från: Pebbles82 |Visa alla inlägg
  • Pebbles82

Januaribebis 2012

Marsätt skrev 2011-07-06 16:30:04 följande:
    Tänk då att vara höggravid denna årstid. Jag var det med dottern plus att jag hade lätt havandeskapsförgiftning, hon är född den 21 juli. Klart det är jobbigt i början också med tanke på illamåendet
    Fast jag mår nästan sämre nu som "nygravid" än jag gjorde som höggravid (har också dotter född i juli). Var bara sista veckan när värmeböljan försvann som jag svullnade upp och blev lite less.... 
    Nu får man ju må lite mer äckelpäckel hela tiden känns det som. Plus tröttheten. Gah! :D
  • Pebbles82

Jag vågar inte köpa något alls än, kläder har vi ju till förbannelse (även om vi hade alldeles för lite i stl 50, 56 - trodde ju det skulle växas ur direkt, men njae). Men vill man handla tycker jag att man kan unna sig det, ha något att se fram emot! :) 

Lite trist att man redan har vagn (fast jag skulle vilja ha en annan) så det enda jag rent tekniskt sett behöver komplettera med är en ståbräda.

Imorgon åker vi på semester uppåt i landet, naturligtvis ska det bli astrist väder. Det här med somrar i Sverige är verkligen överskattat känner jag... När jag jobbar så skiner solen, när jag är ledig så regnar det.. :D 

Imorse kände jag förresten livmodern en liten bit nedanför naveln innan jag gick upp. Så coolt. Och så knäppt! 

• Pebbles82
    roxylady skrev 2011-07-08 00:01:24 följande:
    Dontbeshy: ja jag får kolla med BM. Dock besöker man ju inte henne förens i oktober nästa gång:( men något hull har jag dock inte heller. Men det kanske är det lilla jag kände då när jag försökte hitta det.
    Jag känner absolut ingen "kant" utan mer som att det är en påse i magen. Och jag som inte har så mycket hull känner "påsen" som bäst i höjd med höftbenen eftersom det går ner där, sen fortsätter den upp mot naveln. Att känna från naveln och ner kan jag däremot inte! 

Testa att ligga platt på rygg, sen känna från höftbenen och in så kan du nog hitta din livmoder ska du se! :) Jag är i v 11+5 idag! 

• Pebbles82
    LillaEko skrev 2011-07-08 00:24:56 följande:
    Jag har inte ens försökt känna den. Men kan väl misstänka att det kan vara svårt på mig då min livmoder är bakåtliggande?!?!?
    Är du bara lite kissnödig så borde du nog kunna känna den ändå,  jag hade iaf bakåtliggande sist och om inget ändrats sen dess borde det nog vara lika samma nu (om det funkar så, vet jag ju inte).... 
    Du kan ju försöka, men bli inte orolig om du inte känner något!  
  • Pebbles82

Här har man varit iväg på "semester" en vecka och ni har ju skrivit helt galet mycket! 

Är i v 13+2 nu, den svullna magen från början har nu lagt sig rejält. Ställde mig på vågen imorse för att se resultatet från semester, men ligger på -1 kg. Känns skönt, för trots seg uppgång förra gången landade jag rätt många kilo + och har en hel del extra att börja med den här gången.
    Annars börjar illamåendet lägga sig, så länge jag håller mattider. Men är fortfarande äckligt överkänslig mot matos och får kväljningar av allt som "luktar".

Kul att det är så många som varit iväg och fått härliga bilder, sett på UL, fått bra resultat på KUB! Själv är jag lite sådär skakis efter ett par tråkiga gravidhistorier i bekantskapskretsen, men jag ska inte oroa mig.
    Är bara hemma och packar om, imorgon drar vi på semester igen! :)  

• Pebbles82

Äh, har hållt på och packat (och stressat lite) här ikväll som en tok och nu har jag sammandragningar till och från. Inte så att de gör ont, men de är obehagliga och jag vill inte att det börjar redan igen! 
    Dessutom känns det sisådär att sätta sig på ett flygplan imorgon bitti när man känner av det så här kraftigt. Nojig - ja?!
    Fler som redan har sammandragningar? Är i v 15 (14+4)

• Pebbles82
    minjalin skrev 2011-07-27 23:16:32 följande:
    Jag har också sammandragningar ibland och är i v 16+0 idag. Men gör inte ont och har väl haft max 3 på en dag. Det stramar och ligger jag på rygg så blir det en bulle på magen där bebisen ligger. Men verkar inte komma av att jag stressar utan kan komma när jag ligger i soffan framför teven, men ofta är jag kissignödig när dom kommer och så hade jag förra grav också. Dock inte så här tidigt, men det är vanligare att dom kommer tidigt när man är omföderska, speciellt om det är tätt mellan graviditeterna läste jag. Har du barn sen innan? Tror i alla fall inte du behöver oroa dig :)
    Nejdå, jag vet ju rent teoretiskt att det inte är någon fara så länge de inte är smärtsamma, men det har varit så mycket skit i närmsta bekantskapskretsen så jag är lite nojig. 
    Jo, har en dotter som precis fyllde 2, då var jag sjukskriven med sammandragningar från v 23 eftersom jag hade runt 80-90 stycken per dag. Skulle väl gissa på att jag har haft runt 15 ikväll enbrat, men de är som sagt inte smärtsamma.. :) Tack för peppen, ibland måste man bara låta kroppen vara!  
  • Pebbles82

Sådärja, NU är jag tillbaka från semestrar och allt! Ni skriver ju som galningar! ;) 

Tid för RUL är satt till 25 augusti, så det känns som en evighet dit, kommer då vara i v 18+5. Är tydligen en av de få som inte alls känner något i magen än (v 18 nu), trots att jag kände redan i v 16 med dottern. Men inte noja var det ju...

Nu i v 18 har jag gått ner 2 kg sen jag blev gravid, inte har någon mage dykt upp heller. Alla undrar vart bebisen gömmer sig, så jag får väl också göra det. Å andra sidan vet ingen på jobbet än (utom chefen) - så det är kanske lika bra?!

Är det förresten någon annan som märkt av att de fått tjockare flytningar på sistone? MIna känns helt galna vissa dagar.... :o 

• Pebbles82

Grattis till alla lyckade ultraljud! :) Usch så länge det är kvar tills mitt, vill ju att tiden bara ska springa iväg! 

• Pebbles82

minneli: Grattis till lilla Ayla, beklagar sorgen! :( 

Svar på tråden Januaribebis 2012