• Majskorn

Januaribebis 2012

roxylady skrev 2011-08-16 12:55:23 följande:
    Måste fråga er som är ett par eller tre veckor före mig. Jag är i 17+0 nu men jag tycker min mage har minskat och ändrat form på något vis. Har det varit så för er också? Tänkte om det är en del av tarmar och allting som vant sig och inte är lika svullna längre. Eller om livmodern ändrar form?

Det är normalt eftersom svullnaden minskar och bebis tar mer plats, min mage e mindre nu än i vecka 8 men den e hård och mer utsträckt typ, inte lika degig och pluffsig som i v.8 (vet att det inte är bildtråd men slänger in en jämförelse bara)
    v.8

v.19

• Majskorn

Grattis! =)

Jag e ganska säker på att alla julklappar till mig i år blir till bebis eftersom jag sällan får nåt speciellt...får bara typ ett nagelack eller nåt liknande då de inte vet vad jag vill ha (frågar inte heller) så det blir nog bara bebisprylar vilket e trist för kommande jular så kommer lillknodd få så mkt saker att hälften vore nog....vill ju inte jag ha direkt...  

• Majskorn

Oj vad svårt det är att komma upp ur sängen när man har direkt kontakt med liten i magen, jag buffar lätt med handen och buff kommer det tillbaka inifrån magen =) men sen tror jag att "han" tröttnade! Två ynkliga dagar kvar till RUL men det känns som en evighet...vi ska inte ta reda på könet men vi ska be bm skriva det på en lapp och lägga i ett kuvert till min svärmor för hon kan inte hålla sig Vi tror iaf att det är en liten pojke som ligger där inne och myser :)

• Majskorn
    minneli skrev 2011-08-17 17:18:24 följande:

Hej allihopa!

Tänkte bara berätta att jag födde en liten änglatjej som heter Ayla i måndags. 

Hoppas det går bra för er alla så tjuvkikar jag in här lite och berättar förhoppningsvis när jag är gravid igen.

Kramar      

Grattis till lilla Ayla! Hjärta Beklagar sorgen Hoppas ni mår bra trots omständigheterna! Massor av kramar!
  • Majskorn
    Niins skrev 2011-08-18 11:47:18 följande:
    Tyvärr hände det som inte får hända i lördags 13/8, vattnet gick i v 19+4. 15/8 föddes våra tvillingar. En flicka och en pojke.
    Finns inga svar på vad som kan ha gjort att jag öppnade mig och att vattnet gick, troligtvis nån infektion. 
    Hoppas kunna få svar när vi ska på återbesök. 
    Allt känns hopplöst och mörkt. Kommer man någonsin komma tillbaka?!?

En stor kram till er!!
  • Majskorn

jag var på inskrivning i v11 ska på RUL imorgon(19+0) men inte hos BM utan på Karolinska men sen ska jag inte till BM förrän v25 igen

• Majskorn
    Frökenolson skrev 2011-08-19 08:26:43 följande:
    Äntligen som du längtat :) Det kommer gå fint ska du se!
    ja nedräkningen började i v11....19+0 idag hoppas verkligen allt e bra så man äntligen kan släppa den satans oron som gnagt inombords! Åker till landet direkt efter undersökningen så det blir uppdatering på måndag!
  • Majskorn
    Frökenolson skrev 2011-08-19 08:37:16 följande:
    va? inte förns på måndag, är du tokig!! Vi kommer ju undra oss galna =) Kan du inte uppdatera via telefon? skulle ni ta reda på kön?

Nä vi ska inte ta reda på kön :) Ska se om jag kan uppdatera via telefon på båten, har nämligen stuga på Åland och det är utlandstaxa på att surfa då....men på båten kanske jag lyckas komma in på wifi =)
  • Majskorn

Rul igår...
    Allt såg toppen ut med liten och "han" låg still nästan hela tiden så det gick bra =) Jag blev flyttad 3 dagar så nya BF är 16e januari! Min man fick gåshud och blev aldeles tårögd, nu tar han det verkligen på allvar och är helt på att börja köpa prylar Jag blev helt förstummad och fick inte fram ett ord...det finaste lilla liv jag sett <3

Svar på tråden Januaribebis 2012