Januaribebis 2012
Kan bara säga att jag lider med dig. Det är jobbigt när man inte får behålla maten!! Man blir så trött...
Här har slemproppen börjat gå... Kommer lite då och då när jag kissar.
Har ju haft molvärk och förvärkar i nästan 8 veckor nu men ändå känns det overkligt att det är så nära. Smärtan har dock förändrats. Mer intensiv. Jag som hoppas klara 1/1 börjar känna mig skeptisk. Men den som lever få se som man brukar säga... Alla väskor är packade i alla fall och allt är klart för pyret! Maken sätter de sista listerna i rummet nu...
Här har det dragit igång. Ont. Värkar. Gick en längre promenad som satte fart på allt. Så nu ska jag försöka klara mig hemma i natt med min Tens så åker vi in i morgon bitti. Känns inte som att jag kommer kunna sova dock!
Det har stannat av lite grann nu på morgonen, vet inte hur jag ska göra. Får väl avvakta lite grann innan vi åker in. Vill ju inte behöva vända i dörren! Vi har nu några mil att ta oss. Det är också det som gör det lite oroligt att stanna hemma... Usch vad svårt det blev. Funderar på om jag ska ta en promenad runt samhället för att se hur det känns när jag kommer in igen sen.
Jag är hemma igen! Åkte in i tisdags eftermiddag med regelbundna värkar, smärta och med tanke på att slemmisen började gå för 8 dagar sen. Hade inte känt bebis så mycket heller och så trycker neråt.
Värkarna avtog under kvällen. Läkare undersökte. Gjorde en hinnsvepning. Öppen 1 cm inte så moget. Ut på stan. Kom tillbaks. Öppen 1,5 cm fortfarande inte så moget och alldeles för oregelbundna värkar. Fick sova kvar. Skulle få sovdos eftersom jag inte sovit. Reagerade på det smärtstillande så jag vågade inte ta dosen på grund av värken i magen (den vanliga magen). På morgonen undersöktes jag, öppen lite mer men fortfarande inte helt moget. Ut på stan igen och gå och vara. Tillbaks på kvällen för ny undersökning. Slemmisen helt borta. Mjukt men lite kant av tappen kvar. Öppet cirka 2 cm. Inte tillräckligt regelbundna värkar så vi är hemma igen. Rekommenderad vila, mat och dryck eftersom det kan dra igång när som igen. Så latensen har börjat, bara att vänta på hur länge den tänker hålla på!
Så nu är det bara att vänta och se! Känner mig rätt trött i alla fall...
Grattis till bebis!!
Jag har fått sova i natt med trots värkar och molningarna hela tiden i rygg och mage. Har vaknat när jag behövt gå på toa eller vända mig...
Ondare i ryggen igen. Men som sagt, det har jag haft förut och det har avtagit. Det enda positiva är att jag duschade riktigt varmt nyss och då gav det sig inte.
Vi är fortfarande hemma och segar på i latensfasen med värkar och sammadragningar som inte vill dra igång. Är ganska frustrerad och hoppas att det startar ordentligt snart. Börjar bli trött av all värk i kroppen. Mensvärken är väldigt stark både i rygg och mage och ner i låren. Det kommer starkare värkar då och då men det tar inte fart utan avtar när de kommit några stycken i rad på någon halvtimme. Men det verkar inte hända så mycket mer. För mer värkar än så har jag liksom inte. Blir dock inte smärtlindrad av panodil eller dusch och det ger sig inte när jag vilar heller...
Sitter uppe sen kl 04.00. Varit vaken sen 03. Magen helt i olag.
Ont. Tensen hjälper lite. Haft värkar men de har avtagit igen, som vanligt!! Trött och frusen men kan inte sova. Till slut gav jag upp och gick upp. Har ätit en rostsmörgås och tagit lite att dricka. Förhoppningsvis lugnar det magen lite. Får se... Börjar bli såååååååå trött på detta!! Orkar snart inte mer.
Får väl försöka att krypa ner och sova någon timme till. Har typ sovit 2 ½ h i natt.